Toon posts:

mobo gezocht voor athlon met wensen :)

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik wil een mobo kopen maar het moet (eigenlijk) aan al deze wensen voldoen:

- AMD
- DDR
- RAID
- 2.25 V (met die jumpertjes, geloof alleen op epox borden)
- liefst meer dan 2 dimm-sloten
- snelste wat er te krijgen is voor ddr AMD

Eerst dacht ik aan de EP-8KHA+ maar deze heeft weer geen raid :-( Is er een mobo wat aan al mijn wensen voldoet?

thx alvast

Verwijderd

Mijn msi k7t266 pro2 loopt met een Athlon XP 1600+ prima.
Misschien ook een ideetje?

Verwijderd

Topicstarter
jah, maar die heeft weer geen hoge VOLT instellingen, en ik wil ff heel ver OCen :7

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

De MSI K7T266 Pro2-RU heeft alles wat je wilt, behalve die jumpertjes...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 16:03
MSI K7T266 Pro2 :

VIA® KT266A (552BGA) Chipset
- FSB @200/266MHz
- AGP 4X and PCI Advanced high performance memory controller

VIA® VT8233 (376BGA) Chipset
- High Bandwidth V-link Client controller
- Integrated Faster Ethernet LPC
- Integrated Hardware Sound Blaster/Direct Sound AC97 audio
- Ultra DMA 33/66/100 master mode PCI EIDE controller
- ACPI

Promise 20265R On-Board (for K7T266 Pro2-RU)
-- Supports IDE RAID 0 or 1
-- The two IDE RAID connectors support hard disk drives only
Note: Only two hard disk drives will adopt RAID function.

Damn jullie waren me net voor ;)

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zaterdag 17 november 2001 17:12 schreef ByMeS_Dy het volgende:
jah, maar die heeft weer geen hoge VOLT instellingen, en ik wil ff heel ver OCen :7
Dan die Epox kopen met een aparte RAID-controller?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
is epox de enige met die jumpertjes?

Verwijderd

Volgens mij wel

Verwijderd

Topicstarter
hmm, das nou jammer, misschien moet ik dan toch maar 1 pci slot opofferen aan een aparte raidkaart
die EP-8KHA+ heeft wel 6 pci sloten

Verwijderd

Topicstarter
en is de EP-8KHA+ eigenlijk het snelste mobo voor de AMD ? hij heeft tenminste wel 3 dimm-sloten (dat wordt dus 768 mb ddr sd ram CL 2.5 crucial :))

Verwijderd

Je kan misschien nog ff op Google zoeken. Voor zover ik weet heeft alleen Epox jumpertjes.

• cybered
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
(overleden)
Gigabyte 7dxr..
Je kan je vga spanning verhogen
je kan je cpu core voltage verhogen
je kan van je ddr geheugen het voltage verhogen.
mischien is dat iet's

Verwijderd

Topicstarter
hmmm :P op Google vond ik nix, maar ik ga toch maar eens naar die Gigabyte kijken :) Heeft iemand ervaring met dat bordje (fsb hoe hoog ??)

Verwijderd

Topicstarter
Gigabyte GA-7 DXR fl. 369,00

ATX mainboard
Processor:
Socket A for AMD Athlon /Duron 200/266MHz FSB processors
95/100/103/105/110/115/133/..150* MHz FSB
Auto/1.5V/1.525V/1.55V...1.85V(15 scales / 0.025V per scale) CPU Voltage adjustable
Supports CPU multiplier 5.0/5.5/.../12.5
Chipset:
AMD 761 north bridge & VIA 686B south bridge
Creative CT-5880 sound chip & AC97 codec
Promise ATA100 w/ RAID chip
Memory:
Supports up to 3GB DDR SDRAM ( 2GB unbuffered memory )
2.5V/2.7V/2.9V DDR Memory voltage adjustable
3 DIMMs of 184-pin DDR sockets
Supports either PC1600/DDR200 or PC2100/DDR266 DDR memory
Supports 72bits ECC type DRAM integrity mode
Slot:
1 x AGP Pro slot with an extra power-in socket
1.5V/1.6V/1.7V AGP Pro voltage adjustable
5 x PCI slots support 33MHz & PCI 2.2 compliant
1 x AMR (Audio Modem Riser) slot
I/O:
2 x UDMA ATA100 IDE RAID connectors for RAID 0 and RAID 1
2 x UDMA ATA 66/100 bus master IDE ports on board
1 x FDD, 2 x COM, 1 x LPT, PS/2 Keyboard, PS/2 Mouse on board
1 x joystick, 1 x line-in, 1 x line-out and 1 x MIC on board
2 x USB ports on board
IrDA TX / RX header
1 jaar garantie.
je kan dus niet eens de fsb per mhz instellen, of zie ik dat verkeerd? verder is het 3 dimm-sloten op een 761 chipset, was dat niet onstabiel?
en het voltage kan ook maar tot 1.85 ?
(of kan ik nou niet lezen :? )

