Toon posts:

Kwestie van mening: cookies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe vinden jullie het als jullie op een site een keer je naam invult en dat overal anders waar je dan op diezelfde site je naam hoort in te vullen dat je naam automatisch ingevuld is dmv een cookie?

Dus eigenlijk een soort hele eenvoudige inlogsysteem..je vult 1 keer je naam in en voor de rest van de tijd (een bepaalde periode) onthoudt hij deze..

is dit handig? een vorm van inbreuk op privacy?

zeg het :)

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

http://213.84.248.184/forum/partbeelden

Mijn forum doet precies hetzelfde..het is onwijs handig!

- naam
- email adres
- Signature

[edit]
-----weggehaald------

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 15:19 schreef Mir het volgende:
http://213.84.248.184/forum/partbeelden

Mijn forum doet precies hetzelfde..het is onwijs handig!

- naam
- email adres
- Signature

[edit]
ivm ADSL modem waar nog geen switch aan hangt, ik wel wil gemen en daardoor mijn eigen PC (niet de webserver) direct op de modem moet hangen zal het forum nu even offline zijn :)
jammer dat je forum offline is wilde het wel ff zien :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik vraag de gebruikers of ik de naam voor ze mag onthouden. Gewoon een checkboxje erbij die aangeeft of de naam in een cookie gezet mag worden. Kunnen de gebruikers zelf kiezen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

ik zou het ten eerste wel vragen, als je dit zomaar overal dingen mee gaat doen dan kunnen er mensen gaan zeiken. Je kunt het trouwens beter met sessions doen, veiliger en niet te manipuleren door de gebruiker zelf (al maakt dat voor deze doeleinden niet zo veel uit).

Kortom: vraag of de naam opgeslagen mag worden en gebruik sessions.

Verwijderd

Session cookies inderdaad.
Sessie opslaan in een cookie en in db, en daaruit de instellingen van een gebruiker halen.

Is handiger omdat gebruikers overal kunnen inloggen met dezelfde prefs. Maar gedeeltes in cookies houden is weer database vriendelijk.
Pagina: 1