Hoe print ik een JTable ?? Ik heb al in de Java Tutorial gekeken maar daar leggen ze het erg ingewikkeld uit
Wat wil je nou precies afdrukken? De inhoud van de tabel (dus de Object[][]) of de tabel zelf (dus grafisch)?
Ow ja dat was ik vergeten te vertellen...
Ik wil gewoon een simpele tabel op mijn papier,dus ik denk dat je niet gewoon die hele JTable kan printen. Liefst zo simpel mogelijk
En natuurlijk in zwart-wit want mijn laserprinter kan nog geen kleurtjes printen, daar heb ik mijn deskjet voor
Ik wil gewoon een simpele tabel op mijn papier,dus ik denk dat je niet gewoon die hele JTable kan printen. Liefst zo simpel mogelijk
Gewoon de tutorial goed doornemen. Leer je wat van.
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/2d/printing/index.html
Je kan of zelf gaan kliederen, of het component tekenen.
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/2d/printing/index.html
Je kan of zelf gaan kliederen, of het component tekenen.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Als je het component print ziet het er niet echt zo uit als op het scherm dacht ik..
Als je deze interface wilt implemeneteren voor je probleem heb ik nog een leuke tabel-print api voor je liggen die ook over meerdere pagina's kan printen
.
Als je deze interface wilt implemeneteren voor je probleem heb ik nog een leuke tabel-print api voor je liggen die ook over meerdere pagina's kan printen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| package org.pandoramix.print.table;
import java.awt.Font;
public interface TableInformation
{
public int getRowCount();
public int getColumnCount();
public float getRowHeight(int y);
public float getColumnWidth(int x);
public Font getFont(int x, int y);
public CellContentRenderer getContentRenderer(int x, int y);
public Object getContent(int x, int y);
public Margins getMargins(int x, int y);
public PrintableCellBorder getPageSeperationBorder(int x);
public PrintableCellBorder getLeftBorder(int x, int y);
public PrintableCellBorder getTopBorder(int x, int y);
public PrintableCellBorder getRightBorder(int y);
public PrintableCellBorder getBottomBorder(int x);
public float getSpaceAfter();
public float getSpaceBefore();
} |
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Ja,dat heb ik dus gedaan, maar ik vind dit een beetje omslachtig. IS er geen andere manier zoals bijv. direct een OutputStreampje naar de printer ofzo ?? Ikhoeftoch niet meer dan karakters te printen. Net zomakkelijk
Nee. het moet via Graphics.
bah
en als ik dan gewoon een String wil omzetten naar graphics ?? Dus gewoon met heel veel \n en \r in die string en dan gewoon die graphics printen ??
Pagina: 1