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het EPOX EP-8KHA+ board heeft dus GEEN jumpertjes.
Alles word ingesteld in de bios.
Je kunt je VCORE maximaal verhogen naar 1.85volt. (Voltmod en je kunt tot 2.15volt)
Je VDDR kun je ook verhogen van 2.5volt tot max. 3.1volt.
Je VIO voltage kun je niet veranderen.
Verder is het board zeer stabiel bij hogere FSB speeds.

Het EPOX EP-8K7A+ board heeft wel jumpers.
Je kunt je VCORE max verhogen tot 2.15volt met behulp van jumpers, maar dit is beperkt door je voeding. (5volt probleem)
Je VDDR kun je ook verhogen met jumpers tot maximaal 2.9volt
Je VIO voltage kun je ook op dit board niet veranderen.
Ook dit board is superstabiel op hogere FSB speeds.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Jullie raden me de EPOX EP-8KHA+ toch aan boven de andere epox met jumpertjes?? (die met 761 chipset) ? Of juist niet?

edit: ah ik zie een edit :)

welke van de 2 bordjes is sneller?

edit 2: en zo'n voltmod, is dat goed te doen? Ik heb al gezocht, met http://www.ocinside.de/ als resultaat, maar die site doet het (nu, tijdelijk ?) niet. Is er ergens anders nog een duidelijke beschrijving van een mod te vinden ? (met pics enzo ;)
thx ByMeSDy

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Zelf zou ik zeggen een ECS K7S5A voor ong. 200 piekies, deze heeft een SiS 735 chipset en presteerd Zeer goed, en dan met een PCI RAID kaartje van het geld dat je overhoudt. Maarr dat dingetje heeft niet echt de OC features die jij zoekt, en die jumpers al helemaal nie, alleen epox idd volgens mij. GL!

Verwijderd

Topicstarter
is wel een leuk bordje, maar de multiplier moet ik wel goed kunnen instellen enzo, en ik wil ook veel voltjes erop hebben :)

• Rick2001

Rick2001

Tja, ik heb beide boardjes momenteel nog in mijn bezit.
Het 8k7a+ board clocked over tot 166Mhz bij mij en het 8kha+ board hoger (vanwege een hogere VDDR)
Ze zijn beiden zeer snel. Het 8kha+ board is een ietsie pietsie beetje sneller. (Is echt bijna niet merkbaar)
Ik heb een 1400Mhz Thunderbird die perfect loopt op 1701Mhz en ik heb een Athlon XP 1700+ die op het 8kha+ board niet hoger wil dan 1630Mhz. (Heb al een voltmod zodat ik 2.10volt kan draaien) Ik ben me nu dus erg aan het bedenken welke set ik wil houden en welke verkopen.
Ik heb momenteel de hoogste scores met de 1400Mhz Thunderbird in combinatie met het 8kha+ board.
Ik heb memscores die heel wat hoger liggen dan met de Athlon XP. (Is nog steeds een fout)
Wel heb ik mijn record verbroken van 3dmark2001 met het 8kha+ board en de 1400Mhz Thunderbird.
Ik heb nu maar liefst 6103 punten. (op default 1024x768x32bit) :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik dan maar de EP-8KHA+ neem, die heeft 3 dimm-sloten, geen raid, 50 gulden goedkoper (= beetje erbij en pci raid :)) Alleen niet van die jumpertjes, maar dat is dan jammer :) dan moet ik maar gaan voltmodden, als iemand mij tenminste kan vertellen waar dat duidelijk en met pics staat uitgelegd :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 18:14 schreef ByMeS_Dy het volgende:
dan moet ik maar gaan voltmodden, als iemand mij tenminste kan vertellen waar dat duidelijk en met pics staat uitgelegd :)
SCHOP

