Zorgen dat proc audomatisch uit gaat als..

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als bijvoorbeeld de cooler verrot gaat. Ik heb hier een AMD Duron 700, en die gaan geloof ik niet zo lang mee zonder cooler :P . Ik hoorde gisteren een beetje vaag geluid van de cooler komen en ik dacht toen opeens dat het een ramp zou zijn als de cooler het zou begeven...
Zijn er betrouwbare programma's die je proc temparatuur in de gaten houdt en hem uitzet als de proc te heet wordt? Ik heb wel eens een proggie gehad, maar die zette de comp steeds uit, omdat ie dat dat de proc 256 graden was :?
Alvast bedankt :)

Edit : OOps, AMD Duron 700 met Asus A7V mobo...altijd handig om te weten...

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Bij mijn ASUS mobo werd een programma begeleverd om dat te doen het heet: ASUS Probe, ik denk dat jij dat ook wel hebt :)

There's no place like 127.0.0.1

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb optie in mn bios warbij de processor boven een bepaalde temperatuur uit gaat.. ook heel handig, en werkt perfect :) Staat onder PC-health settings oid

weet niet of dat EPoX only is, of dat andere award biossen dat ook hebben :?

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 31-07 19:51
sjek ff in je bios of er een hitte beveiliging op zit. kan mijnes instellen vanaf 70 graden tot 90 graden in celcius :) . als ie dan de temperatuur overschrijdt zal ie volgens mij uit slaan :)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Motherboard monitor kan toch ook een signaal geven als je proc te warm wordt... of ie je computer ook kan uitzetten weet ik niet... moet je proberen >:) ;)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
op mn ecs bordje zit een hittebeveiliging in me bios.

heb hier een k7vza bordje van ecs en een duron 900 (rockstable)

op ongeveer 35 graden draaien, t mobo sluit alle stroom af als hij heter dan 60 graden wordt...

Verwijderd

Ik gebruik dat speelse programma van MSI, PC Health III ofzo.

Dit progje controleert elke 3 seconden hoe snel je fans nog draaien, hoe warm je proc is, en hoe warm je moederbord zelf is. Mocht er wat over/onder de door jou aangegeven waarden komen, dan gaat er een alarm af, en schakelt het systeem zich automatisch uit/stand by na hoogstens 1 minuut.

• Glacier
  • Niet online
OK, voor de bak met het Asus mobo heb ik nu de nieuwste Asus Probe geinstalleerd...
Nu was ik dus ook nog op zoek naar een proggie voor een Abit KT7 mobo...heb al een paar dingen geprobeerd...op de CD en op de site staat een app die voor geen meter werkt, steeds alles 0 graden...triest...echt een afrader vind ik...ook een beetje rommelig...
Ik had ook een andere app geprobeerd (HMonitor ofzoiets), maar die geeft aan dat de kast warmer is dan de proc en dat geloof ik eerlijk gezegd niet echt...er staat ook geen info bij over de fans en daar ben ik ook naar op zoek...

Iemand tips voor een app die werkt met een Abit KT7?

• Glacier
  • Niet online
iemand?

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
MBM ofwel Motherboard monitor da's een goed programma je moet wel effe wat instellen maar dan werkt het goed

http://mbm.livewiredev.com

je moet ook even shdn downloaden (zie help file van mbm)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 12:09 schreef -polle- het volgende:
en schakelt het systeem zich automatisch uit/stand by na hoogstens 1 minuut.
1 minuut is al best wel dodelijk voor een AMD zonder koeler :)

• Glacier
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 23:53 schreef kippetje01 het volgende:
MBM ofwel Motherboard monitor da's een goed programma je moet wel effe wat instellen maar dan werkt het goed

http://mbm.livewiredev.com

je moet ook even shdn downloaden (zie help file van mbm)
Dat is dus een vodje...crasht nogal vaak en is erg onhandig...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 23 november 2001 00:09 schreef Pollewob het volgende:

[..]

1 minuut is al best wel dodelijk voor een AMD zonder koeler :)
Ja dat is inderdaad zo bij een AMD zonder de complete HSF, maar niet bij een AMD met een dooie fannetje :)

• Glacier
  • Niet online
Weet echt niemand een programma dat ik kan gebruiken met Abit kt7?

Verwijderd

Is al gezegd: MBM.

En wtf is audomatisch :?
Pagina: 1