Toon posts:

Kabel delen Mac en PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij willen onze internet aansluiting van Chello (kabel) welke momenteel op een Mac zit, delen met onze PC.

Is dit mogelijk en zoja hoe moet ik te werk gaan...

Groeten en alvast bedankt!

Edwin

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:12

OgWok

U.N.C.L.E.

Misschien is het handiger te overwegen het om te draaien. Internet delen op de PC. Dit is wel goedkoper wat betreft hardware. Maar wat voor Mac heb je, wat voor pc, welke besturingssytemen. Meer info is wel handig. (8>

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Lees de Fair Use Policy van Chello eens!

Het is dus niet toegestaan om je internet te delen.
Wacht maar even tot Chello Plus komt, dan krijg je 2 IP's en is het wel toegestaan om internet te delen. Dit gaat dan wel 149,- per maand kosten....

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 15:54 schreef JoKapital het volgende:

Wacht maar even tot Chello Plus komt, dan krijg je 2 IP's en is het wel toegestaan om internet te delen. Dit gaat dan wel 149,- per maand kosten....
boeiuh, laat die UPC maar eerst eens even goeie diensten leveren voordat ze met dit soort prijsverhogingen komen.

Daarbij komt, wat maakt het nou uit of ik de html bestanden eerst op flop zet en op de andere pc overpomp (wat wel mag) of dat ik ze via een netwerkje overpomp (wat niet mag).

En Chello heeft helemaal niets te maken met wat ik allemaal met de kabel doe. Al stop ik hem in mijn hol omdat ik dat lekker vind. Je betaalt er een dikke 1000 piek per jaar voor!

Verwijderd

Ik heb via chello gewoon 2 pc's online staan!!!
Kabel van het internet in de hub en allebij de pc ook op de hub.. easy

Verwijderd

Ik heb hier ook een mac staan...
Het is verreweg het makkelijkst de server als server te laten dienen:
Als je Windows XP hebt, is het helemaal een eitje. Anders moet je ff Winroute oid installeren...

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 16:37 schreef _oxygen_ het volgende:
Ik heb via chello gewoon 2 pc's online staan!!!
Kabel van het internet in de hub en allebij de pc ook op de hub.. easy
ghe ghe ghe

fun!!

Een klasgenoot van me had dit ook. Totdat er zo'n mooie oranje smart voor de deur kwam: "Mogen wij onze modem, netwerkkaart en bekabeling terug? Wat u doet is niet toegestaan!"

Verwijderd

Ja ach... dan nemen we het chello+ abo...
Maar wij hebben er nooit problemen meegehad.. ach ja we zien hem wel verschijnen >:)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op zaterdag 17 november 2001 16:45 schreef ViLNiuS het volgende:

[..]

ghe ghe ghe

fun!!

Een klasgenoot van me had dit ook. Totdat er zo'n mooie oranje smart voor de deur kwam: "Mogen wij onze modem, netwerkkaart en bekabeling terug? Wat u doet is niet toegestaan!"
Oeioeioei....een Smart :r voor de deur...wat moeten de buren daar wel niet van denken.....t is toch ook geen auto ook heh....maar goed,....effe on topic nu weer....
effe een routertje plaatsen, en je bent van t hele gezeik af........

iRacing Profiel

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 16:45 schreef ViLNiuS het volgende:

[..]

ghe ghe ghe

fun!!

En dan laat je ze ook echt binnen he?? |:(

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Op zaterdag 17 november 2001 15:54 schreef JoKapital het volgende:

Hmz, als je 't met NAT doet kunnen ze 't nieteens zien.. En bovendien: minstens driekwart van iedereen hier op GoT doet het, nog nooit gehoord dat iemand er problemen mee heeft gekregen...

Direct op de hub is overigens een ander verhaal...

#

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Ik heb een soort gelijke situatie, 3 Win PC's en 1 apple Laptopje.

Hoe ik het gedaan heb? Op 1 PC (de server, oude P150) de internet verbinding geddeeld, de rest laat je allemaal automatisch een IP nummer verkrijgen (apple: Regelpaneel TCP/IP op dhch zetten en dan op auto)

Het delen heb ik als volgt gedaan in windows gedeeld, zit standaard er in (w98 of >)

Succes.

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:12

OgWok

U.N.C.L.E.

Fair Use is wat anders. Dit houdt in dat je echt wel meer dan 1 systeem aan die verbinding mag hangen, wat jij achter de kast/firewall doet is jouw zaak. |:(
Als jij de hele straat draadloos van internet gaat voorzien wordt het een ander verhaal.
Koop een goede router met firewall dan ben je klaar 8-)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Pagina: 1