kan iemand mij een site geven waar ik dat kan vinden?
bvd

• Xsion
  • Laatst online: 18-08 19:17
Op zaterdag 17 november 2001 17:27 schreef ByMeS_Dy het volgende:
hmmm :P op Google vond ik nix, maar ik ga toch maar eens naar die Gigabyte kijken :) Heeft iemand ervaring met dat bordje (fsb hoe hoog ??)
174 fsb lukte mij nog net, daarna wou 't geheugen niet mee

Verwijderd

Topicstarter
hmm, 174 is wel relaxed, maar zeker niet meer stabiel :) Maar ik heb besloten dat het de 8HKA wordt :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49
ABIT KRA7 ?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 20:29 schreef Mister_X het volgende:
ABIT KRA7 ?
nog niet in nederland te koop

Verwijderd

Topicstarter
ja, moet wel in NL te halen zijn, want ik ga het @ hcc halen :P
Op zaterdag 17 november 2001 19:41 schreef ByMeS_Dy het volgende:

[..]

SCHOP

kan iemand mij een site geven waar ik dat kan vinden?
bvd
voltmodden van een 8HKA + epox waar site te vinden ?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 20:44 schreef ByMeS_Dy het volgende:
ja, moet wel in NL te halen zijn, want ik ga het @ hcc halen :P
was ik ook van plan maar het is nog maar de vraag of ie er dan is :'(

Verwijderd

Topicstarter
maar de 8HKA + is er wel :P en ik denk dat ik die neem, moet alleen nog ff een site vinden voor de voltmod ;)

Verwijderd

Soyo K7V Dragon Plus http://www.soyo.com.tw/product/k7v-dragon-plus.htm is een van de snelste borden zo niet het snelste bord dat je kunt krijgen. Zoek bij google maar eens een paar reviews op.

Dit bord is gebasseerd op de KT266A, heeft IDE RAID en oboard LAN en sound. Die laatste is beter dan wat je normaal krijgt als het onboard is.

Je kunt 'm op de HCC krijgen in HAL 8. Er zijn nl. een paar stands die ook verkopen in deze hal. Het bord is pas enkele dagen te koop in Nederland en heel compleet. Wat ik bijv. nog nooit bij een mainboard heb gekregen is een 5,25 bracket waarin 2 USB poorten en een Smart Card reader zit. Allemaal extra's natuurlijk waar niet iedereen wat mee doet, maar echt een heel mooi en zoals gezegd een HEEL SNEL en stabiel bord. Verder is er gezorgd voor technische ondersteuning door de 'branch office' in Duitsland. Space Promotion regelt dit allemaal voor je.

update: hier is alvast een review van een paar dagen geleden: http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=137

Verwijderd

Topicstarter
ha, thx, promotion :) Wat is ongeveer de prijs? of ben ik nou gek dat ik hem niet in de pricewatch zie staan (moet ie nog in NL uitkomen?)

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 21:44 schreef ByMeS_Dy het volgende:
ha, thx, promotion :) Wat is ongeveer de prijs? of ben ik nou gek dat ik hem niet in de pricewatch zie staan (moet ie nog in NL uitkomen?)
Blij dat hij er te koop is.
wil hem zelf ook heel graag hebben :9~

Prijsindicatie?? moet nml. ook nog geheugen, cooler en een processor scoren.....

