Hoi, ik zit nu noodgedwongen achter me laptop omdat mijn computer niet meer opstart. Vannacht heeft de de stroom eruit gelegen. Mijn server doet ut nu niet meer. Iemand enig idee wat er kapot kan zijn?? Zou alleen de voeding het begeven kunnen hebben??
Verwijderd
Daar zou je als eerste naar kunnen kijken ja, misschien is de zekering kapot ofzo.
Eneco heeft vast wel een zekering voor je
Vanacht is het flink raak geweest, rond half twee een storing in Schiebroek. Vanmorgen om bij half acht ging hier de stroom uit, en gelijk weer aan .. what the *
pc's en alle netwerkzooi doen het nog gelukkig
paar corrupte downloads, maar dat boeit niet
Eneco heeft vast wel een zekering voor je
Vanacht is het flink raak geweest, rond half twee een storing in Schiebroek. Vanmorgen om bij half acht ging hier de stroom uit, en gelijk weer aan .. what the *
pc's en alle netwerkzooi doen het nog gelukkig
paar corrupte downloads, maar dat boeit niet
wat ook 't geval kan zijn is dat er eerst een piek in 't lichtnet is geweest... als dat 't geval was, denk ik niet dat je server dit echt fijn gevonden heeft...Op zaterdag 17 november 2001 12:18 schreef achappey het volgende:
Hoi, ik zit nu noodgedwongen achter me laptop omdat mijn computer niet meer opstart. Vannacht heeft de de stroom eruit gelegen. Mijn server doet ut nu niet meer. Iemand enig idee wat er kapot kan zijn?? Zou alleen de voeding het begeven kunnen hebben??
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Verwijderd
Als je ATX voeding hebt misschien ff de aan/uit knop achterop de voeding ff uitzetten.
En na een paar minuten weer aan doen en dan proberen op te starten.
En controleer idd ff de zekeringen
En controleer idd ff de zekeringen
Heb ik al gedaan. Werkt niet als ik dit doe gaat 1 seconden de stroom op het moederbord aan mar daarna weer uitOp zaterdag 17 november 2001 12:34 schreef Devil_2000 het volgende:
Als je ATX voeding hebt misschien ff de aan/uit knop achterop de voeding ff uitzetten.
Verwijderd
Niet dat ik weet... wel door een piek in het stroomnetwerkOp zaterdag 17 november 2001 13:50 schreef achappey het volgende:
He mensen nieuwe voeding geprobeerd maar werkt nog niet.. Zou je het mobo kunnen slopen door de stroom eraf te halen????
Maar op zich is het wel vreemd want dan zou de zekering geknald moeten zijn en hij draait nog wel ff een seconde wattie dan niet zou doen. Misschien een lichte piek die niet genoeg was om de zekering door te laten branden maar wel je mobo kapot te maken
Verwijderd
Hij sprint wel aan, maar meteen uit.
Meestal is dat een beveiliging van de ATX voeding als de pc verkeerd is afgesloten, ik heb het zelf ook wanneer ik te ver overclock.
Misschien moet je eens proberen om met alleen met noodzakelijke hardware op te starten zoals geheugen, videokaart en hd.
Misschien heeft het zin om de BIOS batterij er ff uit te halen [5 minuten], om de boel te resetten ?
Meestal is dat een beveiliging van de ATX voeding als de pc verkeerd is afgesloten, ik heb het zelf ook wanneer ik te ver overclock.
Misschien moet je eens proberen om met alleen met noodzakelijke hardware op te starten zoals geheugen, videokaart en hd.
Misschien heeft het zin om de BIOS batterij er ff uit te halen [5 minuten], om de boel te resetten ?
Denk niet dat dat mogelijk mag zijn. Waar je naar zou kunnen kijken is CMOS corrupt. Clearen en kijken of ie daarna opstart 
Ik denk niet dat het apparaat naar de eeuwige jachtvelden is, waarschijnlijk is stukkie geheugen corrupt of je voeding stuk (wat ik me niet kan voorstellen want hij start wel ff wat normaal is).
