Celeron te heet of is dit normaal?

Pagina: 1
Acties:

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Kheb nu een Celeron 900 @ 1116 Mhz @ 1,75 lopen (124/31).
Asus Probe geeft aan dat de CPU idle zo'n 45 C is en gestressed (bv tijdens een potje Quake 3 of een DivX kijken) loopt ie al snel tegen de 60.. maar hoger komt ie niet.

Zo ziet 't plaatje eruit in windows als je niet veel doet O+
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.smid/win.jpg

En zo gaat et eruit zien als ik ff Quake 3 speel :o
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.smid/qu.jpg

De CPU wordt gekoeld door een Golden Orb met normale witte koelprut.. en dit zit nog in de zijkant van m'n kast:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.smid/lekkerscherp.jpg
De onderste is intake en de bovenste is outtake.. allebei 80 MM fans uit voedingen gesloopt >:)

Wat ik me nu af vraag is of deze temp niet wat te hoog is voor een Coppermine.. :?
Vroeger heb ik em wel 's op 990 Mhz gehad en volgens mij werd ie toen maar 45 C stressed (zonder casefans!).

Verwijderd

Mmmmm lijkt me wel een beetje veel. Ik heb een Celeron 1100@1254 Mhz met een golden orb zonder extra koeling in mijn kast, die wordt maximaal 49 C.

Verwijderd

goldenorb..probeer eens een andere koeler..
Ik denk dat een coolermaster van 30 piek al een stuk zal schelen!

• RedruM
Laat dat nou net m'n originele koeler geweest zijn..
Oh nee.. dat was een spire |:(

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Wel wat warm, maar zolang hij niet aan de 60 graden komt klapt hij er niet uit. De beveiliging van intel ligt volgens mij op de 60 graden.

Verwijderd

maakt toch niet uit als de boel stabiel blijft?
anders moet je de mhz-jes en vooral voltage effe iets omlaag brengen he als het je niet bevalt.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:27
Wat is dat voor een tooltje ? Ziet er leuk uit ;)

[/edit]
Zie het al ... Asus Probe ...
De volgende keer wat aandachtiger lezen ... :D
[edit]

-

Verwijderd

Is idd wel vrij hoog voor een celeron, maar nog niet echt iets om je druk over te maken...

Is dat trouwes niet behoorlijk nutteloos om een intake en een outtake fan zo dicht bij elkaar te hebben? Dan word er alleen maar lucht in een cirkeltje rondgepompt zonder dat het werkelijk door je kast heen gaat.

• RedruM
't is een miditower en die fans zitten vrij dicht bij m'n kaarten en cpu dus 't heeft juist wel zin.. lijkt me ?

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 17:48 schreef PsyFlux het volgende:
Is idd wel vrij hoog voor een celeron, maar nog niet echt iets om je druk over te maken...

Is dat trouwes niet behoorlijk nutteloos om een intake en een outtake fan zo dicht bij elkaar te hebben? Dan word er alleen maar lucht in een cirkeltje rondgepompt zonder dat het werkelijk door je kast heen gaat.
Juist, tippie, zet ze alleij eens op intake ;)

• RedruM
En dan moet alle hete lucht via de voedingsfan eruit?
Er is verder geen plaats meer achter.. eventueel 1 outtake aan de bovenkant.. maar that's it.

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 17:43 schreef HitmanWVU het volgende:
Wel wat warm, maar zolang hij niet aan de 60 graden komt klapt hij er niet uit. De beveiliging van intel ligt volgens mij op de 60 graden.
Volgens jou wel, volgens mij niet. :+

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Ik weet niet hoeveel hitte uitmaakt. Ik heb mijn celeron 433 eens naar 540 geblazen, hij heeft het wel overleeft. Ik had wat met DivX gewerkt op 540, met standaard coolertje... De cpu temperatuur was volgens het mobo iets van slechts 36 graden (omgeving is vrij koel, maar temp. prog stond niet constant aan..:() maar na een tijdje ging de boel toch crashen (Virtual Dub crashte, windows niet). Toen heb ik 'm weer teruggezet op 433, hij is gewoon stabiel, ik kan er uren op quaken (Q3 gaat niet zo snel, maar het draait, beetje met de settings tweaken maakt al veel uit) maar als ik weer ga video capturen staat de proc constant op 100 % gebruik, opgenomen beeld slaat over en loopt niet geheel syncroom met geluid en virtual dub crasht na een tijdje. Ik denk dat de cpu toch niet meer 100 % ok is... Ik heb al een nieuwe proc gekocht die wordt waarschijnlijk ergens volgende week bezorgt en dan kom ik erachter of m'n proc nu beschadigt is of niet :).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 17:52 schreef Flipke het volgende:

[..]

Juist, tippie, zet ze alleij eens op intake ;)
Bijvoorbeeld, of die bovenste weghalen, of gebruiken voor een duct naar de gorb. :7

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Op zaterdag 17 november 2001 17:53 schreef RedruM het volgende:
En dan moet alle hete lucht via de voedingsfan eruit?
Er is verder geen plaats meer achter.. eventueel 1 outtake aan de bovenkant.. maar that's it.
Ik kan me niet voorstellen dat dat het enige gat is in je kast, je hebt er waarschijnlijk voor onderin nog wel een zitten, en achterin zitten ook meestal gaten. en als je ze allebei op intake hebt staan komt er in je kast een hogere druk dan buiten, en gaat de lucht dus vanzelf naar buiten.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

het is toch nog een oude coppermine core, en die core zit met 900Mhz al ver aan z'n max, en als ie dan op 1116 draait is dat een hele prestatie, dus dat is best logisch dat die dan erg warm wordt, gewoon beter koelen zou ik zeggen

• RedruM
Hmm,.. heb ze nu ff allebei op Intake gezet.. maar 't helpt niet zo heel veel.
Hij is van 45 C idle naar 42 C idle gegaan..
Ik zal ff een duct proberen te maken naar Gorb met een Pringles buis ;)

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 15:37

DDan

Team Leader of Team Gäöl

euh als ik me niet vergis dan hebben allemaal die cellie 900s de cD0 stepping (kun je misschien eens nakijken welke stepping je hebt?), en die gaan meestal zonder veel problemen naar 1.2GHz en hoger :)

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

• RedruM
Zal wel.. :)
Weet alleen dat ik em niet op 133 mhz FSB (1200 mhz) krijg zonder 't voltage op te voeren. Loopt nu op 1,75 (standaard voltage).

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 15:37

DDan

Team Leader of Team Gäöl

je cpu word trouwens inderdaad zo heet vanwege die gorb, die is maar geschikt voor tot 900MHz~1GHz, daarboven krijg je duz inderdaad van die hoge temperaturen.

Als ik jouw was zou ik me toch een wat betere cpu koeler aanschaffen, teminste als je van plan bent nog iets verder te gaan o/c-en, anders maakt die 60C niet echt zoveel uit.

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
gebruik is een ander programma .... asus probe kan soms wel 10 graden afwijken....

mbm5 ofzo

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Waterkoeling :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• RedruM
Heb em ff iets terug geclocked.. +een kleine fanduct gemaakt ;)

Nu is ie:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.smid/beter.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.smid/beters.jpg

Hij loopt nu op 9x112.. 1008 Mhz ;)
Laat em wel zo draaien.. denk ik.
Pagina: 1