Verwijderd

Bij Space Promotion kun je hem al halen. f509,-

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ziet er zeer lekker uit :) maar hij kost wel 160 piek meer dan de epox 8HKA + . Is dat het waard? (bedoel, zo'n 5.25 inch bay met usb is wel leuk, maar verder ook niet) en dat geluid onboard? is dat wat?
en qua snelheid en overclocken van de fsb is er dan nog verschil tussen deze twee bordjes ?

Verwijderd

Ik heb zo snel geen review kunnen vinden waarbij beide borden met elkaar vergeleken worden.

Qua specs zijn er duidelijke verschillen. De Soyo SY-K7V Dragon Plus heeft RAID, LAN en sound (en natuurlijk de unieke front panel connector) terwijl de Epox EP-8KHA+ alleen onboard sound heeft.

Verwijderd

Hier wel een Oostenrijkse review op kunnen vissen, waar gesproken wordt over de behaalde FSB's. 155 MHz FSB stabiel mits gebruik gemaakt werd van Corsair PC2400 modules. Er staat niet bij of dat op CAS2 of CAS3 was. Bij het gebruik van Micron CAS2 modules kwamen ze stabiel niet verder dan 145 MHz. Booten was met Corsair mogelijk op 160 MHz, maar dan wel niet stabiel. Hij vraagt zich af of je met PC2700 modules verder komt....

Het ging wel om een preproductiemodel van de Soyo. Er wordt niet over een revisienummer gesproken, iets wat me wel vaker opvalt bij reviews. Mag toch eigenlijk niet vergeten worden....

de link natuurlijk nog: http://www.overclockers.at/index.php

Verwijderd

Topicstarter
thx, maar 155 mhz vind ik niet echt veel. Ik wil ook nog gebruik maken van crucial ram ipv corsair, maar aan dat ram zal het zeker niet liggen. Volgens rick2001 haal je op de Epox EP-8KHA+ 160 - 166 mhz stabiel, en dat met crucial. Ik ga nu eens ff die review lezen :)

• Rick2001

Rick2001

Het loopt perfect op een 8KHA+ board op 166Mhz netzoals het ook perfect liep op mijn 8K7A+ board.
Gewoon met CRUCIAL geheugen. En ja, dit is superstabiel.
24uur PRIME95 laten lopen en een erg lange tijd 3dmark2001 laten draaien proves dit.
Overigens draaid dit hier 24uur per dag zonder crashes.
Het CRUCIAL heb ik lopen op 2.9volt voor 166Mhz. Dit is met de hoogste timings mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Beachtenswert ist hierbei freilich auch die Tatsache, daß der leistungsfähige On-Board 6 Kanal Soundchip eine PCI-Soundkarte weitestgehend obsolet macht. Der CMI 8738 machte schon im ursprünglichen Dragon Furore: ganz abgesehen davon, daß es sich um eine tatsächliche Hardware Lösung handelt, die im Gegensatz zum weitverbreiteten AC-97 Codec nicht die CPU belastet, sprechen Eckdaten wie die Unterstützung der Aureal 3D, EAX und HRTF 3D Positional Audio Standards für sich. Komplettiert werden die hervorragend Audio-Fähigkeiten des Dragon Plus durch die bereits erwähnte mitgelieferte PCI-Slotblende, die unter anderem optische und SPDIF Ein- und Ausgänge bietet, und somit auch was die Anschlußmöglichkeiten anbelangt mit teureren PCI Soundkarten gleichzieht.
is dit goed geluid ? Meestal is die zooi onboard zo :r als het maar kan, maar dit lijkt me zeker niet slecht :)
Bombastisch gibt sich das Dragon Plus in Sachen USB: nicht weniger als 6 USB 1.1 Ports werden unterstützt, 2 Anschlüsse befinden sich wie üblich am Board, 2 weitere sind über den 3,5 Einschub des Smart Card Readers zugänglich. Für diesen wird laut Soyo in der finalen Version auch eine 5,25 Einbaublende mitgeliefert, über die beigelegten Karten besteht momentan noch ein wenig Unklarheit. Definitiv gäbe es jedoch beispielsweise die Möglichkeit, eine Smart Card quasi als Zugangskarte zu verwenden, die zum Hochfahren des Systems eingeschoben wird ein ausgezeichnetes Sicherheitssystem, das zudem zweifellos auf jeder LAN Party Eindruck macht...
wat bedoelen ze er eigenlijk mee ? zo'n kaartje als msi ook heeft dat perse in je usb moet zitten, anders doet je pc het niet ? Of kan ik nou helemaal geen duits :)
Die Prozessorkernspannung kann auf bis zu 1,85V angehoben werden diesmal darf auch die Einstellung selbst nicht, wie es bei einigen anderen Soyo Boards der Fall ist, auf +2,0V gesetzt werden. Wenn man von der Annahme ausgeht, daß diese Option hardwareseitig implementiert ist, stellt sich die Frage, warum Soyo ein derart ausgezeichnetes Feature zurückhält. Noch etwas schwerer wiegt vielleicht das abermalige Fehlen von Möglichkeiten zur Anpassung der AGP oder DIMM Spannung, 2 für erfolgreiches Übertakten integrale Funktionen.
Ferner findet sich im Combo Setup Menü die Einstellung System Performance, die von Normal auf Maximum geschaltet wird und dabei selbsttätig die wichtigsten BIOS Einstellungen optimiert.
er zijn dus veel minder opties voor het voltage dan bij de epox 8HKA + als ik het goed begrijp ... daaruit kunnen we dan de lagere fsb afleiden

