Toon posts:

toch wel vrij lage 3D mark score

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik haal een belachelijk lage 3D Mark score voor mijn systeem

Abit TH7-II Raid
Intel Pentium 4 1.9ghz @ 2.185ghz (standaart HSF)
2x128mb Corsair PC 800 rambus
Abit GeForce 3 @ 240/540 (orange orb,eigen IRQ)

de rest dat misschien ook invloed heeft op de performance
2x Seagate barracuda IV 40gb in raid 0 (onboard raid)
4x Samsung Spinpoint 40gb in raid 0 (Promise TX2)
LG 52x cd-rom, LG 12x8x32x fikker,Aopen DVD 12x40x
Enermax 350 watt PSU in Chieftec midi case
onboard sound ( spaarpot nog niet zwaar genoeg voor de SB Audigy EX)
ADSL Modem (ja intern)
3Com 10/100 NIC'je1
UV Neon +2 fans
win XP Pro

ik haal slechts een magere 4200 punten in 3D Mark 2001 terwijl ik vet over de 6500 zou kunnen hebben volgens tom's hardware hut ( http://www6.tomshardware.com/cpu/01q4/011031/xpvsp4-07.html )

Nvidia detonator XP drivers geinstalleerd, intel ata 100 drivers,nieuwste bios geinstalleerd .....

heeft er iemand tipjes over dingen die ik nog kan doen,want deze score zuigt :'( ;(

heil aan alle tweakers

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:47
doe je pc weg, dán heb je pas een lage 3D mark score.

serieus: wat is er mis met die 4000 van nu? Als je spelletjes maar goed draaien toch?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
als het hoger kan,wil ik hoger
en het kan DUIDELIJK nog hoger.....

inderdaad dat bv quake 3 wel dik over de 100fps komt ja (1280x1024x32bit no fsaa) als ik naar de grond kijk 250fps zelfs :P

Verwijderd

Amd 0wnz y0

Verwijderd

Topicstarter
nee,dank je,niet nogmaals intel vs amd discussie
krijg ik hoofdpijn van |:(

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Op zaterdag 17 november 2001 14:05 schreef Ice_Cold het volgende:
nee,dank je,niet nogmaals intel vs amd discussie
krijg ik hoofdpijn van |:(
juist.

Dat is wel erg laag ja. Probeer het nog een paar keer.

Wat is de laatste keer dat je een format hebt gedaan?

Software? Achtergrondzoot?

Putting the bit in Biton since 1997

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 09:33

Jumpiefox

Hoi ?

vind jij dat laag ik haal maar 1140 man met een pen3 1000mhz een geforce2mx 256mb ram.
dat is paas laag :(

The first casualty in war is always the truth...

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
vreemd he met je mx

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 14:08 schreef p_m het volgende:

[..]

juist.

Dat is wel erg laag ja. Probeer het nog een paar keer.

Wat is de laatste keer dat je een format hebt gedaan?

Software? Achtergrondzoot?
2 weken geleden,toen heb ik hem gekocht ,en staat maar weinig troep op ,en die troep sluit ik (natuurlijk) af als ik ga benchen....

wat me wel opvalt is dat bij whatever het weer noemt(ctrl+alt+del) dat ik dan altijd (!!) een CPU level van 100% krijg ...altijd (kernel cpu level schommelt tussen 80 en 100)
wat me nog opviel : deze seagate schijfies worden sneller geformatteerd op een P3 733 (en nee,ik kan geen andere testen,want dit zijn de enige die ik heb)
en die 2 seagates zijn identiek,toch heeft de ene een bruine ide connector,en de ander een zwarte....ik vindt ze niet echt fantastisch (maar wel stil !! )

• sharky_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04-2021

sharky_

[AbC]

Het kan haast niet anders dan dat je bepaalde overbodige programma's op de achtergrond draait of vergeten bent bepaalde patches te installeren.

Mijn PC draait op beduidende lagere snelheid dan die van jouw en ik zit boven de 7000 met 3d mark 2001.

[AbC]

Verwijderd

Man, d00d, je moet niet klagen met je 2 gigHrz,
Ik met m,n boutpc kan 3dmark 2001 nog niet eens draaien...Moet nog wat ram erin zetten, en dan gok ik op zo'n 500 mark score... :(

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Op zaterdag 17 november 2001 14:10 schreef Alpha-xp het volgende:
vind jij dat laag ik haal maar 1140 man met een pen3 1000mhz een geforce2mx 256mb ram.
ik heb ongeveer het zelfde in mijn pc zitten en haal 1600 nogwat heb wel 128 mb meer ram erin zitten.
maar maakt het nog uit welke opties je aan hebt staan en welke niet ?
of je de shareware versie hebt of de volledig werkende versie ?
hoe krijg je de score omhoog zonder de cpu snelheid omhoog te drukken ?

