Toon posts:

Nieuwe kabels maken het verschil ?

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in de uitzonderlijke situatie dat ik wat geld over heb, en dacht aan het volgende :

Ik heb een zeer simpele muziekinstallatie, met de volgende componenten :

- Sony TA-FE370 (2 x 70 Watt)
- Sony CDP-XE570
- Sony ST-SE370
- Missions M73

Tot nu toe zitten die met de standaard interlink kabels verbonden. Nou vraag ik mij af of ik het verschil met deze opstelling zou horen als ik deze kabels zou vervangen door exemplaren van een beter kwaliteit, ik denk dan aan een totale prijs van 250 gulden.

Ik ga niet met mijn hele zooitje naar een audiozaak hier in Breda.

Verwijderd

Eerlijk zeggen,...? ik denk het niet.

Ik ben in het gelukkige bezit van een boven gemiddeld set bestaande uit een Linn Ikemi, Wakonda, LK140 en Linn Keilidhs (toch gauw zo'n 17000 piekjes) en kreeg bij aankoop 2 setjes Linn silver interconnects erbij van 650 piek per set, ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig tot geen verschil hoor met andere (bij de winkel geleende) interconnects, maar goed dat is mijn idee.
Persoonlijk vind ik speaker plaatsing het belangrijkst, dit bepaald het hele geluid van je set, te dicht bij de achtermuur en je hebt een boom bas te ver van de muur en je hebt een dun geluid, te dicht in de hoeken en je hele soundstage ligt op zijn gat om maar wat te noemen, expirimenteer hier eerst eens mee (kijk ook eens hier http://www.tnt-audio.com/casse/waspe.html ) voordat je dure kabels gaat kopen.
Wil je toch wat met kabels doen kijk dan hier eens http://www.tnt-audio.com/clinica/diyce2.html , deze heb ik zelf ook gemaakt en ik moet zeggen dat ik absoluut geen verschil hoor met mijn dure Silver interconnects.
Ik denk dat kabels en andere accessoires best wel wat verschil maken maar het grootste verschil is volgens mij het psychologische verschil dat je weet dat je dure kabels hebt.

Veel succes met het expirimenteren met de speaker plaatsing en eventueel het kopen of zelf maken van je interconnects.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 12:41 schreef AE-35 een interessant stuk tekst.
Bedankt vor je reactie, ik denk dat ik ga vragen in een zaak hier om een setje kabels te lenen, zodat ikzelf het verschil kan horen.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Inderdaad, leen een paar kabels, ik ben namelijk wel overtuigd van het verschil in interconnects en ls kabels, voedingskabels vervangen vind ik grote onzin.

Let wel dat ik zeg "verschil" en niet beter!

Ik heb zelf een hele rits tussen mijn set gehad, en ben uitgekomen op:

Van den Hull d-352 Biwired met bananen tussen de ls: fl 500.-

Van den hull d-102 mk3 tussen cd speler en voortrap: fl 250

Van den hull EAS-EBU tussen voor en eindbak: fl 125 (aanbieding)

Waarom alleen van den hull? Simpel, ik vond het gewoon het mooiste klinken met de kabels van deze fabrikant.

Verder zijn er in de search nogal wat topics te vinden hierover, er zijn ook velen die de kabelkwestie voor grote onzin uitmaken, met wie je het eens bent moet je na je luistersessie zelf maar uitmaken.

Suc6!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:44
Mij is altijd geleerd door die audioboeren: als je goedkope set hebt merk je t niet. Ik ben bang dat jouw set dan wel niet goedkoop is, maar ook niet duur. Een goede verstaander heeft aan een half woord genoeg........

[oftopic]
leve Audioquest

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 16:36 schreef Sjah het volgende:
Mij is altijd geleerd door die audioboeren: als je goedkope set hebt merk je t niet. Ik ben bang dat jouw set dan wel niet goedkoop is, maar ook niet duur. Een goede verstaander heeft aan een half woord genoeg........
Ik ben me er zeker van bewust dat mijn spulletjes in de wereld van HiFi hetzelfde woord misschien niet eens waard is. Vandaar ook dit topic, ik vraag me af of het ook bij mindere installaties van belang is goede bekabeling te hebben, of dat je het verschil niet hoort omdat de kabels gewoon overkill zijn voor de apperatuur.

Verwijderd

Wat een gelul zeg, natuurlijk merk je verschil tussen bv. een MIT of Van Den Hul ipv een standaard kabeltje. Zelfs het verschil tussen die 2 kabels is hoorbaar. Jij hebt dus 250,- voor een paar luidsprekerkabels. Ik zou eens gaan kijken naar de MIT Terminator 6 die kost nieuw 230,- per 2x 2.40m. Kijk eens naar een 2e hands setje. http://www.springair.de is bijvoorbeeld een goede site voor 2e hands kabels enzo. Moet je maar eens kijken daar kun je wel redelijk goedkoop een paar mooie kabels op de kop tikken.

Greetz

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 13:47 schreef hervaz het volgende:voedingskabels vervangen vind ik grote onzin.
Hier ben ik het ook niet mee eens. Ik heb net een paar andere netsnoeren ontvangen die iemand voor me gemaakt heeft en het verschil is er wel degelijk. Maar goed ieder heeft zijn eigen smaak. Ik geloof dus wel heilig in andere kabels. Het verschil kan net zo groot zijn als een paar andere speakers bv.

