Mensen ik heb geld over en de HCC staat voor de deur. Ik weet al dat ik een AMD XP 1900+ ga kopen maar nog niet welk moederbord. Graag zou ik suggesties willen, ik heb de search gebruikt maar ik kom er maar niet uit. Ik zit zelf te denken aan de Epox EP 8KHA+. Dat schijnt geloof ik 1 der snelleren te wezen. Wellicht ook interessant om te vermelden wat jullie gaan kopen op de HCC.
Verwijderd
asus a7v266-E die is ook goed, maar wel duurder
msi schijnt niet zo super te zijn vanwege zn problemen etc(weet ik ook niet precies)
msi schijnt niet zo super te zijn vanwege zn problemen etc(weet ik ook niet precies)
geen problemen met mijn msi
hoor juist dat msi zo stabiel is maar en dat hoor je dan van verkopers (beginnen ook met de microsoft theorie, wil je niet mee helpen dan is geld de oplossing
)
de nieuwe Abit
weet iemand btw welke dat is
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
hooohooo ik heb nix tegen msi hoor, ik heb zelf k7t (kt133a)turbo...stabiel is het zeker, maar ik vind niet zon stevig eentje, dus niet goed mee kan overclokken etc.Op zaterdag 17 november 2001 17:10 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
geen problemen met mijn msihoor juist dat msi zo stabiel is maar en dat hoor je dan van verkopers (beginnen ook met de microsoft theorie, wil je niet mee helpen dan is geld de oplossing
)
Abit KR7A (RAID)Op zaterdag 17 november 2001 17:10 schreef ernst het volgende:
de nieuwe Abitweet iemand btw welke dat is
![]()
ik heb zelf msi maar het is wel raar als er op dit forum veel klachten over msi komen en dat de verkopers zeggen dat de klanten er geen problemen mee hebben dat is tegenstijdig met elkaar. Ik zelf heb geen problemen met me msi tje
Verwijderd
Zoals je in mn signature kunt lezen, MSI dus. Tot op heden gezeik gehad, BSODtjes... Maar met de NoRRoD helpdesk zijn we ertoe gekomen het geheugen onder garantie te vervangen. [topic=320678/1/25] En voor de rest werkt het gewoon goed. Ze zeiden bij de NoRRoD dat dit prijs/kwaliteit heel goed was, ook bijna best getest. Abit schijnt ook een goed plankje te hebben, en ik vind Gigabyte ook wel stoer klinken! Maar die hebben lekker niet zon chil kleurtje rood als die van mij!!!
Welke chipset zit op dat Asus board? Heeft iemand slechte ervaringen met Epox? Ik liep een winkel in en de verkoper was niet te spreken over Epox, wel over de moederborden die hij op voorraad had trouwens.
Als je niet wilt overclocken en geld een rol speelt zou ik voor de ecs k7s5a gaan, superstabiel lekker stabiel en maar f189,-
For those about to rock, we salute you!
Verwijderd
De EPOX is een uiterst stabiel MB. Volgens mij kent het maar twee nadelen:
1- Onboard sound. Is echter volgens mij tegenwoordig niet meer te vermijden.
2- Geen raid. Oftewel geen 4 x IDE. Onboard Raid vind ik zelf niet zo interessant maar wat extra IDE kanalen wel
1- Onboard sound. Is echter volgens mij tegenwoordig niet meer te vermijden.
2- Geen raid. Oftewel geen 4 x IDE. Onboard Raid vind ik zelf niet zo interessant maar wat extra IDE kanalen wel
ik hoop dat ik mijn mobo voor de hcc dagen al heb 
de MSI KT266 PRO 2 RU trouwens
de MSI KT266 PRO 2 RU trouwens
Verwijderd
Ik heb de MSI K7T 266 Pro2, prima ding met erg veel overclock features. Je kunt makkelijk voltages aanpassen voor je CPU en je DDR, FSB en Multiplyer zijn in te stellen. [ mits je net als ik je athlon xp 1800+ effe unlocked natuurlijk
]. Kortom voor wat ie kost toch heel veel waard 
RU kon ik ook al krijgen, maar was niet nodig, USB2 en RAID zit ik niet op te wachten. Lang leve uitbreidingskaarten
RU kon ik ook al krijgen, maar was niet nodig, USB2 en RAID zit ik niet op te wachten. Lang leve uitbreidingskaarten
Verwijderd
Ik heb net 3 mobo's van msi gehad en heb nu net de nieuwe gigabyte besteld. Deze moet ook eruug goed zijn.
Ff een stukje
Gigabyte GA-7 VTXH
ATX Mainboard.
Processor:
Socket A for AMD Athlon/AthlonXP/Duron
200/266 MHz FSB processors
Supports 500MHz ~ 1.5GHz CPU and faster
FSB adjustable by BIOS up to 161MHz(no guarantee) Supports CPU multiplier 5.0/5.5/.../12.5
CPU voltage overclockable by adding 5%, 10% CPU voltage
Chipset:
VIA KT266A(VT8366A) system controller north bridge
VIA VT8233 V-Link south bridge
Creative CT-5880 sound chip and AC97 Codec
Realtek 8100 10/100Mb LAN chip
Memory DDR:
Supports PC1600/DDR200 or PC2100/DDR266 DDR memory
Supports up to 3GB DDR memory
3 DIMMs of 184-pin DDR sockets
Supports 72bits ECC type DRAM integrity mode
Slot:
1 x AGP 4X slot
5 x PCI slots support 33MHz and PCI 2.2 compliant
1 x CNR
I/O:
2 x UDMA ATA 66/100 bus master IDE ports on board
1 x RJ45 LAN port on board
1 x FDD, 2 x COM, 1 x LPT, PS/2 Keyboard, PS/2 Mouse on board
1 x joystick, 1 x line-in, 1 x line-out and 1 x MIC on board
2 x USB ports on board, 2 x USB ports by cable
1 x IrDA connector
Ff een stukje
Gigabyte GA-7 VTXH
ATX Mainboard.
Processor:
Socket A for AMD Athlon/AthlonXP/Duron
200/266 MHz FSB processors
Supports 500MHz ~ 1.5GHz CPU and faster
FSB adjustable by BIOS up to 161MHz(no guarantee) Supports CPU multiplier 5.0/5.5/.../12.5
CPU voltage overclockable by adding 5%, 10% CPU voltage
Chipset:
VIA KT266A(VT8366A) system controller north bridge
VIA VT8233 V-Link south bridge
Creative CT-5880 sound chip and AC97 Codec
Realtek 8100 10/100Mb LAN chip
Memory DDR:
Supports PC1600/DDR200 or PC2100/DDR266 DDR memory
Supports up to 3GB DDR memory
3 DIMMs of 184-pin DDR sockets
Supports 72bits ECC type DRAM integrity mode
Slot: