mobile celeron800 speedstep?

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb een toshiba 1800 laptop met een celeron 800 cpu. Nu heb ik gehoord dat dit een speedstep processor is, dwz. dat ie op batterijspanning omschakelt naar een lagere kloksnelheid (600MHz ofzo?). KLopt het dat deze CPU deze functie heeft?
Als dit zo is merk ik er echter weinig van. Als ik op de accu werk blijft ie gewoon 800MHz (sisoft sandra, wcpuid), ook als de accu nog 20% is.
Is er misschien een progje waarmee ik dat speedstep kan inschakelen? (ik gebruik winXPpro). Want minder MHz is natuurlijk langere accutijd :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgens mij heeft intel zelf wel zo'n tooltje...

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Palomar
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 13:21 schreef ZeRoC00L het volgende:
Volgens mij heeft intel zelf wel zo'n tooltje...
die geeft ook aan dat het een 800MHz is.. er wordt nergens 'mobile' oid genoemd.. weet iemand of die toshiba 1800-100 uberhaupt een mobile celron heeft? Of is het een normale?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 13:29 schreef rick_h het volgende:

[..]

die geeft ook aan dat het een 800MHz is.. er wordt nergens 'mobile' oid genoemd.. weet iemand of die toshiba 1800-100 uberhaupt een mobile celron heeft? Of is het een normale?
Ik neem aan dat je dat dan bij toshiba wel kan vinden ??
En je chipset moet dan ook een mobile versie zijn, want anders ondersteund die de speedstep weer niet....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Palomar
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 13:33 schreef ZeRoC00L het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dat dan bij toshiba wel kan vinden ??
dat is juist het probleem.. op die site kan ik (nog) niks vinden, en in de handleiding ook niet.. er wordt wel af en toe 'verlaging processorsnelheid' oid genoemd maar wel heel vaag..

Verwijderd

Volgens mij werkt dat alleen met die Toshiba Tools package.

Ik heb die 1800 serie ook, met een PIII, en daarvan weet ik dat de chipset geen speedstep ondersteund.
Maarjah, gaat toch een dikke 3,5 uur mee, is lang zat.
Pagina: 1