Toon posts:

Enquête waarmoet het aan voldoen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!, misschien doet de naam vemoeden dat ik een concept wil maar dat is niet het geval ik zou graag wat tips willen hebben waar een Enqeute (op internet) aan moet voldoen om het zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken

Dat wil zeggen moet ik er meer keuze vragen in doen? etc?
Je zal je wel afvragen
waar wil je die enqeute voor gaan gebruiken wat is het "doel"
Ik ben een site aan het bouwen / aan het bedenken en nu wil ik dus een soort marktonderzoek houden. zodat je verschillende meningen kan horen.

Iemand wat ideen? is het verstandig om multiple choice vragen erin te zetten?

Merci...
Me.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Op zaterdag 17 november 2001 14:36 schreef GODZILLA2001 het volgende:
Iemand wat ideen? is het verstandig om multiple choice vragen erin te zetten?
Misschien is het een idee om eens te kijken naar bestaande on-line enquetes. Dan zul je zien dat het bijna uitsluitend multiple-choice vragen zijn. Zodra de eerste de beste surfer zijn hand van de muis moet halen, haken ze af.

Als je reakties wilt hebben, ga dan multiple choice, eventueel met een "Anders, nl:" mogelijkheid.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

zo veel mogelijk multiple choice, niet meer dan 10 vragen, want dat is saai :P
verder absoluut geen vragen als, hoe heet je, wat is je adres. Alles moet zo anoniem mogelijk. Misschien gaat de leeftijd al te ver omdat jongeren dan misschien denken dat ze toch niet serieus genomen worden. Dus ook niet vragen naar e-mail adres, dan krijgen ze het idee dat het om reclame gaat.
verder idd naar andere enquetes kijken.
Een enquete is denk ik niet zo moeilijk, flans er anders eentje in elkaar en vraag dan om feedback (beter niet hier want dan krijg je een slot vanwege sitecheck ofzow). Vraag gewoon aan een paar vrienden of ze de enquete willen bekijken...

Verwijderd

Wat ik er van begrijp is dat je een site wilt maken om marktonderzoeken te houden (of wilde je dat nou juist als iets extra's doen). In het eerste geval kun je er van uit gaan dat de bezoekers naar je site komen om vragen te beantwoorden en maakt het dus niet zo veel uit wat voor een vragen je stelt (ze zullen niet weg gaan als ze iets zelf moeten typen). Naast multiple choice zou je dan openvragen en vragen met meerdere antwoorden mogelijk kunnen stellen. De enquete moet inderdaad niet te lang zijn, en moet een beetje een overzichtelijke maar geen saaie layout hebben

Verwijderd

volgens mij heeft hij gewoon een website en wil hij daar meningen over horen van bezoekers, of tips ofzow...

weet je wat, laten we het hem vragen :)

Waar wil je precies die enquete voor gebruiken?

;)

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 18:15 schreef jurriebur het volgende:
Een enquete is denk ik niet zo moeilijk, flans er anders eentje in elkaar en vraag dan om feedback (beter niet hier want dan krijg je een slot vanwege sitecheck ofzow). Vraag gewoon aan een paar vrienden of ze de enquete willen bekijken...
Mogen wij 'm ook niet gewoon helpen of die site bezoeken,
want hij heeft hier tenslotte aan ons gevraagd hoe de enquete
het meest gebruikersvriendelijk is.

Dan kan hij die site toch ook gewoon ff hier posten zodat
we kunnen zien wat het geworden is.
Kijk ik snap wel dat je geen topics en zo wilt krijgen van
kijk ff naar me site of check dit/dat/zus_en_zo :P

Maar dit is toch juist leuk, als je effe kan zien wat ie ervan
gebakken heeft, maar als het echt niet mag, stuur het dan
maar ff naar me mail of icq ofzo, want ik ben wel benieuwd
naar je enquete :P

Verwijderd

van mij mag dit best, heb er in dit geval geen problemen mee, maar waarschuw hem omdat GoT de laatste tijd een streng beleid voert vanwege de verpaupering ofzow...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 20:44 schreef jurriebur het volgende:
volgens mij heeft hij gewoon een website en wil hij daar meningen over horen van bezoekers, of tips ofzow...

weet je wat, laten we het hem vragen :)

Waar wil je precies die enquete voor gebruiken?

;)
Ja en nee ik wil een ultime goede website maken heb nog niets veitelijk maar wil door bepaalde vragen te stellen erachter komen wat de ultime site is dat wil zeggen zowel voor de user kant als voor de admin kant etc. dus voor mij

zodat het zo gebruiks vriendelijk mogelijk is het concept (hoe alles gaat werken etc heb ik al een beetje gechetst als het ware maar de rest zit me nog niet lekker en daar probeer ik via een enqeute duidelijkheid over te krijgen.)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

poe he godzilla, je nederlands is wel heel brak :P

het is enquete en niet enqeute, en feitelijk en niet veitelijk ;)

verder zijn er behoorlijk wat boeken hierover, kan alleen ff niet bedenken welke. Misschien ff in de HK vragen wie er op de HHS VIA volgt - daar hadden we een goed boek over enquetes!

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1