Comp zet zich 2 sec. aan zonder dat ik op de knop.

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
We hebben hier een comp die is aangesloten op een stekkerdoos met aan en uit schakelaar...Zodra ik de stekkerschakelaar aan zet, zet de comp zich automatisch aan , zonder dat ik op de knop heb gedrukt, en zet zich 2 seconden later weer uit :?
Waar komt dit door en hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt :)

Verwijderd

is wel vaker met die systeempies :)
Als die voeding spanning detecteert gaatie aan en dan weer uit...
Experiment, trek je power cable eruit en steek 'm weer erin..
Wedden dattie hetzelfde doet?

p.s. Geen oplossing voor je probleem... Ik zie het echt overal....

• Glacier
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 11:29 schreef Baronekke het volgende:
is wel vaker met die systeempies :)
Als die voeding spanning detecteert gaatie aan en dan weer uit...
Experiment, trek je power cable eruit en steek 'm weer erin..
Wedden dattie hetzelfde doet?

p.s. Geen oplossing voor je probleem... Ik zie het echt overal....
Maar ik vind het zo raar dat hij het pas sinds een paar dagen doet :?

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
doen de mijne ook (2 stuks zelfbouw)

denk dat t in de voeding zit, alleen de mijne gaan nie meer uit, die booten gewoon ;)

Verwijderd

lol
het is gewoon een power test.
ATX dus gewoon

is geen probleem te noemen hoor.
en oplossing is nergens voor nodig.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zaterdag 17 november 2001 11:39 schreef caesartje het volgende:
doen de mijne ook (2 stuks zelfbouw)

denk dat t in de voeding zit, alleen de mijne gaan nie meer uit, die booten gewoon ;)
Dan staat ergens in je BIOS een optie after powerloss turn on or turn off.

• Glacier
  • Niet online
In het BIOS menu staan hier de volgende opties:
-AC Pwr loss restart : Disabled
Auto Power Up : Disabled

Dit zijn de enige dingen die het misschien zijn, welke is het (ik ga zelf voor de 1e denk ik)?

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dit is dus echt NIET normaal. Een ATX powersupply test zijn circuit primair en niet secundair. Zou niet echt handig zijn als dit het geval was.
Of je hebt zo'n el-cheapo no-name voeding, daar kun je zoiets bij verwachten.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Bij mijn Asus A7V moederbord hoort dit zo. :) In die tijd dat het ding aan is schijnt ie dan een of andere testfase te doorlopen... Overgens wel vaag dat ie het bij jou eerst niet deed en nu wel. Heb je misschien het bios geupdate?

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:52
Bij alle nieuwe pc's die ik ken is dit zo.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 05:58

DSK

boeiend...

Dit heb ik dus ook met mijn Aopen voeding, en met een cheap haki Taki voeding niet :? Ook reboot hij als ik in XP wil afsluiten (deed hij vroeger niet :?)

Blog (Linux-related)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Volgens mij ligt het aan het moederbord. Ik had namelijk eerst een Abit BX-6 moederbord die deed dit niet, nieuwe moederbord (MSI K7T Turbo2) doet het wel, terwijl voeding, kast, e.d. hetzelfde is gebleven.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:09

GaMbiNo

1337

Op zondag 18 november 2001 23:19 schreef msturm10 het volgende:
Volgens mij ligt het aan het moederbord. Ik had namelijk eerst een Abit BX-6 moederbord die deed dit niet, nieuwe moederbord (MSI K7T Turbo2) doet het wel, terwijl voeding, kast, e.d. hetzelfde is gebleven.
Hier ook een MSI K7T Turbo die doet dat ook...
Ik heb er eigenlijk geen problemen mee hoor :)

• Glacier
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 20:12 schreef Vorlon het volgende:
Bij mijn Asus A7V moederbord hoort dit zo. :) In die tijd dat het ding aan is schijnt ie dan een of andere testfase te doorlopen... Overgens wel vaag dat ie het bij jou eerst niet deed en nu wel. Heb je misschien het bios geupdate?
Nope...

