[s-Video] duidelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ok..een paar vragen:

- Wat kan ik er precies mee:

+ Beeld sturen?
+ Beeld ontvangen?

het gaat me voornamenlijk om het laatste...Als ik een TV heb die ik aanzet, wordt er dan signaal van mn TV naar mn PC gestuurd? Kan ik dat dan opvangen?

Want mn PC---->TV doet het niet met S-video...wel met gele tulip stekker, dus dat zit me wel gebakken.

Heb je er een speciale TV voor nodig die s-video ondersteund?

Tnx allot alvast!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:44

-ET-

Phone Home

Volgens mij is S-video een manier van versturen van pc naar TV ik heb er namelijk ook 1 op mijn laptop zitten, deze (is mij verteld) is er voor om via mijn laptop DVD's op mijn TV te kijken. Echter heeft mijn TV geen S-video ingang en kan dus dit signaal niet oppakken. Maar wat ik begrepen had is dat je het ook via een scart stekker kan doen maar dat dan de kwaliteit om te huilen is, wat het volgens mij toch is omdat en TV een heel ander soort pixels gebruikt dan een Monitor/LCD/TFT scherm

• Mir
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 17:09 schreef -ET- het volgende:
............
Ja, via scart kan het ook ja. Ik heb hier namenlijk ook zo'n ding liggen die ik gebruik voor die tulip stekker (geel).

Dus alleen PC---> TV?? niet andersom?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:52
Op zaterdag 17 november 2001 17:26 schreef Mir het volgende:
Ja, via scart kan het ook ja. Ik heb hier namenlijk ook zo'n ding liggen die ik gebruik voor die tulip stekker (geel).

Dus alleen PC---> TV?? niet andersom?
S-Video is altijd 1 richting, maar welke kant op boeit niet.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

dat hangt er vanaf waar sdie svideo kabel aan vast zit natuurlijk..
Zit het op je videokaart dan is het waarschijnlijk PC>TV
Zit het op een capture kaart dan is het waarschijnlijk TV>PC

Maar een svideo kabeltje is gewoon een kabel om beeld mee over te sturen, en dan in iets betere kwaliteit dan met een tulp stekkertje..

• Mir
  • Niet online
ok..dus 1 richtings verkeer...

dan weet ik voldoende..

dacht dat het 2 richtingen op ging ofzo...dat je videokaart (asus v7700) ook TV signaal (Niet direct uit je muur, maar vanuit je TV) kon ontvangen

tnx!

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 17:09 schreef -ET- het volgende:
Maar wat ik begrepen had is dat je het ook via een scart stekker kan doen maar dat dan de kwaliteit om te huilen is, wat het volgens mij toch is omdat en TV een heel ander soort pixels gebruikt dan een Monitor/LCD/TFT scherm
Ik heb idd s-video naar scart en die kwaliteit is zeker niet om te huilen! Heb ik op aanraden van het elektronicawinkeltje waar ik ze gekocht heb gedaan en het is zeker wel beter als met composiet (dat gele tulp stekkertje). Met composiet moet je behoorlijk moeite doen om de standaard lettertjes in windows op een 72CM nieuwe sony TV te lezen, maar met s-video is dat geen probleem!
Pagina: 1