Toon posts:

E-Mail delen lukt niet :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een netwerkje achter mijn pc (server, win 2k) naar 2 andere pc's (win95 en winME), en een casema-kabel die naar de server loopt, internet doet het prima, maar emailen lukt niet vanaf andere pc's, maar wel op de server. Heb al van alles geprobeerd. Iemand misschien een oplossing, of een soortgelijke configuratie? Alvast bedankt

Verwijderd

Wat gaat er dan precies fout ?, want ik heb zelf ook problemen gehad met Outlook en e-mails groter dan 15 kb die niet verstuurd wilden worden vanaf de Client pc.

Time-out kreeg ik toen, dit probleem heb ik opgelost dmv het installeren van Service Pack 2 101 MB.

Service Pack 2 101 MB

PS:
Het installeren van SP2 die van 15 MB heeft geen effect, moet die van 101 MB zijn.
btw ik heb geen casema maar Mxstream...

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Probeer eens vanaf een client een ping te doen naar de mailserver (pop.server.nl oid)
waarschijnlijk komt die niet door de proxy heen, je moet dus in outlook niet de pop.server.nl invullen maar het IP adres van de mailserver.
(dmv een ping -a te achterhalen)

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 18:14 schreef Devil_2000 het volgende:
Wat gaat er dan precies fout ?, want ik heb zelf ook problemen gehad met Outlook en e-mails groter dan 15 kb die niet verstuurd wilden worden vanaf de Client pc.
Hij kan geen email versturen vanaf de client pc, ontvangen gaat wel goed, maar ik zal dat servicepak s installen, bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die manier van het ip van de server werkt, ik kan nu emails versturen tot 1 kb geloof ik, dus ik download toch nog even het servicepack (maar 101 mb :+) Heel erg bedankt
allemaal...