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Verwijderd

Topicstarter
oh ja,toen ik de Cpu heb geinstalleerd heb ik een beetje buiging gemerkt van het bord (4 millimeter)
en ik zou niet weten wat er nog meer moet afstaan
zal eens screenschotje pakken....

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:01

Dark

who tweaked the light?

Je score is idd erg laag (if that's any comfort;) )... zie m'n onderschrift :P ik pak al zo'n 6200 marks 2k1 op een p3, dus ik kan me voorstellen dat je denkt een probleem te hebben.

Zo een kijkend naar je config zie ik daar niet een directe aanlijding voor, maar een probleem heb je wel... het lijkt me dat je met die config de 7k makkelijk moet halen, rondjes rennend om mijn bakje, toch?

Heb je het os vers geinstaleerd met de geforce3, of heb je die er later als 'upgrade' in geprikt? In dat laatste geval zou er wel eens iets van de oude kaart zijn blijven hangen in het register, wat dit zou kunnen veroorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
heb OS geinstalleerd na de pc in elkaar hebben ineen gestoken ... (dat slaat er ook weeral veel op)

http://home.pi.be/~bk012345/1.jpg
http://home.pi.be/~bk012345/2.jpg
http://home.pi.be/~bk012345/3.jpg
(ff geduld,zijn NET geupload)

Verwijderd

Ben je niet tegelijkertijd iets aan het downloaden ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
soms denk ik dat de CPU levels net zijn omgedraait
als ik niks doe hangt ie op max,en als ik begin te werken (kuch) dan zakt ie net naar beneden
}:O }:O

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 14:35 schreef baspiepers het volgende:
Ben je niet tegelijkertijd iets aan het downloaden ofzo?
nope,niks actief (check screenshots als ze actief worden)

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Tja sorry als het stomme vragen zijn hoor en het slaat er misschien niet op, maar zelf had ik iets soortgelijks toen ik mijn gf1 verving en de scores achterbleven, vandaar mijn reactie en die vraag.

Afijn we weten nu wel dat je het setje zo als nieuw spul in elkaar geprikt hebt, wat ook wel voor hand lag eigenlijk met die specs...

laten we gewoon verder kijken dan want een ding staat als een paal boven water, met dat spul moet het beter kunnen.

Je had het over een doorbuiging van een mm of 4 ? Maakt de heatsink nog wel goed contact nu? wat voor heatsink is het? zit er koelprut tussen? enz.

met andere woorden, hoe meer info je geeft hoe meer kans dat iemand snapt wat er mis gaat...

edit:
plaatjes werken nu :) heb je dat altijd 100% cpu-gebruik? dat is niet in orde, dat zou 1% moeten zijn en 99% op system idle... in je tasklist zie ik ook dat het systeem zelf 98% cpu tijd neemt?

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij heeft ie goed contact want hij draait op 37 graden maar ik kan niet bevestigen of hij wel goed contact maakt (zal op HCC maar eens een betere HSF kopen)
zou hij de snelheid naar beneden trekken zonder het aan te geven in bv sisoft sandra ? zou ie daar de veronderstelde snelheid of de actuele snelheid tonen ?

als ik de HSF bevestigde drukte ik het bord+cpu circa 4 mm naar achter.... dus ik denk dat ie wel goed genoeg contact maakt
soms denk ik dat ik een of ander contactje ofzo heb beschadigd in de CPU door de druk erop (dit is heeel wat meer dan de chrome orb op m'n p3 733mhz)

en er zit Artic silver II prut tussen (net zoals geforce 3)

• Dark

Dark

who tweaked the light?

dat lijkt allemaal okey jah... zelfs mooi laag die temp...
alleen die cpu-load zit me niet lekker en dat buigen, maar dat zal je zelf ook wel hebben...

http://www.darkforce.demon.nl/tasks.jpg zie je mijn taken-lijst...

Verwijderd

Draait die cpu fan niet te weinig toeren? Die van mij draait volgens mij iets van 5000 rpm. Maar ik heb een AMD en ik weet niet hoe dat zit met coolers voor een P4, maar ik vind 2500 toch wel erg laag.

• p_m
  • Niet online

p_m

Als die load constant rond de 80-100% loopt zou ik maar ff nagaan wat er allemaal loopt (onder CRTL+ALT+DEL end an processen)!

Putting the bit in Biton since 1997

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou toch een clean install aanraden en dan de laatste officiele detonators erop (21.83).

Je config ziet er goed uit en ik denk niet dat er iets stuk is. Misschien staan er een paar BIOS instellingen fout. Staat video shadow cashable (ed) uit? Draait je videokaart op AGP 4*, staat vsync uit (je weet het nooit)?

