Netwerk tussen Win98SE en WinXP + internet?

Pagina: 1
Acties:

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
De topic zegt het al meteen, het zaakje werkt niet. Ik heb alle topic zo'n beetje afgeszocht maar het juiste staat er niet in. Daarom nogmaals:

Hoe deel ik internet als de ISDN-kaart in de pc met Win98Se zit?

Ik heb nu tijdelijk een crosskabel tussen beide pc's liggen maar dat verandert straks ook in een UTP-kabel. Misschien dat dat verschil uit maakt. En f*cking wizard van XP helpt ook geen ...! Iemand nog werkende ideetjes? Ik weet ook niet zo goed wat ik met de DNS en Gateway instelling aanmoet die bij de WinXP-versie staan. |:(

Kan iemand me gewoon ff precies vertellen wat ik moet veranderen per protocol (IPX en TCP). Beide systemen zijn net opnieuw geinstalleerd omdat ik dacht dat het daar aan lag. :'(

Ow ja, voordat iemand gaat voorstellen om gewoon WinXP op beide pc's te installeren dan moet ik daar ff tegenin gaan want die tweede pc is te traag voor XP (is maar een P200). :(

Greetz

Verwijderd

Ten eerste, het boeit geen hol of je een cross of patch kabel gebruikt. Een cross gebruik je alleen voor een verbinding tussen 2 pc's, en een patch kabel gebruik je voor een verbinding tussen een pc en hub.

Als eerste moet je zorgen dat het netwerk tussen beide pc's werkt. Je moet elkaar dus kunnen pingen, en je moet bestanden kunnen delen.

Als dit werkt moet je de internet verbinding instellen. Ik neem aan dat je inet op die XP bak wilt hebben. Hier vul je de gegevens van je provider in. Dus gateway ed. gebruiken die de provider jou heeft gegeven.

Als je kunt internetten op die XP bak moet je een zogenaamd inet sharing programma gebruiken. Hier zijn er een hoop van, maar ze zijn niet gratis.

Je zou bijvoorbeeld Sygate kunnen gebruiken. Dit instaleer jej op de XP machiene, en je maakt met behulp van Sygate een diskette aan. Die diskette stop je in de Win98 machiene, even een programaatje runnen, en tadaa, internet op beide machienes.

suc 6!

Verwijderd

Soortgelijk vraagje van mijn kant. Ik heb ook een Win98 SE en een WinXP netwerk. Maar hoe geef ik op de win98 SE computer de juiste rechten om de bestanden te delen en die op mijn WinXP computer te bekijken? Nu staat hij gewoon op volledige rechten wat betreft delen. Maar de XP computer geeft nog steeds een foutmelding van te weinig rechten aan.

:{

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 16:36 schreef MeneerTim het volgende:
Soortgelijk vraagje van mijn kant. Ik heb ook een Win98 SE en een WinXP netwerk. Maar hoe geef ik op de win98 SE computer de juiste rechten om de bestanden te delen en die op mijn WinXP computer te bekijken? Nu staat hij gewoon op volledige rechten wat betreft delen. Maar de XP computer geeft nog steeds een foutmelding van te weinig rechten aan.

:{
Hetzelfde doen als bij Windows 2000.
Het gast account is standaard uitgezet, dit kun je aanzetten door naar Start > Programma's > Systeembeheer > Computer beheer > Lokale gebruikers en groepen > Gebruikers > Rechts klikken op gast > Eigenschappen > en het vinkje bij uitschakelen weghalen

ff rebooten, en je kunt bestanden delen (wel eerst even aan zetten)

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

je moet helemaal niet gaan klieren met IP nummer, zeg gewoon in XP deel ISDN kaart, klaar!

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Cereal
Op zaterdag 17 november 2001 20:51 schreef GeBas het volgende:
je moet helemaal niet gaan klieren met IP nummer, zeg gewoon in XP deel ISDN kaart, klaar!
Nee dit helpt niet echt he. Hoe moet ik dat zeggen. Ik heb trouwens ergens anders het volgende gevonden:

PC met Win98SE (dit is de pc met internet)

IP= 192.168.0.1
Subnetmask = 255.255.255.0

PC met WinXP (pc zonder internetkaart)

IP = 192.168.0.2
Subnetmask = 255.255.255.0
Gateway = 192.168.0.1
Dns server = "Naam van PC1"
Domein = "Werkgroep van je netwerk"
DNS IP = 192.168.0.1

Maar het probleem is dat je in WinXP geen Domein en DNS-server hoeft op te geven maar zou het verder wel kunne werken (internet delen dan he)?

• Cereal
Het nadeel van onder mijn account posten sjoerd:
de echte Urnie weet het antwoord wel :P

Eerst zorgen dus dat je mekaar kunt pingen,
dan bestanden delen,
winroute lite downloaden en installen op win98SE bak,
het programmatje mee laten starten met windows, en als die bak onder verbinding heeft, kun je inetten boven :)

moet je wel naar onder gaan om steeds in te bellen, dan kun je beter sygate installeren, kun je zelfs de opdracht geven om de pc onder in te laten bellen en op te hangen..

suc6 en als het niet lukt bel maar :)

offtopic:
Als je onder mijn account post, doe dan eerst spellingscontrole -> spelfouten zijn slecht voor mijn image >:)

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 16:44 schreef Toverstaf het volgende:

[..]

Hetzelfde doen als bij Windows 2000.
Het gast account is standaard uitgezet, dit kun je aanzetten door naar Start > Programma's > Systeembeheer > Computer beheer > Lokale gebruikers en groepen > Gebruikers > Rechts klikken op gast > Eigenschappen > en het vinkje bij uitschakelen weghalen

ff rebooten, en je kunt bestanden delen (wel eerst even aan zetten)
U is geweldig. Ik heb een iets andere weg gekozen (configuratiescherm, gebruikaccounts en dan inschakelen) maar het was wel wat ik nodig had. En rebooten was niets een nodig. Bedankt. :)

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

offtopic:
Als je onder mijn account post, doe dan eerst spellingscontrole -> spelfouten zijn slecht voor mijn image
[nog meer offtopic]
je zou ook gewoon even een account voor jezelf aan kunnen maken hé |:(

is dat nu zo moeilijk dan :?
[/nog meer offtopic]

[ontopic]
tja... probleem is al gesolved volgens mij :)
[/ontopic]

Hoi

Pagina: 1