Toon posts:

videorecorder geeft geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik he een grundig vieorecorder gekregen van mijn familie.
in het begin deed ie het goed alleen was het geluid iets te zacht. maar nu geeft ie helemaal geen geluid meet en het beeld wordt ook minder weet iemand waar dit aan kan liggen. of is dit beestje langzaam aant sterven :(' . hij is btw nog niet eens zo gek oud een jaar of 4 of zo.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Misschien zijn je koppen smerig.. Haal eens zo'n schoonmaak cassette... Wat ook kan helpen is een tape eens ff flink FF en daarna RWD laten doen.. En dat een paar keer.. Als er dan troep tussen de koppen zit komt dat soms wel los. (met digibeta's tenminste wel >:) )

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
ik zla het is f proberen maarkun je neit gewoon die koppen met een doek en alcohol schoonmaken

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zaterdag 17 november 2001 11:10 schreef tazmanian_devil het volgende:
ik zla het is f proberen maarkun je neit gewoon die koppen met een doek en alcohol schoonmaken
Pas daar mee op !!!

Onder het randje van de kop zitten gaatjes met koolborsteltjes, als je die raakt dan is het daggie met je recorder!

EDIT als je gewoon de video op een tv zender zet, heb je dan wél geluid ?

Verwijderd

Topicstarter
ja dan heb ik gewoon geluid en goed beeld du ik denk dat het aan de kop licht

ik heb hem opengeschroevt en daar zit zon zilver kleurig ding dat is volgens mij de kop kan ik daar gewoon met een doek en aclcohol overheen

Verwijderd

Pas maar op met jouw doek en alcohol, je zult niet de eerste zijn die de koppen van de video zo molt.
Als je er geen verstand van hebt kun je dit beter laten schoonmaken door iemand die weet hoe het moet.
Die grote blinkende schijf die kan draaien(upper drum ook wel koppentrommel genoemd) daar zitten de koppen in.

Verwijderd

Topicstarter
dus dat ding meot je er eerst afschroeven ?????
en dan kun je de koppen zie zitten of zo. w

als et zo moet kan ik in ieder geval kijken of zel wel vies zijn

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat ding nu open voor me liggen maar dat zilveren ding krijg ik er neit af en dat zilveren ding is volgens mij zelf niet vies

Verwijderd

Topicstarter
wat heeft dat heen en weer spoelen nou voor zin als ik dat doe dan draait die koppentrommel niet eens

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-03 17:26

SiGNe

Ook hoi!

Kapot is ie toch al...maar toch zou ik er mee naar een vakman gaan.
Die weet wat ie doen moet, jij duidelijk niet.
Ik moet mijn video ook maar weer eens laten schoonmaken (ik kan dat ook niet zelf)

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik heb geen zin om er geld aan uit te geven hij is toch al kapot dus maar zitten de koppen die vies zijn dus onder dat zilveren ding en moet je die schoon maken???
ik heb ok gehoord dat het an de aandruk rol kan liggen ik heb hem eruit gehaald mar wat zou daar verheerd aan kunne wezen

Verwijderd

Heej Devil, blijf er verder maar vanaf...lijkt me beter :)
Als de koppentrommel zelf al niet draait dan heeft proberen reinigen ook geen zin.
Als je nog wilt weten of het de moeite waard is voor reparatie dan kun je dit apparaat het beste wegbrengen naar een reparatie bedrijf.
Als de kosten boven een bepaald bedrag komen dan doen ze een prijsopgave, kun je zelf nog altijd zien of je dat er voor over hebt.
Of je koopt gewoon een nieuwe video, voor 300 piek heb je er al eentje.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op zaterdag 17 november 2001 14:05 schreef tazmanian_devil het volgende:
ik heb dat ding nu open voor me liggen maar dat zilveren ding krijg ik er neit af en dat zilveren ding is volgens mij zelf niet vies
Vooral doorgaan met deze actie... dan is het zeer snel...

Expert, daar wordt je wijzer van...

Dat zilveren ding moet je schoonmaken en wel van boven naar beneden en niet met een schuurspons maar met een natuurzeem en met zo puur mogelijke alcohol

en dat de kop niet beweegt als je spoelt..
is een tape eens ff flink FF en daarna RWD laten doen..
wat heeft dat heen en weer spoelen nou voor zin als ik dat doe dan draait die koppentrommel niet eens
FF staat voor Fast Forward en tbusquet bedoelde dus spoelen MET beeld en niet gewoon vooruit en achteruit.

Maar ff zonder flame.. Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/devil/sacool.gifIk denk dat gezien het feit dat je niet wordt gestoord door enige vorm van videokennis maar beter het advies van 90% hier kan opvolgen en gewoon ff naar de winkel gaan.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
dan zal ik dat maar ff doen iig bedankt.
btw hoe maak jij die smile
Pagina: 1