Ik moet bij een vriend een p1 gaan overclocken (heb dit nog nooit gedaan) GAAT DIT WEL met zon oud pctje
en kan het gewoon in de bios veranderd worden?
en kan het gewoon in de bios veranderd worden?
Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |
Where is it?
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
maare, wat voor een mobo zit erop dan, of wat voor een merk?Op zaterdag 17 november 2001 17:24 schreef FairLighT het volgende:
Heeft er niemand toevallig een fotoke van jumpers of zo want anders zou ik die misschien nog ni weten staan
(newbie)
Verwijderd
Verwijderd
Tja ik heb het al gevraagd maar hem heeft nog ni teruggemaildOp zaterdag 17 november 2001 17:48 schreef Klovan het volgende:
[..]
maare, wat voor een mobo zit erop dan, of wat voor een merk?
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
Mijn mobo op de P166MMX heeft max 66 Mhz. Maar die doet nu wel 3 x 66 = 200.Op zaterdag 17 november 2001 16:56 schreef TGEN het volgende:
Hehe, 3x wil mijn P166MMX niet eten hoor (Asus TX97-XE). Hij draait nu al een laaange tijd op 2.5x83.
Hangt er een beetje vanaf. Als je er nu een blokkoeler (koellichaam met hoge koelribben) op hebt zitten, dan is dat inderdaad niet nodig.Op zaterdag 17 november 2001 21:54 schreef FairLighT het volgende:
ik heb gehoord da las ge tot de 200mhz g dat je dan geen nieuwe cooler nodig hebt ,is da waar?
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Verwijderd
n nu nog de vertalingOp zondag 18 november 2001 15:34 schreef Jaromir het volgende:
Op www.tweakers.de staat een tutorial om een p166 naar 266 Mhz te clocken
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik ken wel 50 talen. Helaas spreek ik er maar 2Op zondag 18 november 2001 21:36 schreef Jaromir het volgende:
Waarvoor heb je een vertaling nodig, een echte nederlander kent minstens 3 tot 5 talen, waaronder duits
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
www.google.comOp zondag 18 november 2001 16:05 schreef FairLighT het volgende:
[..]
n nu nog de vertaling
Verwijderd
Oude Packard Bell mobos zijn no problem te OCen met multipliers (ben momenteel bezig met een PB OC HowTOOp donderdag 24 januari 2002 23:38 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat Intel 233MMX zowieso multipleir gelokt is. Ik heb een gratis mobootje gekregen die op 233 gelokt is en alleen intel MMX processortjes pakt. Dus ik deed er een 166 in, en hij bootte gewoon op 166. Die processor was van iemand anders, maar ik heb er nu een eigen 233 in zitten, maar hoger gaat ie dus niet, hij boot ook gewoon op 233.
De jumpers zijn weg gehaald, maar als ik m met draadjes doorverbind gebeurt er gewoon niks. T is dan ook een Packard Bell mobo.
Na een nieuwe bios daalt de CPU en voltageregulator temp wel met ongeveer 20C, eerst kon ik de spanningsregulator niet eens aanraken zonder een brandblaar te krijgen. Maar OC'en wil nog steeds niet.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb afgelopen weekend nog geprobeerd de p166 (non-MMX) van mijn ouders te OC-en naar 3 x 75 MHz. Helaas trok het geheugen het niet. Hij staat nu op 3 x 66 MHz. Mijn eigen p166 draait al sinds jaar en dag op 225MHz. Hiervoor dank aan dion_b.Op zondag 18 november 2001 18:32 schreef klapschaats het volgende:
Een P166 overklokken kan alleen als je een beetje recente 166 hebt. Op de multiplier kan je het wel schudden die dingen zijn multiplier-locked dus alle andere instelligen anders dan 2.5 doen het denk ik niet.
Je moet het boekje van het mobo er even bijpakken en kijken of je een FSB kan instellen hoger als 66. Dit is dan of 75 en met mazzel 83. Bij een vriend van me heb ik een P166MMX gewoon op 188 gezet door de FSB van 66 naar 75 te zetten.
Kan je dus je FSB niet hoger zetten dan 66 (voornamelijk bij de oudere P166's de non-MMX versies) dan kan het niet. Suc6 dus!
Een pessimist is een realistische optimist
Verwijderd
Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...
Dus gewoon m.b.v. BIOS settings??Op dinsdag 29 januari 2002 14:02 schreef MetalStef het volgende:
Ik heb thuis een P133 (2*66) probleemloos op 200 (3*66) kunnen zetten. Toen ik het zag, geloofde ik het zelf ook niet, maar hij loopt toch echt op 200 MHz. En dat in een ouwe standaard IBM desktop!
Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...