Sony fikker en garantie

Pagina: 1
Acties:

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:02
Hoi,

ik heb sinds 29-09-2000 een Sony CRX-140 fikker. Deze heeft al zo'n half jaar problemen (met WinOnCD). Ik had steeds niet echt veel tijd, ik wilde ook nog eens een ander programma proberen, totdat ik uit eindelijk gisteren naar die winkel terug ging. Zij getest, en ja hoor, kapot. Ik uitgelegd dat het al een half jaar zo is (OK, klinkt al vrij 'leugenachtig'), enige dat ze voor me konden doen was 50piek korting op een nieuwe geven!! :(

OK, het is m'n eigen fout, maar valt er helemaal nix meer te regelen dan? En het gekke is, ik had deze net (beviel goed), dus had ik een vriend van me ook deze aanbevolen. Bij toeval dat deze 3weken geleden ook kapot ging. (ook buiten de garantie). Kan dit ook geen fabricage fout zijn dan? (vroeger, heeeel vroeger, toen nog bijna niemand zo'n fikker had, brandde ik erop los. Deze heeft niet meer dan 125 cd's gefikt, waarvan de helft al mislukt is!).

Valt er nog iets met deze winkel te regelen, of heb ik gewooon heeeeeeeeeeele erge pech? :'(

Verwijderd

het enigste wat ik kan zeggen is dat je er eerder heen had moeten gaan.

• Rickbv
ja achteraf wel idd, maar je kent ut: ff geen tijd, komt morgen wel enzo. En ik kom er toch wel redelijk vaak, ze kennen me ook allemaal daar, dus ik dacht "moet wel kunnen daar, dat ene maandje", maar blijkbaar dus niet :'(

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00
Er moet geloof ik altijd 3 jaar fabrieksgarantie op onderdelen zitten. Europese norm.

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-04 19:35
vanaf volgend jaar, alle gebruiksartikelen die je koopt (dus een tv, witer, auto of wat dan ook) hebben een minimale garantie van 2 jaar (europese norm). Philips writers hebben dat nu al, de overige meestal maar eentje.

En tja, je vraagt of je hele erge pech hebt, sorry, dit is gewoon dom.

(edit: typo)

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 18:35

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Een beetje goede merk heeft langer garantie dan 1 jaar. Ik had laatst nog zoiets met mijn Seagate HD. Mijn voeding had het begeven, en zo ook mijn HD. Dus ik heb contact opgenomen met Seagate customer service met de melding dat mijn HD het niet meer deed. Geen probleem, ik hoefde alleen het type nummer en serienummer in te typen op hun site en ik kreeg een RMA nummer om mijn HD op te sturen. Aan de hand van je serie nummer konden ze bepalen tot welke datum je nog garantie hebt. In mijn geval zat er 3 jaar garantie op. Dus ik raad je aan om contact op te nemen met Sony klanten service in nederland.

Succes

You only live once, so live to the max's

• Rickbv
Hoi,

bedankt voor je reactie. Maar ik heb net in de handleiding zitten lezen dat het echt 1 jaar is :(

probleem is ook: het is een schrijver. Het is voor zo'n fabrikant heeeeeel makkelijk om te zeggen dat het slijtage is natuurlijk. Al vind ik dat je daar niet over kunt spreken met 125 cd's...

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 18:35

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

My last Sony dus? ;) Je kunt ook HP nemen, dit is intern ook Sony, maar wel een betere support.

You only live once, so live to the max's

• Rickbv
idd, mijn eerste, maar tevens ook mijn laatste sony. Je denkt dat je wat beters koopt dan merk X (lite-on enzo), blijkbaar maken die toch betere spullen. Voor mij geen sony meer iig... Denk dat ik sony maar es ga bellen! :D

Verwijderd

--> OM. Lees de FAQ aub.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik had ook een probleempje met mijn sony fikker. Voeding doet moeilijk en CDrom en CDfikker zijn dood ;(

Gewoon tegen Sony zeggen dat je garantie hebt. duurt wel even (paar emailtjes) maar dan werkt het ook wel *D . Heb nu weeer een nieuwe sonyfikker.

• TweakersOnly
  • Laatst online: 00:00
Op zaterdag 17 november 2001 19:25 schreef MORCIK het volgende:
My last Sony dus? ;) Je kunt ook HP nemen, dit is intern ook Sony, maar wel een betere support.
HP heeft een betere support? No way. :( Ik heb een HP CD-writer 9110i gekocht op 31-08-2000. Op 06-09-2001, inderdaad 6 dagen na het verstrijken van de garantie, doet mijn brander helemaal niets meer. Conclusie van zowel mijn zijde als die van de helpdesk: Laser of lens kapot. Reparatie heeft geen zin. De helpdesk wilde mij niet tegemoet komen, garantietermijn is verlopen, dan ook pech. Via de consumentenbond nog nagevraagd, de extra support waar Plextor zo beroemd om is, hoef je van HP cq. Sony in ieder geval niet te verwachten. :( :(

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Dacht dus ook dat mijn brander geen garantie meer had. Maar na een mail aan creative kreeg te hore dat ik nog steeds garantie had. Writer aangeschaft op 02-2000.

Dus stuur e-mail aan fabriekant, liefst een beetje zielige ;)

• Rickbv
Heb ik nog een vraagje:

vandaag eerst gebeld naar helpdesk-->technische dienst--> CNCE call center (duitsland)--> geven me een fax nummer :? :?

Wat moet ik hier nou mee? Ze sturen me overal heen, strax verwachten ze nog dat ik in het chinees het verhaal vertel...

Ik wil gewoon aan iemand vragen om een nieuwe / reperatie brander, maar dan moet ik wel een goed nummer hebben. En dan neem ik niet aan dat ik daar in de VS om moet gaan vragen oid. Iemand enig idee waar ik heen kan bellen, want dit schiet niet op.

Verwijderd

Volgens mij heb je nog steeds garantie. In het nederlands consumentenrecht is vastgelegd dat als je apparaat het korter doet dan je normaal zou mogen aannemen (en ik neem aan dat voor een CD-brander langer geldt dan één jaar), je gewoon recht hebt op garantie. Ook al zegt Sony en de winkel dat er maar 1 jaar geldt. Zijn al meer topics over geweest.

• Rickbv
Ik heb Sony in Duitsland gebeld, en zij zeiden dat ik hem maar gewoon moest opsturen, en dat ik hem dan binnen 1-2 weken wel weer terug zou krijgen. We zullen zien :)

Maar het nut van een kapotte brander repareren ontgaat mij een beetje. Wat kost die brander nu nieuw (van de fabrikant), en wat kost het om een brander te laten onderzoeken? Zou ik het wel weten *D

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik denk dat ze niet echt gaan onderzoeken, je krijgt 99% een nieuwe opgestuurd :)

( En wil je 100% een nieuwe, wrijf met je vingers op "do not touch the lens >:) )

Verwijderd

Heb ik met mijn DVD speler van Acer gehad, dat ding werd echt veel te heet, ik de winkel waar ik hem gekocht had opgebeld en die zeggen, ja we willen hem wel controleren en kijken dan wel, ik balen, maar denk laat ik ff kijken of ik Acer niet te pakken kan krijgen. Heeft Acer hier in nederland ook nog een kantoor zitten, zeggen die lui tegen mij, bekend probleem, zeg maar tegen de winkel dat je met ons hebt gesproken en dat je direct een vervangende moet krijgen. :) :) :)

Hoop trouwens dat je wel een nieuwe van Sony krijgt, en ik weet dat Sony daar heel makkelijk in is. (Spreek uit ervaring)
Pagina: 1