Ik denk niet dat het apparaat naar de eeuwige jachtvelden is, waarschijnlijk is stukkie geheugen corrupt of je voeding stuk (wat ik me niet kan voorstellen want hij start wel ff wat normaal is).
He people, bedankt voor alle reply's. Ik heb nu dus de belangrijkste hardware overgezet naar een andere computer. Zal het nu dus met 2 computers moeten doen ipv 3. Maar ik ga toch binnekort verhuizen en dan heb ik weer alle tijd en ga ik kijken wat er precies kapot is aan me servertje...
Waarom doe je niet gewoon direct een ATX reset, dat is waarschijnlijk het probleem.
[voor alle n00bs tweakers die niet weten hoe dit werkt]
Trek de stroomkabel eruit.
druk de powerbutton 15 sec in
start systeem weer op
[voor alle n00bs tweakers die niet weten hoe dit werkt]
Trek de stroomkabel eruit.
druk de powerbutton 15 sec in
start systeem weer op
volgende keer toch maar een veligheidsstekker gebruiken.
[ offtopic ]
Realiseren jullie ook altijd als de stroom uitvalt dat je dan nix meer te doen hebt ?
Stel je voor dat het permanent was. wat dan ?
[ offtopic ]
Realiseren jullie ook altijd als de stroom uitvalt dat je dan nix meer te doen hebt ?
dikzak
Ik heb inderdaad ALTIJD niets te doen! Al is het maar omdat er geen licht is, je kunt dan vaak niet eens lezen (ja, dat doen sommige mensen nog).Op zaterdag 17 november 2001 22:09 schreef Chello200 het volgende:
(...)
Als het permanent was, tja. In combinatie met je fiets en handige familieleden een generatortje frutselen dat je met je benen aandrijft? Of anders emigreren...
Hier (Rotterdam) ook. Ik heb er niets van gemerkt, ik slaap om die tijdOp zaterdag 17 november 2001 12:32 schreef achappey het volgende:
Hmmz, ja ik zit dus ook in Rotterdam. Damn hier baal ik van
Als je voeding echt geen teken van leven geeft even openschroeven. (wel enige voorzichtigheid betrachten) en de kleine glaszekering controleren. Deze gaan vaak kapot bij het plotseling uitvallen van de stroom. Ook bij een dip sneuvelen ze vaak.
Ook ik had last van een stroomstoring vanochtend..
Moest ik mijn server weer opgraven om hem weer aan te zetten
Ding staat namelijk ver weg gestopt
Moest ik mijn server weer opgraven om hem weer aan te zetten
Ding staat namelijk ver weg gestopt
Als een ATX voeding even aangaat, en daarna direct weer uit duid dat meestal op sluiting.
Of dit nu in de voeding of bv op het mobo is, moet je uitzoeken.
Gezien je al een nieuwe (die niet aan het lichtnet hing bij de klap) voeding hebt getest, en deze test niet positief was, lijkt het mij dat je een dood mobo hebt.
Kan iets van een spanningsregulator wezen, of iets anders in de buurt dat daar sluiting veroorzaakt.
Of dit nu in de voeding of bv op het mobo is, moet je uitzoeken.
Gezien je al een nieuwe (die niet aan het lichtnet hing bij de klap) voeding hebt getest, en deze test niet positief was, lijkt het mij dat je een dood mobo hebt.
Kan iets van een spanningsregulator wezen, of iets anders in de buurt dat daar sluiting veroorzaakt.
And The Only One
Ik had ook een stroomstoring gehad, en daarna ging de compu niet verder dan de CPU checken bij het opstarten. Toen had ik m'n digitale camera uitgezet die nog op de USB aangesloten stond en toen ging ie weer verder
Pagina: 1