voeding op 110V zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 900 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 21:30
had ik een keer met een ouwe xt-voeding gedaan. een flinke tik (werd er haast doof van) en een flinke stank. maar als er nog hardware aan die voeding had gehangen, zou die dan ook zijn gebakken of is daar een beveiliging voor?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

die tik die je hoorde, was het doorslaan van je zekering :)

nee dus, alles zou nog heel zijn geweest...

Chriet Titulaer is de man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 11:24 schreef uzer het volgende:
die tik die je hoorde, was het doorslaan van je zekering :)

nee dus, alles zou nog heel zijn geweest...
nee hoor die dikke tik die jij gehoord heb is het opblazen van een paar dikke condensators die kunne behoorlijk hard klappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defl8te

defl8te

weetikkût

nee hoor die dikke tik die jij gehoord heb is het opblazen van een paar dikke condensators die kunne behoorlijk hard klappen
nah, als je btje goeie voeding heb, gebeurt dat toch niet? dan klapt toch eerst de zekering? of ben ik nou echt op mijn achterhoofd gevallen? :9

/me beaamt wel dat die dingen errug hard kunnen klappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
hmmm... wat ruik je eigenlijk precies in zo'n geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-10 13:01
De zekering gaat kapot hoor. Want de stroom gaat eerst door de zekering heen en dan pas door de rest. Verlaag je het voltage dan gaat er meer ampere door de zekering, met gevolg dat ie doorbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 11:30 schreef uzer het volgende:

[..]

nah, als je btje goeie voeding heb, gebeurt dat toch niet? dan klapt toch eerst de zekering? of ben ik nou echt op mijn achterhoofd gevallen? :9

/me beaamt wel dat die dingen errug hard kunnen klappen :)
maakt niet uit als er in 1 x 100 volt ertra naar binne komt is de helft al kapot voordat de sekering gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
maar als ik het goed begrijp gaat alleen de voeding naar de kloten en blijft de hardware die eraan hangt intact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defl8te

defl8te

weetikkût

ff ontopic blijven idd :)

ja, de rest doet het gewoon, tenminste, de ene keer dat het bij mij gebeurde wel (zoiets doe je geen 2e keer ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zaterdag 17 november 2001 11:20 schreef Major_Kusanagi het volgende:
..en een flinke stank..
Een doorgeslagen zekering stinkt niet, een ontplofte condensator wel, dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook een keer gedaan voor de gein, kreeg alleen bijna een vonk van de zekering in m`n oog

was te close dus doe ik nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
als de zekering doorbrand is dat meestal eerst een glaszekering. dat geeft een enorme lichtflits, als dat het geval is dan was dan is er niets aan de hand. anders vrees ik het ergste :?

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 17:42
Een vriend van mij heeft dit eens per ongeluk voorgehad.
Hij is ermee naar de computerwinkel gegaan waar hij hem gekocht had.
Het was in een half uurtje gemaakt en het koste niet zoveel, dus waarschijnlijk was het enkel de voeding die het begeven heeft.
Ik weet niet dat je dit altijd kan garanderen, maar blijkbaar begeeft de voeding het toch voor de rest.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Laatst online: 04-10 22:04
Op zaterdag 17 november 2001 11:20 schreef Major_Kusanagi het volgende:
had ik een keer met een ouwe xt-voeding gedaan. een flinke tik (werd er haast doof van) en een flinke stank. maar als er nog hardware aan die voeding had gehangen, zou die dan ook zijn gebakken of is daar een beveiliging voor?
Hmm, op het werk hadden wij ook zo'n probleemje van iemand. De voeding stonk idd. wel (ook dood), maar bijna alle hardware in het systeem deed het nog. Alleen de cd-brander was kapot.