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 16:20
kijk eens onder bureau eigenschappen laatste tabblad geadvanceerd --> [geforce] ... Aanvullende eigenschappen, check daar ff je FSAA.

Heb ik ook gehad, had eerst een score van 1100 en toen ik de fsaa door programma's zelf liet beheren ipv van standaard 4x anti-aliasing een score van 3800

Verwijderd

Topicstarter
ja AGP 4x,vsync af en dat video cashable weet ik niet
en dat cpu niveau had ie al bij het installeren.... en het is dus altijd SYSTEM... nooit iets anders of hij zakt direct

• BlauweFles
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 15:36 schreef Ice_Cold het volgende:
ja AGP 4x,vsync af en dat video cashable weet ik niet
en dat cpu niveau had ie al bij het installeren.... en het is dus altijd SYSTEM... nooit iets anders of hij zakt direct
Daarom denk ik dus ook dat het in je BIOS zit er zijn iig drie video .. ... instellingen die standaard op disabled moeten staan. Als je ff zoekt kan je ze wel vinden ze hebben iig een hoog "oh ja" gehalte.
Misschien dat er nog iets mis staat, hoe hoog staat je AGP aperture size? Draaien je hdd's ook echt op Ata100?

• Chaoss
  • Laatst online: 18-08 23:36

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Op zaterdag 17 november 2001 13:59 schreef Tampie2000 het volgende:
doe je pc weg, dán heb je pas een lage 3D mark score.

serieus: wat is er mis met die 4000 van nu? Als je spelletjes maar goed draaien toch?
ik ben het met Ice_Cold eens het is gewoon te laag, ik zit met mijn AMD XP 1,4Ghz + GF2 Gts (alle snelheden op standaard) op 3500 in 3dmark 2001 en aangezien 2dmark 2001 helemaal jakkert op een GF3 dan zit je veeel te laag.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 16:06 schreef Peewee het volgende:

[..]

Daarom denk ik dus ook dat het in je BIOS zit er zijn iig drie video .. ... instellingen die standaard op disabled moeten staan. Als je ff zoekt kan je ze wel vinden ze hebben iig een hoog "oh ja" gehalte.
Misschien dat er nog iets mis staat, hoe hoog staat je AGP aperture size? Draaien je hdd's ook echt op Ata100?
AGP aparture size 64mb
en ja,alle schijven staan op ata100

ennuh,er is een beetje goed nieuws
na zon halve middag werken op de pc is toch eindelijk mijn cpu niveau gezakt naar 4 a 6 % en ik heb direct gebenched en kreeg 6200,dit is nog wat aan de lage kant
maar toch al veeeel beter *D
heb nu cpu ook wat geklocked en de gf3 lukt niet meer (teveel overclockingprogramma's erop)

• BlauweFles
  • Niet online
AGP moet op de helft van je RAM staan. Dus 128mb.

Maar het gaat al beter mooi zo :)

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
Op zaterdag 17 november 2001 14:10 schreef Alpha-xp het volgende:
dat is inderdaag laag, ik haal hoger met mijn tnt2 m64

Verwijderd

Topicstarter
probleem is ge-ananlyseerd
CPU gebruik ligt veel te hoog...
nu enige tips die hierbij helpen dat naar beneden te trekken ?

Verwijderd

Topicstarter
ADSL router gaan kopen ? dan hoef ik ook al geen modem meer erinsteken (=geen drivers laden)

als 't ie opstart krijg ik (soms tot 130 tegelijk) "net.exe" en "net1.exe" te zien,na een bakkie troost (=30sec) zijn ze weer weg,en heeft ie eindelijk de adsl server eens gevonden

• Nariman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01-2024
Op zaterdag 17 november 2001 13:58 schreef Ice_Cold het volgende:
ik haal een belachelijk lage 3D Mark score voor mijn systeem

Abit TH7-II Raid
Intel Pentium 4 1.9ghz @ 2.185ghz (standaart HSF)
2x128mb Corsair PC 800 rambus
Abit GeForce 3 @ 240/540 (orange orb,eigen IRQ)

heil aan alle tweakers
Zou het "CPU usage probleem" niet aan winXP zelf liggen? Mijn advies: Probeer een andere OS op je pc en anders weet ik het niet !!!

PS sommige oude programma's draaien niet goed onder winXP. Met Counter-Strike bv heb ik ong. 20 fpm minder dan bij winME. Dus dat 3Dmark punten zijn ook niet echt te vertouwen. *D

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
dat is paas laag
??
Ik haal met m'n Celeron op 1008, 320 MB en een GF2MX meer dan 2600 3D marks (2001)
Pagina: 1