Netwerk werkt maar 5 min en dan :-(

Pagina: 1
Acties:

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 14:05
Ik heb een klein servertje hier staan met W2k erop en m'n chello netwerkkaart en nog een 2de NIC (Realtek) voor het interne netwerk.

Nu gebruik ik dus gewoon coax kabels! En stuit ik op het volgende probleem.
Ik heb net m'n server opnieuw geinstalleerd (dacht daarmee het probleem op te lossen, maar niet dus :( )
Ik probeer met 1 van de andere computers op de server te komen (1x Win98SE 1x WinXP) Nu kom ik er ook wel op, maar als ik ga kopieren bv. dan komt er na +- 5 min. te staan dat hij de server niet meer kan vinden en dus wordt het kopieren gestaakt.

Verder heb ik gepingt en dan zegt hij timeout by request.
Snap er helemaal nix van, eerst had ik dit probleem helemaal niet!

Daarnaast heb ik ook al de terminator op verschillende uiteinde gezet om de verschillende kabels te checken, maar allen hebben dit probleem!

Please help, want ik kom er niet meer uit en ik wordt gek!

Cheers,

Niels

P.S.
Kom nou niet met de oplossing dat ik UTP ofzo moet nemen of ander OS ofzo

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 16:30
Neem UTP kabels :9

En nu serieus: Heb je soms sygate geinstalleerd? Ik heb daar veel problemen mee gehad (Ook dat ik maar paar min een netwerk had) Sygate deinstalleren was de oplossing

Verwijderd

met linux kun je met het commando ifconfig zien of de kaarten te maken hebben met veel botsingen (collisions) op het netwerk. Is er voor Win2k ook zo'n tool. Kun je de eigen kaarten nog wel steeds pingen?
Heb je soms irq's of i/o's gedeeld staan met een ander apparaat die na 5 minuten conflicten geeft. De netwerkkaarten moeten absoluut een vrij irq en i/o hebben.
Rotte kaart?
Een paar mogelijkheden effe hier dus. Zijn er vast meer.

• Nielsman
Systemen hebben altijd gewerkt. Ik heb clean Win2000 install net op de server staan, dus andere software draait hier nog niet op.
De IO/DMA/IRQ's zijn allemaal okay! Hier ligt het dus niet aan.
Snap er echt geen ene moer van, en baal ervan als een stekker, want weet niet waar ik het probleem moet gaan aanpakken.

Verwijderd

altijd gewerkt: zit er dus dan geen enkel verschil in met de vorige installaties? Dan zou ik zeggen een rotte kaart . Ik heb hier ook problemen gehad nadat Chello een migraite uitgevoerd heeft. Ik kon dus geen fatsoenlijk gebruik meer maken van de niet-Chello kaart en Linux had toch wel wat problemen met de nieuwe situatie. Een betere configuratie, en een enkele update waren nodig om het systeem weer stabiel te krijgen. Mijn verbinding werd of heel traag of viel weg ergens tussen een paar minuten en een dag. Voordat je door hebt wat er aan de hand is...
Hij lijkt nu zo stabiel dat ik hoop de de uptime van vroeger weer gehaald dan wel wel voorbij gegaan wordt (6 weken zondr herstart.., herstart was dan noodzakelijk wegens rotte netwerkkaart....)

• Nielsman
Beste Andre,

Ik heb 't nu ff niet over de chello verbinding van de overige computers naar de server, maar van de gewone netwerk verbinding naar de server. Gewoon bestanden overgooien van de een naar de ander lukt dus NIET :( .

Ik moet eerst dit voor elkaar krijgen, voordat ik kan beginnen aan het sharen van m'n internetverbinding.

Weet je per ongeluk een of ander proggie waarmee ik m'n coax kabels kan testen?

Als een netwerk kaart kaduk is he, wordt deze dan ook onder Windows als kapot aangegeven of als niet werkend device? Want al m'n netwerkkaarten worden in windows gewoon goed gedetecteerd en met de juiste drivers.

Cheers!

Verwijderd

ok, maar het kan ook je lokale performane degraderen.
Hmmmm, heb je de kaart op half duplex staan?
En met de setup disk kun je vaak ook de testen uitvoeren. Met windows en zo kun je alleen pingen naar de kaart, of winipcfg opstarten bij uitvoeren. Bij linux kun je nog veel meer, maar is off-topic hier.
Verder, staat de kabelkeuze op auto: niet doen, zelf kiezen.
Pagina: 1