wat is "instagib"?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
hey,
misschien een beetje een newbie vraag, maar ik weet niet wat Instagib is. Is dat een mod voor UT ofzow? Wat houdt het in?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

mutator

instant hit en instant kill

Verwijderd

instagib is ook een mod voor ut, maar het houdt eigenlijk gewoon in dat je met een bepaald wapen speelt en dat je na 1 hit ALTIJD dood bent. Ongeacht hoe hard of waar ofzo.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:16

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ja, het is een mod voor UT, je werkt met een superkrachtig wapen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Je wordt bij een hit instantly gegibbed... })
BOOM!!! SPLATSH!!!

'And stay down!!!'

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• da_rippah
maar wat is daar nou aan man? Het gaat er toch om dat je iemand perfect raakt met een sniperrifle of dat je precies met de ASMD op zen hoofd schiet? dat is toch leuk van ut?
in een keer dood, lijkt me :r eerlijk gezegd..

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Voor meer info

http://www.instagib.com/

:) Het klinkt wel leuk! :p

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
INSTAGIB roelt...

tampert, kriminalpolizei

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:05
Op zaterdag 17 november 2001 17:48 schreef da_rippah het volgende:
maar wat is daar nou aan man? Het gaat er toch om dat je iemand perfect raakt met een sniperrifle of dat je precies met de ASMD op zen hoofd schiet? dat is toch leuk van ut?
dus?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-02 10:42
Probeer et ff zou ik zeggen?

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Het is JUIST fun

het gaat hier vooral om snelheid en aiming (richten) en dat maakt het spannend. Geen gezeik van wapens halen en health zoeken. BACK TO THE BASICS 8-)

It seemed like a good idea at the time

• Boesjke
  • Laatst online: 05-02 13:22

Boesjke

Excellent!!

Yea toen ik nog UT speelde speelde ik meestal ook instagib, vnl omdat gewoon eerlijker en ook leuker was!!

Neen

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
et was na een jaar weer es wat anders.. en toen ben ik et blijven spelen

Verwijderd

Ik speel alleen tegen bots, alleen bots met 100% aim en Godlike..
Mwa

Als je mist ben je dood, als je de kans krijgt om te schieten that is :o :)

Maar het is idd erg cool, binnenkort is online spelen! :)

Verwijderd

instagib rulez... als ik een "geen" instagib server join neem ik altijd de sniper rifle... ook tussen drukke gevechten, dit heb ik zo erg geoefend dat als ik weerom als winnaar uit het gevecht kom terwijl iedereen met flak cannons en rocket launchers op me aan het knallen was dat ik al snel voor cheat0r wordt uitgemaakt....

(oefening baart kunst dus)

• The Legend
  • Laatst online: 17:38

The Legend

*Plop*

Instagib is veel moeilijker dan gewoon UT, iemand met een rocketlauncher 3x net raken en dan een frag hebben is iet echt moeilijk. Met instagib komt het echt op je aim kwaliteit aan.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Termy
  • Laatst online: 15:56

Termy

valt er nog wat te fragge?

vette bull, ik speel beide en insta is :Z simpel en gewoon ownt hard.. sim-pel

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

instagib is er ook al half-life mod, dan kun je alle half-life deathmatch maps spelen met de beroemde formule

• Blaise
  • Niet online
instagib is saai.
Face CTF met de redeemer = 8-)

• BigB
  • Niet online
Instagib is moeilijk man :(
Je staat de heletijd te springen en te schieten :)

Verwijderd

dus zoiets als Rocket Arena voor Quake3
geen gezeik met ammo zoeken, gewoon gelijk alle wapens met genoeg ammo (behalve BFG10k) en kleine levels :)

• Blaise
  • Niet online
nee, het zijn dezelfde levels, en slechts 1 -gare- gun, met infinite schietspul.

• Captain Pervert
  • Laatst online: 21-12-2025
Instagib, ach ja.