En neem maar van mij aan dat die geur die uit een opgeblazen voeding komt echt niet prettig is. Meteen maar ff een raampje opengezet :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

We hadden op school een stel sukkels dat oude computers mocht checken. Zij stoften een machine eerst even af en kregen het daarbij voor elkaar om de 110/220V-schakelaar in het midden te krijgen |:(. Nou als je denkt dat 'n gewone opgeblazen voeding stinkt... Dan heb je dat nog nooit geroken. Ongelogen, delen van de voeding kwamen vloeibaar naar buiten, en hele rare kleuren rook. Ik heb onmiddelijk een raam opengegooid en dat stel gekken uit dat lokaal getrokken, kan me niet voorstellen dat dat gezonde dampjes zijn :(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

220V/12V = 18 1/3
110V / 18 1/3 = 6V
of du wel.. alle spanningen in je pc zouden gehalveerd worden... (+/- dan)
maar.. het aperage kan wel omhoog gaan.. maar daar is de zekering voor...
m.a.w.
geen probleemo.. al zou ik m'n GF3 er wel ff uit halen.. je weet maar nooit he! :p
maarhu? wat was zou het doel van je expiriment? vernielzucht? >:)
en die stank zal wel door een gestorven elco ofzo komen...
die stinken nogal als ze kapot gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey als alleen de condesatoren naar de maan zijn he, kan je dat dan laten maken???

wat hier vertelt wordt heb ik met mijn compaq voeding gedaan! |:( en nou kan ik niet zo 123 een nieuwe krijgen...

dus kan ik die condesatoren laten maken zodat mijn voeding het weer doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
als je nou je computer wil slopen >:) dan vervang je eerst je zekering door een stuk koperdraad zet je vervolgens je voeding op 110V en dan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 08:45
Nou het stinkt in iedergeval wel zo'n opgeblazen condensator.
Het is ook niet echt goed voor een mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pliesie
  • Laatst online: 06-10 08:45
Op zaterdag 17 november 2001 13:46 schreef scipot het volgende:
Hey als alleen de condesatoren naar de maan zijn he, kan je dat dan laten maken???

wat hier vertelt wordt heb ik met mijn compaq voeding gedaan! |:( en nou kan ik niet zo 123 een nieuwe krijgen...

dus kan ik die condesatoren laten maken zodat mijn voeding het weer doet?
dat zou je kunnen proberen maar wie weet of er nog meer naar dem kloten is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:46
Op zaterdag 17 november 2001 13:38 schreef midnick het volgende:
220V/12V = 18 1/3
110V / 18 1/3 = 6V
m.a.w.
geen probleemo.. al zou ik m'n GF3 er wel ff uit halen.. je weet maar nooit he! :p
Je pc werkt op dezelfde spanning (de onderdelen) Dus als je in USA woont (110 volt uit het contact) moet je hem op 110 zetten (als ie op 220 staat, kom je de helft tekort)
Zet je hem hier op 110, wil ie alles verdubbelen (wordt 220 -> 440) en dan gaat het fout >:)

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 12:24
Op zaterdag 17 november 2001 14:26 schreef pliesie het volgende:
Het is ook niet echt goed voor een mens.
Die opmerking is vaker gemaakt.
Valt echt wel mee. Is niet schadelijker dan een ritje over de snelweg (uitlaatgassen), of een wandeling door de stad.

Maar een uitelkaar gesprongen condensator kan idd aardig stinken.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

220V/12V = 18 1/3
110V / 18 1/3 = 6V
m.a.w.
hmm?? je biedt GEEN 110 ipv 220 volt aan!! Je biedt 220 aan maar je voeding denkt dat hij 110 zal krijgen, kortom hij krijgt een 2x zo grote spanning voor z'n kiezen. dus op de componenten staat ook een 2x zo hoge spanning. daar het eigenlijk niet uit mag maken op welke stand het staat, want een goed schakelende voedingsontwerp maakt het niet uit of je hem van 100-300v voedt.

Over voedingen met opgeblazen condensatoren. Je kan idd de condensatoren en zekering (als er 1 inzit) vervangen om hem weer te maken (zoals ik in 2 andere topics ook al gemeldt had) probleem is echter wel dat de condensatoren weer door kunnen slaan. oplossing voor dit probleem is een simpelen weerstandsdelertje parallel over de condensatoren, deze zorgt voor een gelijkmatige oplading van de condensatoren waardoor er niet 1 een flinke oplaadpiekstroom door z'n kiezen krijgt, waardoor de spanning over C1 groter is dan over C2, gevolg, C1 slaat door, en daarna C2 meestal ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:11
Ik heb het een keer op school gehad, maandje terug.

