Ouwe Philips videorecorder

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37032

Topicstarter
ik heb een ouwe video recorder van me ouders gekregen maar dat ding molt alle videobanden die je er in steekt :( als je dan de band er uit haalt, en je maakt um open dan zie je dat de tape helemaal geribbeld en alles is, hij geeft ook geen beeld meer...

zijn de koppen nu aan stront of is dit wat anders?? |:(

't is trouwens een model van 1992 ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Nee, niet de koppen. Je hebt kans dat de rubber-snaren die de transportrollen aandrijven versleten zijn. Dan duwt de ene rol je tape wel, maar trekt de andere hem niet op, dus komt alle tape in de recorder terecht. Je moet ook sowieso alle metalen delen op het pad van de tape schoonmaken met alcohol en alle rubber delen met rubber-cleaner (géén alcohol, dat droogt uit). Maar het is wel lastig altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 11:28 schreef TheLemon het volgende:
dus komt alle tape in de recorder terecht.
je bedoelt hiermee de recorder kop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

???? Nee, als de linker rol (van de tape) de tape wel naar rechts duwt, maar de rechterrol trekt het niet hard genoeg weer op, dan loopt alles in de soep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
owhzo, kan wel kloppen, die andere de linker als je doorspoelt, dan maakt ie een heel schurend geluid :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18766

Haal de kap er maar eens vanaf. Gebruik een oude band en zet de video op play. Dan zul je zien dat de bandloop beinvloed wordt door een versleten drukrol.
Tenminste zoals ik het uit jouw verhaal opmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bij 1 van de rollen zie je de band niet helemaal vlak lopen, het knispert daar ook wat, is dat de oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

is het een VR-200 ?

wanneer die goed werkt hoor je dan ook al een ratelend geluid bij insteken van een band en bij eject?
En hij doet er vrij lang over eer dat ie loopt?

Je aandrukrol is trouwens versleten idd....
dan krijg je dus dat de band scheef tussen dat rubberen wieltje door gaat lopen (bijna helemaal rechts in het loopwerk) en dan schuift ie alle kanten op... gevolg: band kaputt....

oplossing: wegbrengen naar reparatie en nieuwe aandrukrol in laten zetten, en anders aan mij geven

Toevallig heb ik er op dit moment 2 van staan hier, en had er gister of eergister ook een topic over geopend.
Bij mij is de aandrukrol ook al aan het slijten, hij gaat al af en toe te snel lopen en geeft strepen in beeld. Dus zal ook wel niet lang meer te leven hebben ;(

Ff kijken of ik mn webcam aan de gang krijg... pic maken

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

is het deze :?
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/abulder/vid1.jpg

dan gaat er hier iets waarschijnlijk niet goed.... (pic is wanneer band op play staat)
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/abulder/vid2.jpg

en moet je dit rubberen dingetje vervangen (pic is van wanneer er geen band in zit)
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/abulder/vid3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee het is niet dezelfde, het is een 21 DV 1 (iets nieuwer lijkt ut) het is trouwens idd dat onderdeel wat jij bedoelde, maybe kan ik nog es wat foto's er van maken dan post ik ze nog wel ff...

wat kost dat ong. zo'n nieuwe aandrukrol laten plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Kep geen idee wat het kost... het is voor hun ff klik klik en er zit een nieuwe in, maar je hebt kans dat ze gelijk alles gaan schoonmaken enzo, kost allemaal geld dus gewoon zeggen dat je dat niet wilt.
Hoeft maar weinig te kosten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:13

Xanax959

relax...

(jarig!)
Ik heb es een keer zo'n aandrukrol gekocht, was toen 30,- gulden.
De rol zit vast op een plastic onderdeel, langwerpig, met karteltjes. En dat plastic onderdeel zit diep begraven in het loopwerk. Er schijnt een trucje voor te zijn, maar ik heb het halve loopwerk uitelkaar moeten halen om dat rottige rubber rolletje erin te krijgen :(

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Heb me laten vertellen dat het ook een stuk makkelijker kan, alleen hoe > dat moet ik nog horen .... :)

ik moet namelijk die van mezelf ook vervangen, maar ik heb nog een goede uit m'n 2de video (identiek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40770

Is het niet toevallig een P2000 recorder?
Das volgens mij een verouderde standaard die Philips ooit (jaren '80 ofzo) op de markt heeft willen gooien, hetgeen wegens slechte marketing niet gelukt is...waardoor wij nu met het (technisch mindere) VHS systeem zitten opgescheept.

Zo'n P2000 ding is niet gemaakt voor VHS banden!

ps het lijkt me overigens niet waarschijnlijk dat je ouders pas anno 2001 hun P2000 video vervangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26642

Ž zéker Ž je aandruk rollen zijn kapot.
dat is een normaal verschijnsel ook bij nieuwe video's
bij die van mij een vr969 waren de aandrukrollen na 3 jaar al versleten maar ik gebruik hem nogal veel.
heb ik iets meer als 200 gulden voor moeten betalen om het te laten vernieuwen en ze hebben het loopwerk opnieuw afgesteld en gereinigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 18:59 schreef Kannibaal het volgende:
Is het niet toevallig een P2000 recorder?
Das volgens mij een verouderde standaard die Philips ooit (jaren '80 ofzo) op de markt heeft willen gooien, hetgeen wegens slechte marketing niet gelukt is...waardoor wij nu met het (technisch mindere) VHS systeem zitten opgescheept.

Zo'n P2000 ding is niet gemaakt voor VHS banden!

ps het lijkt me overigens niet waarschijnlijk dat je ouders pas anno 2001 hun P2000 video vervangen..
nope het is een vhs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 20 november 2001 19:04 schreef dragak het volgende:
Ž zéker Ž je aandruk rollen zijn kapot.
dat is een normaal verschijnsel ook bij nieuwe video's
bij die van mij een vr969 waren de aandrukrollen na 3 jaar al versleten maar ik gebruik hem nogal veel.
heb ik iets meer als 200 gulden voor moeten betalen om het te laten vernieuwen en ze hebben het loopwerk opnieuw afgesteld en gereinigd.
Pijnlijk :P

aandrukrol == goedkoop
erin zetten == 10 sec werk
afstellen == 0 tot 1 minuten werk (afhankelijk van of de aandrukrol meteen goed past, waarschijnlijk wel)
reinigen == 10 sec. poetsen met een wattenstaafje

Bedrijven maken nog steeds graag gebruik van gebrek aan concrurrentie en mensen hun eigen kennis... :{

ik heb m'n eigen oude Sony ook een keer weggebracht toen'ie bobbeltjes in de tape maakte, stond opde bon dat ze een paar uur bezig waren geweest met opnieuw afregelen en reinigen van dat ding, moest even 190 piek kosten. Maak ik hem thuis open, koppen gewoon nog even vuil en niks vervangen. Alleen een bandgeleider opnieuw afgesteld wat ik zelf niet voor elkaar kreeg :(

Pagina: 1