Toon posts:

XP remote desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de remote desktop niet aan de praat.
Na het lezen van de help de boel ingesteld, wat ik er uit snap hoef je alleen remote desktop aan te vinken op beide computers).
Bij verbindig maken geef ik IP adres of computernaam in en mijn wachtwoord maar de verbinding komt niet tot stand.
Er komt een foutmelding dat de comppu geen verbinding kan maken wegens drukte of het niet kunnen vinden van de ander.
Ik heb wel de XP firewall aanstaan maar volgens mij moet gewoon de poort open staan als je remote enabled.

• MrBaggins
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-11-2022
Zover ik weet, moet de firewall van XP uitstaan voor remote desktop. Ik heb echter hetzelfde probleem, en krijg de verbinding ook niet voor elkaar met de firewall uit.
Ik heb het (nog) niet opgelost, benieuwd of de oplossing hier bekend is *|)

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Hebben jullie wel het volgende:

<quote Windows Help>
To use Remote Desktop, you need the following:

A computer running Windows XP Professional ("remote" computer) with a connection to a Local Area Network or the Internet.
A second computer ("home" computer) with access to the Local Area Network via network connection, modem, or Virtual Private Network (VPN) connection. This computer must have Remote Desktop Connection, formerly called the Terminal Services client, installed.
Appropriate user accounts and permissions.

</quote Windows Help>

Lees de help nou eerst eens door, zo moeilijk is dat echt niet hoor en je vindt er heel veel over Remote Desktop.
Zo heb ik het ook werkend gekregen.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op zaterdag 17 november 2001 11:13 schreef christian het volgende:
Na het lezen van de help de boel ingesteld, wat ik er uit snap hoef je alleen remote desktop aan te vinken op beide computers).
Bij verbindig maken geef ik IP adres of computernaam in en mijn wachtwoord maar de verbinding komt niet tot stand.
Er komt een foutmelding dat de comppu geen verbinding kan maken wegens drukte of het niet kunnen vinden van de ander.
Ik heb wel de XP firewall aanstaan maar volgens mij moet gewoon de poort open staan als je remote enabled.
Wat bedoel je 'bij verbinding maken'? Je gebruikt wel de TS client om te connecten toch? Als je een wachtwoord in kan vullen heb je namelijk al verbinding met de PC.

Verwijderd

Topicstarter
Bij options in computer zoeken van het remote programma kan je de Comp. naam/IP adres en het wachtwoord opgeven van de comp waar je verbinding mee wilt.

Door christian - zaterdag 17 november 2001 11:13

--------------------------------------------------------------------------------
<bold>Na het lezen van de help</bold> de boel ingesteld.

Verwijderd

Ik maak met remote desktop connectie met een windows pc. Nou heb ik net waarschijnlijk vekeerd afgesloten (gewoon alt-f4 ipv start -> disconnect) Als ik nu weer opnieuw connectie maak dan krijg ik een melding dat er meerdere sessions open staan en welke ik dan wil openen. Die twee sessies zijn dan waarschijnlijk de sessie die ik op dat moment aanmaak en de sessie die ik verkeerd heb afgesloten... Hoe kan ik nu beide sessies afsluiten (disconnecten) zodat ik de volgende keer die melding niet meer kijg?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Leuke kick van 4 jaar, had dan je eigen topic gemaakt.

En wat als je eerst de eerste sessie overneemt en die beëindigt, en daarna hetzelfde doet met de tweede?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je even een tijdje wacht, dat werkt geloof ik ook.

Verwijderd

CodeCaster schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 13:12:
Leuke kick van 4 jaar, had dan je eigen topic gemaakt.

En wat als je eerst de eerste sessie overneemt en die beëindigt, en daarna hetzelfde doet met de tweede?
Ow.. Pardon voor de kick... Ik dacht juist dat je beter een oud topic met ongeveer hetzelfde thema kon gebruiken dan weer een nieuwe aanmaken... :s ik ben er inmiddels achter dat ik "log off" moet doen ipv disconnect...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bovendien werk je dus op een Server OS want XP dozen hebben slechts één sessie waardoor je nooit de keuze zou krijgen welke sessie je wilt gebruiken ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1