Toon posts:

Parkeren HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumers,

Wie kan mij vertellen hoe ik het parkeren (klikken) van mijn 10 gb Hitachi laptopschijf uit kan zetten.

BVD

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat je het 'in de slaapmodus' van je laptop-schijf bedoelt, aangezien het me niet verstandig lijkt om het parkeren van je harde schijf uit te zetten...

Ik weet niet welk OS je gebruikt, maar onder Windows 98 kun je onder Energiebeheer de instellingen voor de harde schijf wel instellen dacht ik. Anders kun je nog in je bios kijken, daar staan ook een aantal instellingen om het energiebeheer in te stellen.

Enne, wat betreft 'Beste forumers en BVD': kijk ff hier:
FAQ het 1 na laatste puntje van 'The Basics'.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ja, bedankt maar dat weet ik ook wel!
Probleem is dat de instellingen allemaal oke zijn, maar hij blijft soms klikken bv. als ik in word zit te typen. Hier stoor ik mij een beetje aan ondanks dat ik er geen last van heb dat die langzamer is want hij reageert gewoon.

't is een hagelnieuwe schijf! werkt (schrijven en opstarten) uitermate stil maar bij "te weinig werk" gaat die de soms 10 keer achter elkaar irritant klikken. (stoort mij bij het werken op de latop).

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Heb ik op mijn HP laptop ook last van.
"Word" is gewoon een vervelend programma.
Als ik Word een tijdje aan heb staan gaat mijn ventilator ook altijd aan. Echt weird, bij geen ander programma heb ik dat.

Verwijderd

In windows ff bij Power Options de "Turn off hard disks' tijd ff wat groter maken of eventueel helemaal op never zetten (gaat je accu wel minder lang mee). Want de klik van het parkeren kun je niet uitzetten, dat doet de hd zelf en dat is maar goed ook want anders krassen de koppen bij het minste of geringste al over de platters heen. Je kunt wel de tijd waarna je hd uitgeschakeld word wat groter maken zoals ik al zei of de autosave option van word die waarschijnlijk de boosdoener is van het telkes opspinnen wat groter maken.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 15:16 schreef PsyFlux het volgende:
In windows ff bij Power Options de "Turn off hard disks' tijd ff wat groter maken of eventueel helemaal op never zetten (gaat je accu wel minder lang mee). Want de klik van het parkeren kun je niet uitzetten, dat doet de hd zelf en dat is maar goed ook want anders krassen de koppen bij het minste of geringste al over de platters heen. Je kunt wel de tijd waarna je hd uitgeschakeld word wat groter maken zoals ik al zei of de autosave option van word die waarschijnlijk de boosdoener is van het telkes opspinnen wat groter maken.
Tja dat zei ik dus ook, maar die opties stonden goed volgens ghg....

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1