Toon posts:

Xbox Prijsverschillen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het nou dat een Xbox prijs voor Europa staat op 479 euro ( 1055.57 ) gulden en dat de prijs voor een Xbox in the USA 299 Dollar is ( 745.79 )gulden.

Dat is een verschil van 309.78 gulden dat vindt ik toch wel heel erg veel.

Wat vinden jullie daar nou van ?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:52
Belachelijk dus.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
heb geen idee waarom het zo is, maar het is ook zo bij mp3-spelers(rio). :(

Verwijderd

europa is gek die betaald wel
en microsoft wil eerst de grote jongens die hem toch wel kopen benaderen
en daarna de mensen die slim zijn die hem goedkoper kopen zodra de prijs is gedaald
vandaar europianen kopen sneller iets ookal is het duurder

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Grotere afzet markt in Amerika.
Tevens gaat er ook een deel van naar de overheid heb ik wel eens ergens gelezen.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:03
Wat ik er van vind?

Vuile hufters...net zo als sony destijds!!
EN alsjeblieft voor de volgende replier kom nou niet aanzetten met belasting verhalen, de ps2 kost nu ook maar 699,-
Nee billy hoopt dat hier in europa een paar eikels een x-box kopen, hopend op zo meer inkomsten.

Alsjeblieft koop er geen, en wacht nog ff af. Kun je straks vanzelf ook de beste console uitkiezen. Want het zal wel een flinke battle worden tussen de drie consoles. Wat ik gezien heb verschilt het grafisch vrij weinig van elkaar, en zullen de games het verschil uit gaan maken. Kijk maar eens op gamespot.com of ign.com voor verschillende screenies van de consoles games..en je zult zien dat het niet veel uitmaakt.

Verwijderd

Dit is idd wel vette afzetterij :(

Maargoed, ik koop per definitie niks van M$. Als het net zo bagger is als winkots, dan zou ik het niet eens kopen als het evenveel kost als het prijsverschil :r (anders overigens ook niet, want het is en blijft M$ :P)

/me heeft een beetje een hekel aan M$....

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is altijd al zo geweest, Amerika is zo vet veel goedkoper dan Europa dat met import en BTW het zelfs nog erg veel goedkoper is :(

Iedereen was al bang dat hetzelfde met de Radeon II ging gebeuren, maar dat viel reuze mee :)

Voor de rest zijn de PS2 specs onder die van de X-Box

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:43
Op zaterdag 17 november 2001 16:57 schreef Miki het volgende:
Wat ik er van vind?

Vuile hufters...net zo als sony destijds!!
EN alsjeblieft voor de volgende replier kom nou niet aanzetten met belasting verhalen, de ps2 kost nu ook maar 699,-
Nee billy hoopt dat hier in europa een paar eikels een x-box kopen, hopend op zo meer inkomsten.
En jij koopt dus ook een nieuwe CPU als tie op het bodem bedrag is of geheugen als het 25 piek kost :+
Hij wordt goedkoper omdat het grootste deel van de researh is terug verdient enzo. En hij is in Europa ook wat duurder door dat fijne BTW systeem hierzo.

Flickr | Lego collectie

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op consoles verdienen ze de research terug via de spellen, net als met printers. Daar verdienen ze die kosten terug via de inkt.

Verwijderd

Dit rekensommetje had ik dus ook al gemaakt :) Anyway nu is het wel klote als je gaat omrekenen dankzij onze fijne BTW en invoerrechten systeem. Maar denk effe na 1 januari 2002 want dan is de Euro (op dit moment althans) ongeveer 90 dollarcent das dus bijna een Euro en dan is de console dus 479 Euro (479 * 0.90 = 431.1). Das dus 431 dollar. Nu is de xbox 299 dollar. Hij is dus 132 Euro duurder en dat zullen dan wel invoerrechten en weet ik veel wat allemaal voor gelul zijn :)

Verwijderd

mmmm iedereen tevreden met mijn uitleg :? Dat komt ook nooit voor LoL :)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
in amerika hebben ze een grotere afzet voornamaleijk met de spellen.

Verwijderd

En volgens mij hebben ze in usa ook belasting, dat heet V.A.T.....of was dat nu engeland?
Pagina: 1