De meest pure vorm van het dom fraggen. "Fraggen" an sich is al een fout woord, alleen gebezigd door mensen die het leuk vinden om met een flak gun, laser beamer of ander achterlijk wapen in een donkere, vochtige kerker op een stomme nepplaneet rond te rennen en zoveel mogelijk andere rondrennende mannetjes in apepakjes te raken.

Ik zie de lol van UT niet in, en van Instagib al helemaal niet.

Word aub niet boos op mij, dit is gewoon mijn ongezouten mening. Wie het leuk vindt mag het spelen hoor, al snap ik niet waarom een mens in Godsnaam een spel zou spelen wat je geen half uur vol kan houden zonder te trillen en half spastisch achter je PC te zitten.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Boesjke
  • Laatst online: 05-02 13:22

Boesjke

Excellent!!

Op zaterdag 17 november 2001 19:37 schreef Captain Pervert het volgende:
Instagib, ach ja.

De meest pure vorm van het dom fraggen. "Fraggen" an sich is al een fout woord, alleen gebezigd door mensen die het leuk vinden om met een flak gun, laser beamer of ander achterlijk wapen in een donkere, vochtige kerker op een stomme nepplaneet rond te rennen en zoveel mogelijk andere rondrennende mannetjes in apepakjes te raken.

Ik zie de lol van UT niet in, en van Instagib al helemaal niet.

Word aub niet boos op mij, dit is gewoon mijn ongezouten mening. Wie het leuk vindt mag het spelen hoor, al snap ik niet waarom een mens in Godsnaam een spel zou spelen wat je geen half uur vol kan houden zonder te trillen en half spastisch achter je PC te zitten.
Raaaaaaaaaaaaah

* Boesjke is boos >:)

Nah ieder zijn eigen mening toch??

Neen

• da_rippah
naaah.. moet het misschien toch maar eens gaan proberen. Persoonlijk vind ik de "tacical" mods vetter, denk aan CS en Tactical Ops. Vooral die laatste speel ik echt best vaak online? Nog meer TO fans hier, waarmee ik misschien eens online kan spelen..?

[sry, ga een beetje offtopic :)]

Verwijderd

Instagib vind ik erg leuk om te spelen, en het is ook nog is goed om goed te leren schieten :)

Verwijderd

Instagib is erg cool. Vooral op bv. Morpheus met Ultra-Low-Gravity :)

Dan kun je echt hele spectaculaire luchtgevechten houden 8-)

Wat ik ook relaxt vind is dat je in die Death Match Arena Map (niet standaard) met gewoon alle wapens kunt spelen, maar dat er ergens op de map 1 InstaGib Rifle ligt. OMG .. Instagib tegen gewone wapens dus. Slachtpartij >:)

• The Legend

The Legend

*Plop*

Op zaterdag 17 november 2001 21:08 schreef HlpDsK het volgende:
Instagib is erg cool. Vooral op bv. Morpheus met Ultra-Low-Gravity :)

Dan kun je echt hele spectaculaire luchtgevechten houden 8-)

Wat ik ook relaxt vind is dat je in die Death Match Arena Map (niet standaard) met gewoon alle wapens kunt spelen, maar dat er ergens op de map 1 InstaGib Rifle ligt. OMG .. Instagib tegen gewone wapens dus. Slachtpartij >:)
Low gravity heerscht :D Zo min mogelijk springen anders ben je de lul :)

Verwijderd

Ik spring me juist rot met Low Grav. Springen in normale matches zuigt hard.

Maar in Low Grav is het cool. Gewoon van de ene kant van de map naar de andere kant springen.

Morpheus bv. Die is al Low Grav. En dan ook nog de Low Grav mutator. En dan vlieg je echt. Erg cool.

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-02 10:42
Op zaterdag 17 november 2001 19:52 schreef da_rippah het volgende:
naaah.. moet het misschien toch maar eens gaan proberen. Persoonlijk vind ik de "tacical" mods vetter, denk aan CS en Tactical Ops. Vooral die laatste speel ik echt best vaak online? Nog meer TO fans hier, waarmee ik misschien eens online kan spelen..?

[sry, ga een beetje offtopic :)]
*kuch* Icon *kuch*

• broes_willems
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03-2025

broes_willems

kippie hachee moddereter

Ik hoor niemand iets zeggen over de ping. Instagib bevoordeelt de low ping bastards meer dan een normaal potje UT.

Persoonlijk vind ik het erg monotoon. De hele tijd het geluid van die straal. Ook geen leuke tactieken zoals een paar granaatjes achter je aan laten rollen als je bijvoorbeeld de vlag hebt gepakt.

• da_rippah
precies, daarom vind ik Tactical Ops veel leuker, omdat je daar echt teamwork hebt (naja.. op goede servers dan he..) en bij instagib is het eigenlijk de hele tijd hetzelfde. Je leeft vaak ook maar heel kort (ik dan :))

• The Legend

The Legend

*Plop*

Op zondag 18 november 2001 10:07 schreef HlpDsK het volgende:
Ik spring me juist rot met Low Grav. Springen in normale matches zuigt hard.

Maar in Low Grav is het cool. Gewoon van de ene kant van de map naar de andere kant springen.

Morpheus bv. Die is al Low Grav. En dan ook nog de Low Grav mutator. En dan vlieg je echt. Erg cool.
Als je springt ben je het meest kwetsbaar, met Instagib zeker. Je bent erg makkelijk te raken als je zo langzaam door de lucht zweeft :)

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 05-02 21:38
Instagib is wel veel moeilijker als gewoon UT, maar als je het eenmaal door hebt is het wel veel cooler omdat je telkens snel moet reageren omdat je anders zelf al gefragt bent.

• r.e.n
  • Niet online
[mierenneuk]
De een beweert hier dat het een mutator is, de ander een mod. Het is dus een MUTATOR. Een mod is heel wat anders...
[/mierenneuk]

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Er wordt hier door de instagib spelers wel een beetje vaak gezegd dat Instagib moeilijker is dan gewoon UT, maar het lijkt me nogal duidelijk dat je met "Normal Weapons" UT met veel meer dingen rekening moet houden. Het kiezen van de wapens bij de juiste situatie kom je bij instagib niet tegen.

NW is een combinatie van hitscan schieten en splash damage schieteen. Bij IG is het alleen maar hitscan. Natuurlijk zal de gemiddelde instagibber een betere aim hebben dan de gemiddelde NW speler, maar NW spelers zullen die IG'ers keihard inmaken met NW, terwijl ze zelf niet zo hard ingemaakt zullen worden als ze IG gaan spelen.

Deze discussie is trouwens al een keer langsgekomen op het CB UT Forum, maar ik moest het even kwijt ;)

Ik ga wel een beetje offtopic :o

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 19:37 schreef Captain Pervert het volgende:
Instagib, ach ja.

De meest pure vorm van het dom fraggen. "Fraggen" an sich is al een fout woord, alleen gebezigd door mensen die het leuk vinden om met een flak gun, laser beamer of ander achterlijk wapen in een donkere, vochtige kerker op een
Blablabla. blablablablablabla etc
en waar houd jij dan van als ik vragen mag :?

Verwijderd

Instagib gewoon is niks aan, beetje snel dodgen en mikken das alles. Gewone wapens + TDM is vet beter.

Of Instagib CTF is nog wel eens leuk.
Maar gewoon instagib :r

Verwijderd

niet echt
het geweer van insta = een ASMD, maar dan krachtiger, dus het is nog steeds mikken geblazen (en zelfs meer, want je kan niet die bol schieten met secondary mouse)

insta = echt mikken, echt richten, en een stuk moeilijker, omdat je niet een paar keer geraakt kan worden, en ondertussen weer health kan pakken.
insta = ook eerlijker, aangezien iedereen hetzelfde wapen heeft, en je niet met een biosludge rifle tegenover een flak cannon kan komen te staan :)

ik vind persoonlijk insta een stuk fijner en leuker, omdat het alle technieken combineert, en je leert er ECHT mikken... dat moet ook wel, anders ben je dood :)
Op zaterdag 17 november 2001 19:11 schreef Blaise het volgende:
instagib is saai.
lekker makkelijk met die redeemer... |:(
Op zondag 18 november 2001 16:54 schreef OverCast het volgende:
Instagib gewoon is niks aan, beetje snel dodgen en mikken das alles. Gewone wapens + TDM is vet beter.