• MrBaggins
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-11-2022
Als je driver problemen hebt, kan het voorkomen dat XP niet afsluit, maar opnieuw opstart. Dit kun je uitschakelen onder deze computer/eigenschappen/geavanceerd/opstart en herstelinstellingen --> vinkje weghalen bij computer automatisch opnieuw opstarten :p

Atx kasten zouden naar mijn weten aan de achterkant uitgeschakeld moeten kunnen worden, dan krijg je niet meer dat probleempje met het spontaan opstarten van je systeem ?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op zondag 18 november 2001 19:24 schreef Rick2001 het volgende:
Dit is dus echt NIET normaal. Een ATX powersupply test zijn circuit primair en niet secundair. Zou niet echt handig zijn als dit het geval was.
Of je hebt zo'n el-cheapo no-name voeding, daar kun je zoiets bij verwachten.
Dit is anders heel normaal hoor..Heb dat bij alle 13 pc's gehad die dit jaar gebouwd heb.

Verwijderd

zoals al eerder gezegd.. dat is ATX power test.. doe die van moi ook .. :)

• XthinkZ
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Zal ik ook eens wat zeggen.
Had een goekope kast ATX kastv gekocht voor 60 gulden.
kwam erachter dat het 200Watt voeding was (!!!)

Toen ik alles in elkaar gezet had kreeg ik dit probleem ook, de ene keer na 2 seconden de andere keer na 1 minuut zomaar spontaan ging ie aan.
Terwijl ik dezelfde mobo in een ander systeem gebruikte en
hiermee geen problemen. Dus ik dacht al dat het ergens aan de voeding kon liggen.
Ook mn celly processor die ik gewoonlijk makkelijk kon overclokken van 300@450 wilde niet normaal starten.
Ik heb dus uiteindelijk een Mod gedaan waabij de spanning van de processor op 300@1,4 VOLT draai. Sinds dat ding midner stroom trekt heb ik nooit meer last van dit probleem. Maar ik ga zeker wel een keer een betere voeding kopen.

Ps. Als je een AMD systeem hebt, en je voeding onvoldoende of brak is. Dan heb je groote kans dat het daar aan ligt. je moet eens weten hoeveel verborgen problemen als spontane reboots, stervende harddisk en DVD spelers aan je voeding kunnen liggen...

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Op zondag 18 november 2001 19:09 schreef Glacier het volgende:
In het BIOS menu staan hier de volgende opties:
-AC Pwr loss restart : Disabled
Auto Power Up : Disabled

Dit zijn de enige dingen die het misschien zijn, welke is het (ik ga zelf voor de 1e denk ik)?
Zoals Glacier hier al gezegd hebt... Dit werkt gewoon. Alle DELL's die ik hier heb, deden dat ook. Als je het bovenstaande in de BIOS veanderd, dan blijft ie vaak wel gewoon uit.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb een 420 watt target op een tiger MP. Als ik de stekkerdoos aanzet dan gaan de keyboard lichtjes even branden en dan weer uit. Hij boot niet ofzo, het mobo krijgt alleen wat stroom. Lijkt me onschuldig.

specs

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 23:05

Part

Helemaal niets.....

Is wel normaal.
Zoals in een ander reactie al stond kun je in de bios aan geven:
AC Pwr loss restart : y/n
Auto Power Up : y/n
Om automatisch op te starten moet het bord even aangezet worden. De bios (programma) kijkt dan even wat de instellingen zijn en start dan de computer op of juist niet op.

Het heeft dus ook niets te maken met een zelftest van de atx voeding.

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 23:09 schreef Jensd het volgende:
Dit heb ik dus ook met mijn Aopen voeding, en met een cheap haki Taki voeding niet :? Ook reboot hij als ik in XP wil afsluiten (deed hij vroeger niet :?)
Idd, heb ik ook met men Aopen voeding gehad op A7V bord. Nu met een andere (noname) voeding doet ie het niet meer. Overgens niets veranderd in men bios.

Verwijderd

Moet je in je BIOS de optie power on after failure (oid)uitzetten.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

mja ik heb dit ook met m'n celeron.. helaas zit er niet zo'n schakelaartje op m'n voeding... zodra ik de stekker eruit heb gehad (stopcontact of voeding zelf) en er na meer dan 2 seconden weer in doe gaat ie aan, dit is vaak erg lastig...

hmm maar nu ik dit topic toch tegenkom, misschien idd maar eens bij die powerloss optie kijken in bios ;)

Hoi

Pagina: 1