Toon posts:

Alle geluidskaarten kraken in de pc????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De SB=live player 1024 kraakt in de computer van mijn vader. Hoofdzakelijk bij het afspelen van MP3. Midi files zijn meestal wel goed, alhoewel dat soms ook kraakt.

Nu zit er standaart een geluidskaart op het moederbord,, als we die activeren en de SB-live uit de pc halen en dan ook nog windows opnieuw installeren kraakt zelfs deze kaart ook!!

Kan dit ontstaan omdat er 2 keer een 3com netwerkkaart inzit? 1x 3com3c905b PCI 10MB en 1x 3comFast Ethernet 100MB TPO full managment.
Het is ontstaan na isntallatie van het thuisnetwerk, de 100MB kaart dus.

Alleen het gekke is dat het verwijderen van die 100MB kaart ook niet helpt.... Iemand enige idee wat het kan zijn en hoe het op te lossen valt??

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Aan de boxen? Opgeblazen?
edit: of us kijken of geluidskabeltjes niet over andere kabels lopen of zow, bij mij gaan ze ook kraken als mijn geluidskabeltje over mijn monitorkabeltje ligt, wazig :?
edit 2: ok, interfentie ook goed

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 18:31 schreef themickos het volgende:
Aan de boxen? Opgeblazen?
edit: of us kijken of geluidskabeltjes niet over andere kabels lopen of zow, bij mij gaan ze ook kraken als mijn geluidskabeltje over mijn monitorkabeltje ligt, wazig :?
nee interfentie

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 19:26 schreef neographikal het volgende:

[..]

nee interfentie
Heej,, das misschien wel een goeie ja! :) THANX!
Gaan we zeker even nakijken! En de boxen is niets mis mee als het goed is.

(PAP, als je dit leest,, kijk inderdaad even of er misschien interfentie is en kijk voor de zekerheid toch maar of de boxen wel ok zijn. Misschien even met een walkman ofzo.. :) )

Maar zou het niet aan die netwerkkaart kunnen liggen?? Het is gekomen NA installatie van die 2e kaart...

Verwijderd

Denk je dat het inderdaad kan komen omdat m'n netwerkkabels enzop er allemaal naast lopen?

Ik heb namelijk een DMX XFire gekocht omdat de Live! kraakte, maar deze kraakt *#@^^(#*@^# ook!

Ik heb een Intel P2F-B moederbopard met Inetel 440BX chipset en ViperV770.

• Xplosive15
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10-2025
Ik heb dus een zelfde soort probleem maar dan met de sb128 en met het onboard soundkaartje, alleen heb ik dit alleen als ik me pc veel laat doen op internet en in games/movies

For those about to rock, we salute you!

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Gebeurt op een oudere pc van mij idd ook wel eens met Soundblaster 128 als ie veel moet doen, onder XP, met 98SE geen last van gehad

Verwijderd

Toevallig een VIA chipset met een AMD?

Welkom bij de club :(

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Als interfentie zou kunnen optreden heb jij HELE VAGE kabels.

Bij normale kabels zit er een isolator omheen (meestal kunststof), als je dan nog last hebt van interfentie heb je een VAGE monitor.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Dit is geen interferentie, afgezien van het feit dat je het wel heel bond moet maken om echt last te hebben van interferentie, krijg je dan ook geen last kraken. Het lijkt me eerder dat je een rotte kabel hebt. Met rotte kabels kan er vrij veel gebeuren, oa brommen en kraken. Ik zou eens proberen om aan de kabel te frutselen, als dat geluid maakt, dan is er iets fout. Vergeet ook vooral niet om aan de jack te draaien, altijd geklooi met die dingen.

• Xplosive15
Op zaterdag 17 november 2001 21:45 schreef Paashaas het volgende:

neej, ik heb een ecs k7s5a met tb1400 dus een sis chipset maar zou dit ook aan de videokaart kunnen liggen die ook pci is??? (voodoo 3 2000)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 21:45 schreef Paashaas het volgende:

Euh,, ja idd een AMD ja... EN geloof ik ook nog een VIA chipset heeft hij..

Is daar niets aan te doen dan??

En die kabels gaan we wel nakijken, maar dat zal het vast niet zijn nee. Alhoewel die kabeltjes van de Four Point Surround van Cambridge Soundworks niet zo heel betrouwbaar lijken naar mijn idee,, maar DAAR heb ik ook niet echt verstand van he... :7

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 23:20 schreef Plutto het volgende:

[..]

Euh,, ja idd een AMD ja... EN geloof ik ook nog een VIA chipset heeft hij..

Is daar niets aan te doen dan??

En die kabels gaan we wel nakijken, maar dat zal het vast niet zijn nee. Alhoewel die kabeltjes van de Four Point Surround van Cambridge Soundworks niet zo heel betrouwbaar lijken naar mijn idee,, maar DAAR heb ik ook niet echt verstand van he... :7
Is al een heel oud probleem. Ik heb het kraken als er HD activiteit is. Er bestaan veel "oplossingen" voor maar de juiste heb ik nog niet kunnen vinden :(
In principe was het een soort fout in de chip maar er wordt nog steeds ruzie over gemaakt of het nou via of creative is.
Creative heeft in ieder geval aangegeven hier niets aan te zullen doen wat voor mij genoeg reden is om de volgende keer zeker niet voor een creative te gaan.
Helaas maar waar.

Bij HD activiteit zou je bij mij eens naar de basspeakers moeten kijken echt niet normaal en het is zeer storend tijdens het afspelen van bijv een mp3 ofzo want je gaat al vlug denken dat je een verotte mp3 hebt terwijl dat niet zo is.

Verwijderd

'k Heb een VIA KT133A chipset + een SB Live Player en nog nooit een kraakje gehoord ! Wat bedoel jullie eigenlijk met kraken... :?

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kraken is dat het geluid zeg maar van 44100 HZ naar 8000 HZ gaat (het klinkt dus niet zuiver meer).

• TweakerNummer
  • Niet online
Overigins zijn er mensen die crashes hebben dankzij hun sound card & VIA chipset (686B southbridge en Creative SB Live).

• TweakerNummer
  • Niet online
En het ECS mobo heeft slechte PCI latency timing dat leidt tot problemen. Heb je het laatste BIOS al geflashed?

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:32

Jrz

––––––––––––

Zeker een Smith's geluidskaart
hahahahahh

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Xplosive15
Op zondag 18 november 2001 11:36 schreef TweakerNummerZoveel het volgende:
En het ECS mobo heeft slechte PCI latency timing dat leidt tot problemen. Heb je het laatste BIOS al geflashed?
zou dat het probleem verhelpen??

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 11:36 schreef TweakerNummerZoveel het volgende:
WIJ in ieder geval nog niet! Is inderdaad een goed idee ook ja, om de bios te updaten :) Thanx!

Maar het was trouwens altijd WEL goed. Mijn vader gelooft niet dat het dan zomaar spontaan aan een chipset ofzo kan liggen.
Pagina: 1