kwaliteit van een foto verbeteren.

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb een foto gekregen van iemand, en die stond in een word document. De kwaliteit was al niet bijster, maar als ik hem naar photoshop verplaats blijft er niks van over.
Heeft fotoshop (heb versie 5.5) ergens een mogelijkheid om de kwaliteit wat op de vijzelen ? Door hem opnieuw te berekenen ofzo.
Misschien vraag ik nu iets heel stoms, maar met de search kon ik er niks over vinden, en ik heb zelf niet veel verstand van dat soort dingen.

Geen inspiratie

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maak anders een screenshot, hou je dezelfde kwaliteit en kan je hem met fotosoep wat bijwerken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

verscherpen

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Das ook al een goed idee inderdaad :)
Maar heeft fotosoep geen optie om de zooi te recalculeren ofzo ? Om op die manier de kwaliteit nog verder omhoog te gooien. Ik heb het namelijk nodig voor school, en daar gaat het via een mooie projector op een groot scherm, en als de kwaliteit al slecht is blijft er op die manier niks meer van over. Het maakt niks uit als de groote van het bestand groot zou worden ofzo. Als ik de kwaliteit maar omhoog krijg.

Geen inspiratie

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Photoshop 6 heeft "auto levels", dat helpt veel bij vale foto's. Maar ik weet niet of PS 5.5 dat ook heeft.

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 15:15 schreef Blaise het volgende:
Photoshop 6 heeft "auto levels", dat helpt veel bij vale foto's. Maar ik weet niet of PS 5.5 dat ook heeft.
ja dat heeft 5.5 ook

een optie om 'm iets te verscherpen (behalve de soms nogal brakke filters->sharpen/sharpen more) is:
-de layer duplicaten en 'm op de soft light blending zetten
-op die layer het filter other->hight pass gooien
-een beejte kijken wat je wilt en hoeveel je wilt verscherpen dmv de radius te veranderen
-klaar :)...mocht u het willen verblurren dan invert u de layer...

verder kun je wat met brightness/contrast, hue/saturation, levels, curves, etc.. klooien...

anders post de foto ffies :)
Pagina: 1