huh, heb ik dat gedaan?
- Pakketje SQUID (== proxyserver) installeren.
- Tegen SQUID vertellen dat ie een andere proxy moet
gebruiken.
- Clients vertellen dat ze jouw proxy moeten gebruiken.
- IPMasq vergeten
- Tegen SQUID vertellen dat ie een andere proxy moet
gebruiken.
- Clients vertellen dat ze jouw proxy moeten gebruiken.
- IPMasq vergeten
Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !
Ik wou juist niets op de client gaan instellen- Clients vertellen dat ze jouw proxy moeten gebruiken.
Kan ik niet op een of andere manier op de linuxbak instellen dat deze een proxy gebruikt
huh, heb ik dat gedaan?
Verwijderd
Als je alles wilt kunnen doen vanaf het netwerk naar internet, dan kun je volgen mij het best je netwerk door de proxy tunnelen. Voor het netwerk lijkt het dan net dat het een gewonen i'net verbinding heeft. Maar in werkelijkheid loopt alles via de proxy.
Klinkt intressant...Op zaterdag 17 november 2001 20:35 schreef the_tag-man het volgende:
Als je alles wilt kunnen doen vanaf het netwerk naar internet, dan kun je volgen mij het best je netwerk door de proxy tunnelen. Voor het netwerk lijkt het dan net dat het een gewonen i'net verbinding heeft. Maar in werkelijkheid loopt alles via de proxy.
Alleen heb ik geen flauw idee hoe ik dit zou moeten realiseren.
huh, heb ik dat gedaan?
Je kan ook gewoon aan NAT doen en dan op iedere machine in het interne netwerk DNS, IP, gateway (of dat allemaal automatisch via DHCP) en proxy-server in browser instellen. Zo heb ik het gedaan op een school. Je kan echter ook al het verkeer naar poort 80 op de NAT-doos automatisch door de (kennisnet)-proxy persen. Zo hoef je op de machines in het interne netwerk geen proxy-server in te stellen. Nadeel van deze methode is dat je iedere keer dat de machines in het proxy-cluster van kennisnet van IP-adres verandert, dat je dan ook je firewall/NAT doos moet aanpassen. In de tijd dat Kennisnet nog in een pilot fase zat (heb ik meegemaakt op een school), wilde dit nog weleens gebeuren...
Pagina: 1