Was bezig met een sleutel pc, en moest iets in de bios veranderen, zet hem aan en bzzztbahm...shrok me helemaal de tering :D net zoals de rest van de klas >:). Een vorige gebruiker had het palletje op 110 volt gezet, expres :|(

De hardware was niet kapot, maar ik mocht wel de voeding verwisselen met een andere bak, en omdat ik het zo snel kon ;) kreeg ik een xtra cijfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:01
meestal begeeft alleen je voeding het..
maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat de zekering 't zo snel begaf dat de schok oversloeg en daardoor wat componenten mee nam (waaronder het mobo, de proc en de dimms).. dan zit je best wel te balen.

[er zijn trouwens zat mensen die benieuwd zijn naar wat het knopje doet en het dan maar eens omschakelen voor de grap |:( wij kregen er gemiddeld een stuk of 3 per maand bij mijn vorige werk (een computerzaak)]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 13:10 schreef kevinp het volgende:
als de zekering doorbrand is dat meestal eerst een glaszekering. dat geeft een enorme lichtflits, als dat het geval is dan was dan is er niets aan de hand. anders vrees ik het ergste :?
een enorme lichtflits? haha, jij deed dat zeker toevallig net toen het onweerde of zo? het moet een kleine 'plop' zijn. ja lichtflitsje zal er wel zijn in de zekering, maar die zie je niet.

grotere 'pang' betekend dat er mee kapot gaat in je voeding. ach, het stinkt, rookt, maar ach je overleeft het wel. maar meestal is alleen de zekering of voeding vervangen genoeg en doet je pc het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Keer meegemaakt met de voeding van een SGI-systeem dat uit Amerika verscheept was.
Vraag aan leverancier : "staat de voeding op 220V ingesteld ?"
Antwoord "niet nodig, is geschikt voor 100-240V"
Twijfel (apparaat was wat oud voor dat soort techniek), zoeken naar schakelaar, niet gevonden.
Aanzetten : PANG !
Systeem/voeding open, niets te zien, nogmaals aan : PANG ! en de stukken vlogen meters door de kamer.
Het bleek uiteindelijk een varistor te zijn die was ontploft, nieuwe erin en het ding deed 't weer probleemloos.
O ja, de schakelaar was er wel, maar zat achter een metaal-folie-sticker weggeplakt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
m'n broertje had de voeding ook eens op 110v gezet
zekering was er wel door nieuwe in gezet
alles weer aangesloten
zet hem aan ik hoor een klein plofje en ruik een stank lucht
IC van de hd uitelkaargespat

maar de rest werkte nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op zaterdag 17 november 2001 15:58 schreef Martin18 het volgende:

[..]

een enorme lichtflits? haha, jij deed dat zeker toevallig net toen het onweerde of zo? het moet een kleine 'plop' zijn. ja lichtflitsje zal er wel zijn in de zekering, maar die zie je niet.

grotere 'pang' betekend dat er mee kapot gaat in je voeding. ach, het stinkt, rookt, maar ach je overleeft het wel. maar meestal is alleen de zekering of voeding vervangen genoeg en doet je pc het nog.
Ik heb het ook een keer gehad. Geaf dus een flits en een erorme knal :P En de stroom was in onze woning ook weg (aardlekschakelaar :) )

Hoe hij op 110 kwam weet ik niet, moet toch gedaan zijn toen ik ermee aan het pielen was... :{

Die nieuwe voeding lag overigens al klaar. HEt was een AOpen voeding en ik wilde een 300W en een stillere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
sjonge, wat een respons op een idiote vraag :D !

het lijkt me erg grappig om het voor de grap eens bij iemand te doen. maar ik ga het denk ik toch maar niet proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Laatst online: 20-09 20:27

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Ik had toch iets raars met mijn ATX voeding laatst. ik had mijn PC getransporteerd, sluit de voeding aan, maar zette hem nog niet aan. Eerst rook ik zo'n typische warme elektronica lucht wat steeds hardnekkiger werd. Totdat er rook uit mijn voeding kwam, meteen de stekker eruit natuurlijk. Het kan niet door de spannings schakelaar komen, het is nl. alleen voor 220V. Maar wel HD en videokaart naar de klote. Ik heb de voeding opgehaald en ik zag dat de circuit wat voor de ATX standby spanning zorgt doorgefikt was. Maar de zekering en de elco's zijn nog heel... |:( Begrijpelijk natuurlijk, de stroom aan de 220V zijde was daar te klein voor, maar genoeg om de controller chip van mijn HD helemaal te doen smelten. Ik heb mijn gegevens wel kunnen redden trouwens door een controller van een exact dezelfde type HD erop te zetten ;)