Of Instagib CTF is nog wel eens leuk.
Maar gewoon instagib :r
insta CTF of insta TDM is het leukste idd, gewoon insta = te warrig e.d.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

instagib is saai.
lamer :P

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

instagib is saai.
Agreed op CTF dan...Instagib heb ik nog niet gespeeld, maar ga ik direct ff testen :)
Maar ik vind Team DM ook lekker om te spelen af en toe. Meestal kies ik toch voor CTF...en alleen Face 8-)

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-02 14:26

markvt

Peppi Cola

instagib is cool, lekker veel frags

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 13:40
Instagib is de meest eerlijke vorm van fraggen. Iedereen heeft evenveel health en hetzelfde wapen. Natuurlijk is het ook leuk om andere mods te spelen, maar instagib vind ik toch wel het vetst. Ik heb in een instagib ctf clan gezeten en iedere war was het weer zweten. Het komt met instagib ctf echt wel op taktiek aan. En sowieso is het leuk om lekker ff te rennen en rossen met ut instagib.
Tegenwoordig zij er veel clans die alleen deze mod spelen. Maar het is ook gewoon een eerlijke variant. Je hebt natuurlijk wel altijd weer lamers die gaan zitten flag-, spawn- en lift campen. Bij instagib is dat natuurlijk helemaal makkelijk. Das jammer. Maar beter dan die lamers in CS!
Tegenwoordig heb je ook weer "assrunners". Dat is constant achter iemand ze reet aan rennen. Ik vind dit gewoon een slappe smoes van spelers die gewoon zelf niet kunnen spelen. Zo kan je anders nog wel ff doorgaan met smoesjes.
Op het laatst kan je dan helemaal niks meer doen :(

Blijf gewoon lekker doen waar je zin in hebt! :)

• koornee
  • Laatst online: 05-02 22:13

koornee

3!

ik vind het gewoon vel makkelijker, dan hoef je ook de maps niet uit je hoofd te kennen, waar de health en de wapens liggen enzo. je krijgt gewoon een wapen en ragge maar. gewoon alles neerschieten wat niet jij is en wat beweegt, heerlijk is dat. na een dag hardwerken enzo.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 11:42 schreef The Legend het volgende:

[..]

Als je springt ben je het meest kwetsbaar, met Instagib zeker. Je bent erg makkelijk te raken als je zo langzaam door de lucht zweeft :)
Yah .. maar je kunt ook lekker hoog al door de lucht flitsend 10 man fraggen voordat je weer geland bend :)

Ik speel trouwens zowel instagib als gewoon. En het is allebei leuk.

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Op zondag 18 november 2001 21:27 schreef Harwin het volgende:

[..]

Agreed op CTF dan...Instagib heb ik nog niet gespeeld, maar ga ik direct ff testen :)
Maar ik vind Team DM ook lekker om te spelen af en toe. Meestal kies ik toch voor CTF...en alleen Face 8-)
Hehe...net voor het eerst Instagib gespeeld tegen 2 bots (CTF dus)...is best wel gaaf eigenlijk...Ik ga nu ff testen in DM, lijkt me nog koeler toe...en die mutator van Hlpdsk gaat ik ook gelijk testen

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Verwijderd

Ik speel eigenlijk alleen instagib CTF, gewoon DM Instagib vind ik inderdaad niet leuk, ik oefen het alleen af en toe tegen een zooi bots om m'n aiming op peil te krijgen. Voor een DM vind ik NW leuker, maar eigenlijk speel ik uberhaupt nooit DM. Ik vind het irritante van NW eigenlijk dat een figuur dat niet kan mikken je toch redelijk eenvoudig kan fraggen...schiet je met een flakcanon vier keer mis, ben je nog dood door de splashdamage.

