Toon posts:

RH7 mail configuratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb de search al gebruikt, maar al die topics spreken elkaar tegen. Wat ik nu wil, is een configuratie voor een IMAP server, die ook nog eens om de X minuten m'n mail bij m'n provider pollt, en ook SMTP heeft.
Op dit moment gebruik ik CommuniGate Pro (www.stalker.com), maar die kan ik niet registreren, en die is zo ongelofelijk traag en instabiel (ligt misschien aan RH hoor, maar het werkt iniedergeval niet lekker).
Wat moet ik nu doen? Het liefst zou ik gewoon een configuratie hebben dat ik in iedere homedir van een (mail)user, een map heb met daarin de mail, en dat daar een imap-deamon overheen draait. Suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Kom op! Normaal laten jullie me nooit in de steek, waarom nu wel?? Iemand weet toch wel iets?

Verwijderd

ga zelf knutselen met een mta (postfix,sendmail,qmail) en een imapserver (cyrus,courier,wu-imapd). mail ophalen doe je bijv. met fetchmail.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

- Voor het plunderen van je mailbox bij je provider, download Getmail vanaf freshmeat en installeren als crontab job

- zoek een goede imap server (ik gebruik geen imap dus ik kan je er geen geven, maar zie boven :) )

- download postfix en installeer die als smtp server

Beetje lezen en goed configuren. Draait hier als een speer.

Signature van nature

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb courier gedownload en geconfigured... ging allemaal oke, maar nu, tijdens het compilen krijg ik (tijdens het compilen van de dir webmail) de volgende fout een paar keer achter elkaar:
code:
1
libtool: link: warning: library `/usr/lib/libgdbm.la' was moved.

(Ik heb gecontroleerd of het bestand '/usr/lib/libgdbm.la' bestaat, en dat is er. Het heeft te maken met de gdbm database ofzo... daar had ik ook al problemen mee tijdens het configuren, maar die heb ik toen 'handmatig' nog geinstalleerd (rpm -i blablabla --force)
En het hele compile verhaal eindigt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
c++ -I./.. -I.. -I./../afx -I./../rfc822 -I./libs -Wall -g -O2 -o showconfig cppmain.o showconfig.o module.esmtp/esmtpconfig.o  libs/libmodule.a libs/libcommon.a libs/libcourier.a ../authlib/libauth.a ../rfc822/librfc822.a ../userdb/libuserdb.a ../gdbmobj/libgdbmobj.a ../numlib/libnumlib.a /usr/lib/libgdbm.so
c++: module.esmtp/esmtpconfig.o: No such file or directory
make[3]: *** [showconfig] Error 1
make[3]: Leaving directory `/var/tmp/courier-0.36.0/courier'
make[2]: *** [all-recursive] Error 1
make[2]: Leaving directory `/var/tmp/courier-0.36.0/courier'
make[1]: *** [all-recursive-am] Error 2
make[1]: Leaving directory `/var/tmp/courier-0.36.0/courier'
make: *** [all-recursive] Error 1

Kort en bondig: HELP!!!!