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Op zaterdag 17 november 2001 17:37 schreef happy3736 het volgende:
m'n broertje had de voeding ook eens op 110v gezet
zekering was er wel door nieuwe in gezet
alles weer aangesloten
zet hem aan ik hoor een klein plofje en ruik een stank lucht
IC van de hd uitelkaargespat

maar de rest werkte nog :P
LOL!! Ik ben dus zo'n 'broertje'... m'n zusjes monitor deed het niet meer (ging niet meer aan) en het was dus echt ongelofelijk STUPID van me om maar te gaan denken dat het inmiddels bekende 'rode schuifknopje' misschien een schakelaar was voor de stroomaansluiting waar de monitor op aangesloten zat (zo'n voeding dus waar de monitor ook z'n stroom van kan verkrijgen)... ikke dus dat ding omschuiven TERWIJL die computer aanstaat!!!

Godsamme... dikke knal, stroom op de hele benedenverdieping weg...

na een paar dagen zekeringetje maar eens vervangen, boven neergezet naast onze celeron, monitor van die celeron erop, ding aan... hd stuk... tikt aan één stuk door... nou goed ikke weet dan wel genoeg en heb er dus een ouwe 120 mb hd op gezet waar nog een aantal dingetjes op stonden van onze 486 tijd...

Goed ding aangezet en na die kapotte hd vervangen te hebben leek alles het goed te doen... alles deed het op zich ook goed, tot ik op een gegeven moment een plof hoor waarna er een mooi zootje rook uit dat ding komt... 2 - 0 voor de voeding en ik dus bijna weer een hartaanval :(

en tja... je kunt wel raden dat dat vreselijk stonk ook :)

man het rook de volgende dag nog naar die zooi... de voeding stinkt nu nog steeds als je hem bij je neus houd (ik gebruik hem niet meer, koeler ligt ondertussen een radiateur van een kennis, die het water van z'n eigengebouwde waterkoeling daarmee koel houdt, koel te houden >:))

nahja in ieder geval zit er nu in die comp een andere voeding die ik zo van een goede vriend kon krijgen (waar heb je anders vrienden voor >:)) en hij werkt nu dus als FreeSCO-router (nog niet aangesloten op netwerk enzo maar komt nog wel :9)

iig heb ik dus hetzelfde gehad als jouw broertje alleen dan dus niet direct een plof na het vervangen van het zekeringetje :)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zondag 18 november 2001 02:34 schreef nobody122 het volgende:

[..]

LOL!! Ik ben dus zo'n 'broertje'... m'n zusjes monitor deed het niet meer (ging niet meer aan) en het was dus echt ongelofelijk STUPID van me om maar te gaan denken dat het inmiddels bekende 'rode schuifknopje' misschien een schakelaar was voor de stroomaansluiting waar de monitor op aangesloten zat (zo'n voeding dus waar de monitor ook z'n stroom van kan verkrijgen)... ikke dus dat ding omschuiven TERWIJL die computer aanstaat!!!

Godsamme... dikke knal, stroom op de hele benedenverdieping weg...

na een paar dagen zekeringetje maar eens vervangen, boven neergezet naast onze celeron, monitor van die celeron erop, ding aan... hd stuk... tikt aan één stuk door... nou goed ikke weet dan wel genoeg en heb er dus een ouwe 120 mb hd op gezet waar nog een aantal dingetjes op stonden van onze 486 tijd...