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 17:18 schreef Rick2001 het volgende:
Het loopt perfect op een 8KHA+ board op 166Mhz netzoals het ook perfect liep op mijn 8K7A+ board.
Gewoon met CRUCIAL geheugen. En ja, dit is superstabiel.
24uur PRIME95 laten lopen en een erg lange tijd 3dmark2001 laten draaien proves dit.
Overigens draaid dit hier 24uur per dag zonder crashes.
Het CRUCIAL heb ik lopen op 2.9volt voor 166Mhz. Dit is met de hoogste timings mogelijk.
ah thx, dit wilde ik nog ff weten :) en ook al thx voor iedereen die mijn vorige post wilde lezen en antwoord wil geven daarop :)

edittje

Verwijderd

Topicstarter
SCHOP naar boven, want ik ben erg benieuwd naar het antwoord op mijn vragen :)

Verwijderd

Op de website van Soyo staat duidelijk dat je de VCore (CPU spanning) in de BIOS kunt aanpassen.

http://www.soyo.com.tw/product/k7v-dragon-plus.htm

• Rick2001

Rick2001

Je verkoopt die boarden toch, Pepijn. Dan hoor je dit zelf toch te weten en/of te hebben getest.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:34

ken

Op zondag 18 november 2001 22:41 schreef Rick2001 het volgende:
Je verkoopt die boarden toch, Pepijn. Dan hoor je dit zelf toch te weten en/of te hebben getest.
Volledig mee eens rick

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Dat is waar. Binnen enkele dagen komt er een in-house review met de overklok resultaten op de website. Als er wat meer tijd beschikbaar was, was dit natuurlijk al lang gebeurd.

Pepijn

Verwijderd

Topicstarter
okz thx, men
Heb nog tot zaterdag de tijd, dan ga ik alle stuff halen @ hcc :P

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
een site:
http://www.socketa.com/cgi-bin/search_form.pl

vul in wat je specs zijn en er rollen mamaplankjes uit (mits deze met die config bestaan).
Daarna samen met pricewatch en klaar.

minds are like parachutes, they work only when opened.

Verwijderd

Topicstarter
ook wel een leuk siteje, thx !

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 23:04 schreef Promotion het volgende:
Dat is waar. Binnen enkele dagen komt er een in-house review met de overklok resultaten op de website. Als er wat meer tijd beschikbaar was, was dit natuurlijk al lang gebeurd.

Pepijn
He Pepijn,

Neem je er wel genoeg mee :P
Of moet ik m ff reserveren?

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand toevallig ook of er een 1/5 op dat soyo board zit? Dus als ik fsb van 166 mhz heb dat mn pci dan op 33 draait.. thx ByMeS_Dy
Pagina: 1