Goede DMX Hard/Software

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik ben op zoek naar goede Hard en Software om DMX fixtures aan te sturen en nu heb ik al gekeken naar de Lichtjockey van Martin maar is er nog iets wat vergelijkbaar is op de markt.

Het gaat gebruikt worden in een Discotheek.

Alvast bedankt,

Verwijderd

ja weet nog wel een vele vettere maar denk dat ie nogal buiten je budget valt
Fast DMX-controlled 360° Moving Head Laserscanner

http://www.medialas.de/english/sputnik.htm

• Big-Foot
Dan weet jij duidelijk nog niet wat mijn budget is.

Maar scanners heb ik al aangeschaft het gaat voornamelijk om de besturings software.

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 18:11 schreef mweert het volgende:
Dan weet jij duidelijk nog niet wat mijn budget is.

Maar scanners heb ik al aangeschaft het gaat voornamelijk om de besturings software.
nee das waar weet ik ook niet maar weet wel dat bovenstaande ruim over de 19000 gulden heen gaat

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 17:52

No13

/me was here

iemand id waar ze DMX kaartjes verkopen? is om een paar scans te testen :) lijkt me wel leuk

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 18:19 schreef No13 het volgende:
iemand id waar ze DMX kaartjes verkopen? is om een paar scans te testen :) lijkt me wel leuk
ja bovenstaande link

• Big-Foot
Nou daar probeer ik ook achter te komen,

En die laserscans/movingheads :r lijkt mij helemaal niks

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Alleen die naam al :+

Oppassen, nu komt er een hele domme opmerking van iemand die het licht vooral door anderen gedaan ziet worden :P: je zoekt dus gewoon een dmx tafel?

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Je zal toch eerst moeten vertellen:
1. Wat je budget is
2. Wat je wilt aansturen, nu en in de toekomst

10 Techno's (T*ring veel kanelen) != 10 Robocollors

• Big-Foot
Bijna Goed, Jag maar nee ik zoek "computer" hardware om DMX fictures mee aan te sturen,

De Movingheads en Scanners en andere zooi hangen er al.
Alleen de huidige controller is gewoon een klote ding en is hard toe aan vervanging.

En het budget is niet van belang maar ik verwacht ongeveer 6 tot 7 duizend gulden er voor uit te geven.

• Steven
Op zondag 18 november 2001 12:42 schreef mweert het volgende:
Bijna Goed, Jag maar nee ik zoek "computer" hardware om DMX fictures mee aan te sturen,
Bedoel je met ComputerHardware nou een kaartje om in je PC te steken of een lichttafel?
* Steven vindt alles niet echt duidelijk...

• Big-Foot
Nou okee dan nog een keer,

Mischien is het handig om effen te kijken bij de link naar de Martin site,

Daar staat de lichtjockey uigebeeld een stukje software waarmee je een DMX controller aanstuur of dit nu een kaart is of een USB dongel of een ethernet unit doet niet terzaken het gaat om de combinatie van Hard/software om met een PC, DMX fictures aan te sturen.

En nee het gaat niet om een lichttafel.

• Big-Foot
Jag ken jij niet nog iets.

Heb er nog wel eentje gevonden,

Maar deze heeft een vrij ingewikkelde software interface.

LanBoxLC

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18

Illusion

(the art of)

Als je iets zoekt als Lightjockey, maar dan anders. Wat dacht je dan van HogPC. Dit is een emulator van een van 's Werelds beste bewegend-licht-controllers (prijs ca 30.000 USD ex). Dit stukje software is GRATIS!!!!! te downloaden van www.wholehog.com of www.flyingpig.com. Je kan met deze software en een offline visiualiser (speciaal aangepaste demo van MSD, ook gratis te d/l) bekijken of je het wat vind. mocht je uiteindelijk besluiten om het daadwerkelijk te gaan gebruiken, dan zal je een USB-Widget moeten kopen en die kost dan een paar duizend gulden (ergens tussen de 1200 en 3000 USD) Het is NIET mogelijk om een goedkoop DMX-kaartje bij deze software te gebruiken.

Succes, voor vragen kan je mailen

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Jag

Jag

Op maandag 19 november 2001 01:11 schreef Illusion het volgende:
Als je iets zoekt als Lightjockey, maar dan anders. Wat dacht je dan van HogPC. Dit is een emulator van een van 's Werelds beste bewegend-licht-controllers (prijs ca 30.000 USD ex). Dit stukje software is GRATIS!!!!! te downloaden van www.wholehog.com of www.flyingpig.com. Je kan met deze software en een offline visiualiser (speciaal aangepaste demo van MSD, ook gratis te d/l) bekijken of je het wat vind. mocht je uiteindelijk besluiten om het daadwerkelijk te gaan gebruiken, dan zal je een USB-Widget moeten kopen en die kost dan een paar duizend gulden (ergens tussen de 1200 en 3000 USD) Het is NIET mogelijk om een goedkoop DMX-kaartje bij deze software te gebruiken.

Succes, voor vragen kan je mailen
Ja hoor, je kan gewoon met zo'n USB geval de offline editor echt gebruiken? Da's wel erg goedkoop dan voor een Wholehog :?

Verwijderd

Neem een wholehog >:)

• Big-Foot
Ik dach het niet dan nog liever een GrandMA ofzo

• Steven
Op dinsdag 20 november 2001 01:25 schreef Freak by nature het volgende:
Neem een wholehog >:)
* Steven is Avolites Pearl 2000 fan :)

• Big-Foot
Is ook wel heel aardig als speelgoed maar een beetje te groot voor het doeleind.

• Big-Foot
Toch maar even een trapje *trap*

• Jag

Jag

Nou, ik heb even iemand op mijn werk ondervraagd over dit onderwerp, en wij kwamen op het volgende uit:

De Pearl 2000 van Avolites:
Afbeeldingslocatie: http://www.avolites.com/products/images/pearl.gif

Deze lichttafel heeft volgens mijn collega veel value voor zijn geld en is makkelijk te leren. Hij heeft twee van die wielen waar je een parameter aan kan toekennen, en nog een hele berg faders (weet ook niet hoe die dingen eigenlijk heten) waar je hetzelfde mee kan.

De Azure 2000 zal waarschijnlijk bijna hetzelfde kunnen alleen zal je dan meer aan het typen zijn.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18

Illusion

(the art of)

weet niet of het nog actueel is, maar bij een apparaat als dit is de zoekperiode meestal vrij lang, dus denk het wel.
Ik zou je nog een heleboel stuurtafels kunnen adviseren, maar voor ik dat kan doen, wil ik wel graag weten welke fixtures je wil gaan gebruiken en hoeveel. (exacte types zijn erg handig, maar in ieder geval het soort dus scan/movinghead/dimmerkanaal/laser/enz is nodig)
en moet het standalone of PC-based zijn.
welke muziek gaat gedraaid worden
komen er live-bands of is het alleen disco
komt er een vaste operator of komen er meerdere?

BTW de Pearl2000 is inderdaad een erg goede tafel, maar niet zozeer voor disco (erg persoonlijk), bands als "Van dik hout", "Rowwen Heze" en vroeger "de kast" (en veel meer) gebruiken een Pearl2000

nog even een linkje
www.cds.nl
die hebben een lanbox ofzo, en dat is een DMX controller die je aanstuurt met een gewone ethernet-interface (standaard-netwerkkaart is voldoende)
Software is er in ieder geval voor de Mac, voor de PC weet ik het niet

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Pagina: 1