Goed ding aangezet en na die kapotte hd vervangen te hebben leek alles het goed te doen... alles deed het op zich ook goed, tot ik op een gegeven moment een plof hoor waarna er een mooi zootje rook uit dat ding komt... 2 - 0 voor de voeding en ik dus bijna weer een hartaanval :(

en tja... je kunt wel raden dat dat vreselijk stonk ook :)

man het rook de volgende dag nog naar die zooi... de voeding stinkt nu nog steeds als je hem bij je neus houd (ik gebruik hem niet meer, koeler ligt ondertussen een radiateur van een kennis, die het water van z'n eigengebouwde waterkoeling daarmee koel houdt, koel te houden >:))

nahja in ieder geval zit er nu in die comp een andere voeding die ik zo van een goede vriend kon krijgen (waar heb je anders vrienden voor >:)) en hij werkt nu dus als FreeSCO-router (nog niet aangesloten op netwerk enzo maar komt nog wel :9)

iig heb ik dus hetzelfde gehad als jouw broertje alleen dan dus niet direct een plof na het vervangen van het zekeringetje :)
alleen jij bent wat ouder dan m'n broertje :+
broertje was 7 jaar

maar nu ga ik ff fs 2002 branden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit doet me denken aan toen ik per ongeluk m'n schakelaartje op 110 verschuifde, het was een absolute toeval. Ik zette die aan en mijn pc deed boem, lap ik had het zitten dacht ik, maar nee, alles werkte perfect, maar de voeding was wel naar de vaantjes, er waren een aantal condensatoren gesprongen en de zekering was gesprongen en de fan was opgesmoort. Het was een AMD voeding, ik heb dus die voeding ff zitten te maken en het lukte me, maar nadeel was dat ie niet meer stabiel was. de hardware die aangetast werd waren vooral m'n moederbord en grafische kaart, maar ik werk er nu nog altijd mee. soms heb ik nog wat problemen met grafische kaart omdat ie dan plots even warm wordt. En het leukste van al was dat ik nog geen 4 cm van m'n kast stond toen m'n voeding werd opgeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 18:22 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik heb het ook een keer gehad. Geaf dus een flits en een erorme knal :P En de stroom was in onze woning ook weg (aardlekschakelaar :) )

Hoe hij op 110 kwam weet ik niet, moet toch gedaan zijn toen ik ermee aan het pielen was... :{

Die nieuwe voeding lag overigens al klaar. HEt was een AOpen voeding en ik wilde een 300W en een stillere :)
wat geeft die flits dan? zekering? lijkt me sterk, is een klein draadje wat zo doorgebrand is. knal was niet enorm, niet meer dan met oud en nieuw of zo. maar aardlek knalt er wel uit ja...

maar die flits ken ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Laat je voeding genoeg stof verzamelen en hij begint ook te stinken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Laatst online: 30-09 16:37
Tsjee, wat een horrorverhalen, 'k moet maar es een zusje-proof oplossing verzinnen voor dat schakelaartje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

aluminum folie eroverheen plakken met plakband :)

mijn vader heeft het trouwens ook gepresteerd met onze 286 ooit, reparatie: 100 piek (enkel nieuwe voeding)... dure zooi destijds :) Die nieuwe voeding gebruik trouwens nog steeds om zooi te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
man... het zou echt een supergrap kunnen zijn ^_^!

hoe zit zo'n voeding qua schakelingen eigenlijk in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:12

freddifish

schnappi !

220V/12V = 18 1/3
110V / 18 1/3 = 6V
is dat geen denkfout ?
op 110 v (in de USA bv) moet hij toch 12 v leveren dus zal de binnenkomende spanning minder teruggeschroefd worden in 110v stand, en als er dan 220 op staat... geeft hij 24 v olgens mij

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Laatst online: 01-10 11:53
Op zondag 18 november 2001 21:25 schreef freddifish het volgende:

[..]

is dat geen denkfout ?
op 110 v (in de USA bv) moet hij toch 12 v leveren dus zal de binnenkomende spanning minder teruggeschroefd worden in 110v stand, en als er dan 220 op staat... geeft hij 24 v olgens mij
Al zou dat zo zijn ...

computer voedingen zijn geschakelde voedingen dus dat trucje gaat niet op ...

als de spanning te laag wordt stopt zo'n voeding er gewoon mee

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:59

Super_ik

haklust!

mij is het ook al 2 keer gelukt om zo mn voeding te slope :(
en nie alleen de zekeringen ware in rook opgegaan, heel de spanningsregelaars waren kompleet uit elkaar geklapt en een stel spoelen waaren van spoel tot hoopje getransformeerd

maar verder nix kapoet in de pc, alleen de voeding dus

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das toevallig, net op school de voeding gesloopt door het knopje om te zetten terwijl ie aan stond, weer wat geleerd, schrok me wild :)
Pagina: 1