Voeding verwisselen...

Pagina: 1
Acties:

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb een oud systeem (3 jaar), met een voeding van 200Watt. Ik heb een nieuwe voeding, Enermax EG365AX-VE-FMA, 353Watt, en wil m'n oude systeem in m'n nieuwe kast zetten. (Aardig wat wisselen dus)
Om even te zien of dat me uberhaupt gaat lukken wil ik eerst even kijken of de nieuwe voeding met m'n oude mobo overweg kan.

Kan ik zomaar die nieuwe voeding op m'n oude mobo aansluieten en dus omwisselen met de voeding van 200Watt?

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Het ligt eraan of je moederbord een at of atx moederbord is moet je eerst even naar kijken

rob

Leeg

Verwijderd

Lijkt mij wel; die 353 Wat geeft aan dat hij meer vermogen KAN leveren......niet dat je mobo opeens op een hoger voltage gaat draaien, maar uitsluitend dat hij dus meer vermogen heeft, meer onderdelen van genoeg spanning kan voorzien.

(ja en wat je nmatuurlijk niet moet doen is dingen verkeerom aansluiten, maar tegenwoordig kan dat geloof ik niet meer.....vroeger alleen; dan kon je je mobo nog weleens opblazen)

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 11:12 schreef robje het volgende:
Het ligt eraan of je moederbord een at of atx moederbord is moet je eerst even naar kijken

rob
Past een AT-voeding dan in een ATX-kast en omgekeerd....? Nee toch?

• reskobon
devoeding past wel in de kast maar je kan hem niet aansluiten op je mobo dat past niet

Leeg

• Victorio
Ja het is een ATX, en het enige wat ik dus doen is die oude voeding eruit... nieuwe voeding erin, die kabel naar het mobo erin stoppen, en de voeding snoertjes naar de devices erin prikken.

Gaat lukken dus?

• reskobon
Als de aansluiting op het moederbord past dan werkt het ja
je kan eigenlijk niks slopen want als het niet de geode is past het gewoon niet

Leeg

• Victorio
Ok, als ik niet meer post binnen een uur dan heb ik m'n lompheid toch maar weer eens bewezen... ;)

• Victorio
Ok, werkt als een tierelier.
Kga nu m'n hele sjit omzetten naar me nieuwe kast.
Moet nu wel lukken.
:)
Pagina: 1