Toon posts:

Paintshop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in paintshop een plaatje gemaakt met een transparant stukje erin zodat de achtergrond van mijn website er doorheen komt maar zodra ik hem opsla in psp 7 dan maakt hij van het transparante wit kan iemand mij vertellen wat ik fout doe

Greetz Hans

Verwijderd

Iets verkeerd met opslaan/exporteren.
Paintshop Pro gebruik ik eigenlijk nooit, maar meestal kan je in grafische programma's wel aangeven welke kleuren transparant moeten zijn.

In Photoshop gaat het makkelijk >:)

p.s. lees de faq even over het gebruik van Greetz en dergelijke :)

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 08:52

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

In PSP kun je ook gewoon plaatjes exporteren. Kies voor GIF-optimizer en dan kun je daar instellen welke kleur transparent moet worden of dat je de bestaande transparantie wil bewaren.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe doe je het bij Photoshop dan? gewoon als .gif opslaan?

Verwijderd

Heb je wel voor background tranparant gekozen voordat je de afbeelding maakte ? :)

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

FAQ you! :)

Enne... de meeste :) programma's hebben een zogenaamde HELP functie. Of heb je zo'n toetsenbord zonder F1-knop. No-offence verder hoor. :Z

Putting the bit in Biton since 1997

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
Wow hans je wilt wel naamsbekendheid he?? ;)

uit de FAQ:
<li>Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken
</li>

N00b :P

edit: ik zie dat ik spuit elf ben

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 18:47 schreef HansLinkSite het volgende:
Heb je wel voor background tranparant gekozen voordat je de afbeelding maakte ? :)
ja dat heb ik gedaan maar ik snap het nog steeds niet ik heb nu ook de help functie doorgespit maar kon het niet vinden als ik hem opsla als jpg of als gif dan maakt ie de achtergrond wit ???? :?

• Ruud2001
  • Laatst online: 14-09 08:52

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

je kunt een JPG ook niet opslaan met transparente delen. Je moet sowieso kiezen voor GIF.

En ik snap werkelijk niet dat je het niet voor elkaar krijgt. Gebruik gewoon die GIF-exporter. "file" -> "export" -> "gif exporter"

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Pagina: 1