Greetz

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op zaterdag 17 november 2001 19:19 schreef Celeron_clocker het volgende:

[..]

Hier ben ik het ook niet mee eens. Ik heb net een paar andere netsnoeren ontvangen die iemand voor me gemaakt heeft en het verschil is er wel degelijk. Maar goed ieder heeft zijn eigen smaak. Ik geloof dus wel heilig in andere kabels. Het verschil kan net zo groot zijn als een paar andere speakers bv.

Greetz (irri gegroet ook altijd)
Zelfde als een stel andere speakers? hahaha dream on zeg....

Verwijderd

Dan moet jij maar eens goed gaan vergelijken...

Greetz :P

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zaterdag 17 november 2001 12:23 schreef -polle- het volgende:
Ik ben in de uitzonderlijke situatie dat ik wat geld over heb, en dacht aan het volgende :

Ik heb een zeer simpele muziekinstallatie, met de volgende componenten :

- Sony TA-FE370 (2 x 70 Watt)
- Sony CDP-XE570
- Sony ST-SE370
- Missions M73

Tot nu toe zitten die met de standaard interlink kabels verbonden. Nou vraag ik mij af of ik het verschil met deze opstelling zou horen als ik deze kabels zou vervangen door exemplaren van een beter kwaliteit, ik denk dan aan een totale prijs van 250 gulden.

Ik ga niet met mijn hele zooitje naar een audiozaak hier in Breda.
Sorry dit te zeggen, maar op jouw set zal een kabel kwa geluid helemaal geen verschil gaan maken. Ik zou die 250 piek lekker wegzetten en gaan sparen voor een goede versterker. Want nogmaals sorry het is zonde om Mission 73's aan te sturen met de amp die je nu gebruikt.

En als je andere interlinks + speaker kabels wilt aanschaffen neem dan vooral voor je luidsprekers gewoon dikke koperen kabels. Dat hoor je nog eerder dan dure interlinks. Een normale interlink van 50 gulden is prima. Meer zou ik absoluut niet betalen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 19:19 schreef Celeron_clocker het volgende:

[..]

Greetz
Netsnoeren vervangen???? Hahahahaha......
Je vervangt een netsnoer alleen als ie stuk is. >:)

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 20:43 schreef exter het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik eerst ook. Maar stroom is geen stroom. Goed, voor een set van deze waarde hoor je het niet. Pas bij duurdere set merk je het pas. Iets waar ik niet in geloof is bv. hoe hoog het component moet staan voor de beste klank. Boven of onderaan het meubel. Dit vind ik wel onzin. Netsnoeren in tegendeel niet.

Greetz

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op zaterdag 17 november 2001 20:43 schreef exter het volgende:

[..]

Haha, die is goed :). Dure netsnoeren zijn natuurlijk onzin, daar hoef je niet lang over na te denken (denk vooral eens aan wat er voor je dure netsnoer zit) en ik ga er ook geen discussie over voeren, we komen er toch niet uit.

Maar over het effect van interlinks en ls kabels, ik heb het zelf nog nooit ervaren, maar ik ga het ook niet keihard ontkennen. Ik zou persoonlijk liever wat moeite steken in de plaatsing van je speakers, het veranderen van je luisterpositie of wat akoestische behandeling van je kamer.

Verwijderd

hmmmmz het zou wel verschil kunnen maken, alhoewel ik van menng ben dat je beter kan sparen voor een nieuwe versterker. ik heb zelf vandaag( >:) ) een nieuwe versterker :9~ gekocht. lees dit draadje maar is aandachtig door, misschien heb je er wat aan.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 17 november 2001 21:10 schreef Celeron_clocker het volgende:

[..]

Greetz
Zou je willen stoppen met elke keer Greetz onder je post te zetten? zie: [topic=309815/1/100]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 00:18 schreef JvS het volgende:

[..]

Zou je willen stoppen met elke keer Greetz onder je post te zetten? zie: [topic=309815/1/100]
uhh waarom? Er zijn 300 forumleden die dat doen... Ik heb het al 900 posts gedaan en nu wordt er pas wat van gezegt... :)

......

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

[..]

Ja dat dacht ik eerst ook. Maar stroom is geen stroom.
Wat is stroom dan? bier? :? :P

Maar het is idd grote bullshit, zoals jag al aangaf. Kijk eens wat er tussen je stopcontact/stroomleverancier zit... denk je nu werkelijk dat dat laatste stukje van stopcontact-amp nog uitmaakt? hahaha!!!

Verwijderd

Ik geef het op... :)

Gelukkig weet ik beter en gelukkig ben ik geen verkoper...

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 17:33
Een ander netsnoer kan alleen nut hebben als je vorige nog brakker was dan de bekabeling die door je huis loopt en dat zal niet gauw voorkomen! Een kabel kan stroom of een signaal naar je speakers ofzo alleen minder maken, maar beter kan gewoon weg niet.

Verwijderd

[..]

Ja dat dacht ik eerst ook. Maar stroom is geen stroom. Goed, voor een set van deze waarde hoor je het niet. Pas bij duurdere set merk je het pas. Iets waar ik niet in geloof is bv. hoe hoog het component moet staan voor de beste klank. Boven of onderaan het meubel. Dit vind ik wel onzin. Netsnoeren in tegendeel niet.
>:)
Het lijkt mij dat je je voeding dan eens na moet gaan laten kijken |:(
Pagina: 1