Chello+XP+win98se probs

Pagina: 1
Acties:

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:52
Ik heb hiero 2 pc's staan:

Server: met Windows XP Pro UK (build 2600) en met mijn chello aansluiting

Client: P1 180mhz met Windoos 98se

Ik heb het internet gedeelt en werkt goed op beide (heb het gedaan met de wizard van XP, werkt wel makkelijk).
Ik kan ook bestanden (en schijven) instellen dat ze geshared mogen worden over het netwerk, maar...
...het PROBLEEM is:
Ik kan vanaf de server niks openen wat ik op de client share (en andersom ook niet). In de verkenner (van beide pc's) zie ik bij netwerkomgeving alleen maar mun eigen pc en ik zie de andere niet (wat dus juist wel moet anders is het ook geen bestanden sharen)

Het bestanden en printers delen staan op beide pc's aan.
Hoe moet ik dit ooit oplossen?? (wil wel XP behouden op de server)

Alvast bedankt PASware

ps: ik heb in de search gezocht, maar kreeg nergens een antwoord op waarmee ik verder kwam

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• PASware
Niemand??

sorry ben nogal ongeduldig, maar ik wil geen 98se er meer/weer op

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:35

Jox444

Honestly....

Op zaterdag 17 november 2001 17:53 schreef PASware het volgende:
Ik heb hiero 2 pc's staan:

Server: met Windows XP Pro UK (build 2600) en met mijn chello aansluiting

Client: P1 180mhz met Windoos 98se

Ik heb het internet gedeelt en werkt goed op beide (heb het gedaan met de wizard van XP, werkt wel makkelijk).
Ik kan ook bestanden (en schijven) instellen dat ze geshared mogen worden over het netwerk, maar...
...het PROBLEEM is:
Ik kan vanaf de server niks openen wat ik op de client share (en andersom ook niet). In de verkenner (van beide pc's) zie ik bij netwerkomgeving alleen maar mun eigen pc en ik zie de andere niet (wat dus juist wel moet anders is het ook geen bestanden sharen)

Het bestanden en printers delen staan op beide pc's aan.
Hoe moet ik dit ooit oplossen?? (wil wel XP behouden op de server)

Alvast bedankt PASware

ps: ik heb in de search gezocht, maar kreeg nergens een antwoord op waarmee ik verder kwam
Moet je in xp ff die netwerk wizard runnen en dan die netwerk disk maken,die bouwt dan een diskette met een installatie iets erop, en dat moet je dan runnen op die andere comp....en voila....netwerk werkt ;)

Het is FRIET!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

En als je in een explorer venster een directe koppeling naar een share maakt?
Dus op de client cp typ je in: \\servernaam\sharenaam
Misschien wilt het net use commando wat betere uitkomst bieden: net use ? \\servernaam\sharenaam

Het lijkt mij iig op een wins/dns probleempje

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
misschien bij allebei de goede werkgroep instellen :?

• PASware
Ik heb dat met zo'n floppy gedaan en ging wel makkelijk. Allebij de pc's hebben als naam: WORKGROUP. Klopt dus ook.
Maar toen ik nog 98 had kon ik gewoon bij netwerkomgeving de andere pc zien en dingen ervan openen/kopieren/enz.

Dit is ook niet de oplossing

Wie weet het wel??

• PASware
Ik ga xp er maar opnieuw opzetten. Of heeft iemand een beter idee???????? Want ik wordt hiero niet goed van :(

• PASware
Bedankt voor jullie hulp :) ik ben er nu uitgekomen dankzij FoolZero's tip

Pagina: 1