Zonder koeler op P2 350 starten? Kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb een ATX mobo van 3 jaar oud met P2 350mhz erop. Die koeler maakt een enorm lawaai. Nu wil ik ff kijken hoeveel geluid de rest van m'n kast maakt.
Kan ik Opstarten zonder die koeler? Intel cpu's branden toch niet zomaar door?
Ervaring gevraagd!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Eh, laat de koeler er op zitten. Opstarten zonder fan daarentegen is geen probleem. Maar het lijkt me niet gezond dat uren vol te houden. In ieder geval deed mijn PII400 er destijds niet moeilijk om, om het een poosje zonder fan te stellen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 15:34 schreef Victorio het volgende:
Ik heb een ATX mobo van 3 jaar oud met P2 350mhz erop. Die koeler maakt een enorm lawaai. Nu wil ik ff kijken hoeveel geluid de rest van m'n kast maakt.
Kan ik Opstarten zonder die koeler? Intel cpu's branden toch niet zomaar door?
Ervaring gevraagd!
Tuurlijk werkt dat!!!

1 Keer! >:)

Zou het niet aanraden.. Koeler zit er natuurlijk niet voor niets op. :P

• Victorio
Ja nee ok. Dus ik bedoel gewoon het stekkertje van de koeler en fan loshalen... dattie nie meer draait.

Ik start hem dan op... ga naar bios, rommel daar wat... en zet hem dan weer uit.

Kan geen kwaad?

• Victorio
Op zaterdag 17 november 2001 15:40 schreef SittingDuck het volgende:

[..]

Tuurlijk werkt dat!!!

1 Keer! >:)

Zou het niet aanraden.. Koeler zit er natuurlijk niet voor niets op. :P
Met een athlon zou ik dit nooit doen nee.

Verwijderd

Nee, kan geen kwaad zolang je er niet te lang op bezig bent. Voor die 10 min zal je P2 niet kapot gaan.

Mijn fan was kapot gegaan op mijn P2 400 en na een dag werken op mijn pc ben ik er maar toevallig achter gekomen.

Ik was wat aan het rondkijken en Sisoft Sandra en daar zag ik die veel te hoge temperatuur (62°). Gewoon de fan vervangen en de processor werkt nu, 3 maanden later, nog steeds perfect.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
Op zaterdag 17 november 2001 15:40 schreef Victorio het volgende:
Ja nee ok. Dus ik bedoel gewoon het stekkertje van de koeler en fan loshalen... dattie nie meer draait.

Ik start hem dan op... ga naar bios, rommel daar wat... en zet hem dan weer uit.

Kan geen kwaad?
het kan altijd kwaat !

het probleem is dat je vantevoren niet kan voorspellen hoelang hij het volhoud...

want te warm worden doet ie....

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:28

Sa1

Als het goed is kan het makkelijk,

Ik had een PII 300@464, deze had alleen passive cooling (dat ribbeke dus alleen).

Draaide keurig zo.. weet niet hoe warm ie werd, kon ik nog niet zien op m'n moederboard (in het bios dan).

De reden dat ie zo draaide was omdat m'n fan gewoon stuk was gegaan ofzo en dus niets meer deed en het niet in de gaten had dat ie zonder fan draaide.

Totdat ik een keer keek en toen bleek dat ie gewoon niets deed... Ik heb der wel een nieuwe fan opgezet (hele zwarte box open gebroken enzo.. coolpasta was wel erug zwart though).

Hoop dat je der wat aan heb!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Draai hier een P3-500 @ 620 met alleen een heatsink en een casefan een stukkie ervanaf ... denk dat het wel lukt :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Victorio
Ik heb maar 2 minuten nodig denk ik... alleen ff luisteren hoe het klinkt zonder die straaljager op me CPU... ;)

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
anders klok je de fsb voor de zekerheid even wat lager?

• Victorio
Op zaterdag 17 november 2001 15:55 schreef marble het volgende:
anders klok je de fsb voor de zekerheid even wat lager?
Hoe? kan niet via mobo geloof ik. Kut mobo van 3 jaar oud.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

mijn ouders P2 350 van Dell heeft ook niet een echte CPUfan, er zit wel een casefan in die richting CPU blaast, maar ik denk dat ff in bios frutten makkelijk moet kunnen (als je ook zo'n JOEKEL van een heatsink hebt)

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 15:25

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Op zaterdag 17 november 2001 15:48 schreef limoentje het volgende:
Draai hier een P3-500 @ 620 met alleen een heatsink en een casefan een stukkie ervanaf ... denk dat het wel lukt :)
Heeeeeeeej limoentje ... waarom heb je dat niet ff in mijn topic gezegd joh? ;)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 15:42 schreef Victorio het volgende:

[..]

Met een athlon zou ik dit nooit doen nee.
Mijn athlon 1Ghz heeft het zelfs ff zonder fan overleefd :D
Zat een Silverado op (dus niet zo'n geweldig koeloppervlak) en om 1 of andere reden (weet niet meer waarom) draaiden de fans niet meer. Dus ik zet 'm aan en moet toevallig in de bios zijn, daar kijk ik eens bij de health options en daar zie ik de temperatuur elke seconde ongeveer een graad oplopen :D Hij was al over de 60 en druk op weg naar de 70... Gauw uitzetten dus & deed het later nog prima (70 is ook niet zo superwarm).

Maar om weer ff op het topic terug te komen: met een flinke koeler (groot blok alu bijvoorbeeld) moet het wel lukken om een paar minuutjes zonder fan te draaien. Een k6-2 450 kon dat bij mij ook wel (experimentje voor fanloze computer) mits je maar geen zware dingen zoals spelletjes ging draaien. Op zich kon hij in windows met winamp op de achtergrond enzo best wel zonder fan toe.

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Waarschijnlijk kan je er wel een half uurtje mee draaien. Op het moment dat je gekke dingen krijgt is je CPU denk ik niet eens stuk. Je moet wel heel veel doen wil je een Intel CPU slopen. Trouwens, waarom repareer je de fan niet even ? Heel simpel : je haalt het stickertje eraf en doet een drupje olie in het gaatje. Weer monteren en je bent van het gebrom af.

Concrete Loop Watercooling

• cybered
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
(overleden)
Mijn fujitsu Siemens heeft wordt standaard met een P III 866 MHz waar ALLEEN een grote koelrip op zit dus geen fan oid ding staat ALTIJD aan en dat geeft geen problemen.
*D

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Kan inderdaad geen kwaad.. (compaq leverde z'n P-II's ook altijd passief gekoeld!)

Gewoon een paar minuten is geen probleem! (PII's zijn nog geen athlon's ;))

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op zaterdag 17 november 2001 17:21 schreef Twynn het volgende:
Kan inderdaad geen kwaad.. (compaq leverde z'n P-II's ook altijd passief gekoeld!)

Gewoon een paar minuten is geen probleem! (PII's zijn nog geen athlon's ;))
Wel effe in de gatenhouden dat Compaq de betere CPU's krijgt van Intel. OEM cpu's ontwikkelen vaak meer warmte.

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1