• da_rippah
Ya, ik heb het net ook ff gedaan, en ik moet zeggen dat het erg leuk is. Alleen de eerste keer was het over voor dat ik het wist (Godlike bots, met een paar accuracy op 100, ik wist niet wat ik meemaakte) Maar na een paar potjes kon ik toch wel eerste worden (zucht... gelukkig 8-))

Je leert inderdaad goed mikken, en het is tegen goede bots offline ook nog eens leuk! Online denk ik dat ik geen 10 sec leef, laat staan iemand fraggen :) :P

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 16:49 schreef da_rippah het volgende:
Ya, ik heb het net ook ff gedaan, en ik moet zeggen dat het erg leuk is. Alleen de eerste keer was het over voor dat ik het wist (Godlike bots, met een paar accuracy op 100, ik wist niet wat ik meemaakte) Maar na een paar potjes kon ik toch wel eerste worden (zucht... gelukkig 8-))

Je leert inderdaad goed mikken, en het is tegen goede bots offline ook nog eens leuk! Online denk ik dat ik geen 10 sec leef, laat staan iemand fraggen :) :P
je respawned :+

maar eerst offline oefenen, dan een niet-drukke online server zoeken, en dan steeds een trapje hoger schoppen, tot je (zonder te patsen: like me) even hoog haalt als de beste scoorder van het 5e team insta op ClanBase (alleen ctf speel ik btw :) )

• .GoO
  • Laatst online: 10-01 22:35
Instagib is niet alleen voor UT.. Je hebt het ook voor Quake1, Quake2, Quake3, Half-Life, en weet ik veel wat nog meer :) Het houdt in iedergeval in (tenminste in Q2 dan) dat je tegen elkaar speelt met een zelfde wapen, en je met 1 schot dood bent.. Hierdoor is het spel dus veel sneller dan normaal..

• bbrother
  • Niet online
Instagib is erg relaxt ja :)
Maar toch schiet ik liever me gun leeg in UT tegen zown stel n00bs ;)

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Low grav in combi met LazyMatrix is maf :)

Af en toe gaat dan ineens alles in slow motion (matrix-style, duh) en als dan iedereen beetje door de lucht zweeft geeft wel gaaf sfeertje :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Verwijderd

instagib moeilijker dan NW?? looooooooooooooooool

tis wel leuk.. maar ook errug simpel

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 22:02
voor de mensen die zeggen dat ze altijd voor cheat0r uitgescholden worden en de beste zijn en niet verslagen kunnen worden en een partijtje opscheppen.....

:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z

• da_rippah
Op dinsdag 20 november 2001 11:23 schreef DarkX het volgende:
Low grav in combi met LazyMatrix is maf :)

Af en toe gaat dan ineens alles in slow motion (matrix-style, duh) en als dan iedereen beetje door de lucht zweeft geeft wel gaaf sfeertje :)
Lazymatrix, ook een ut mutator? Moet ik maar eens uitproberen dan :9~

• DarkX

DarkX

Ik?

Op dinsdag 20 november 2001 11:42 schreef da_rippah het volgende:

[..]

Lazymatrix, ook een ut mutator? Moet ik maar eens uitproberen dan :9~
idd een mutator, coolste is nog de kogels die van die gave ripples krijgen enzo :)

Verwijderd

Geen standaard mutator iig. Is die freeware?

Instagib en stilstaan gaan niet goed samen >:)

• DarkX

DarkX

Ik?

Ik kwam em es ergens tegen, is volgens mij freeware. Heb em nog niet MP getest. Maar ALLES gaat trager, dus ook je tegenstanders, het geluid, je eigen beweging en je kogels (behalve sniper dachtik, hoewel daar wel de hulzen weer mooi wegvliegen :)).

• DarkX

DarkX

Ik?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 16:23
ja ik ben ook wel TO fan.

ff antwoord op je offtopic vraagje :)

heb je zelfs samen in 1 team gespeelt met TO :)
(ik ben Rody)

instagib is wel leuk. gewoon aimen en schieten.

is wel moeilijk maar je traint je zelf wel om in 1 x raak te schieten, anders ben je zelf de l*l :)
Pagina: 1