Toon posts:

Demon DSL sneller of langzamer dan @home kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
zie topic.

Wil dus graag wat snellers dan kabel, vind voornamelijk de upload van @home helemaal crap !

Wie weet er anders nog een goed alternatief?

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 09:49 schreef pcvanvliet het volgende:
zie topic.

Wil dus graag wat snellers dan kabel, vind voornamelijk de upload van @home helemaal crap !

Als je Demon via versatel bedoelt is het vrij simpel. Nee!
Dan heb je haperingen en ben je vaak offline.
Ik kan je het niet echt aanraden....

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 20:44

Crazy D

I think we should take a look.

Kijk eens naar de verschillende niet-mxstream adsl aanbieders. De meesten hebben, vooral bij het duurste abbo, 512kbit up, ik haal regelmatig 50kb/s aan upstream (bbned via scarlet), heel wat beter dan die brakke 16kb/s :)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 13:17 schreef Crazy_D het volgende:
Kijk eens naar de verschillende niet-mxstream adsl aanbieders. De meesten hebben, vooral bij het duurste abbo, 512kbit up, ik haal regelmatig 50kb/s aan upstream (bbned via scarlet), heel wat beter dan die brakke 16kb/s :)
Maar is het dan niet zo dat jouw download snelheid lager is dan met kabel, haal hier heel geregeld snelheden boven de 200 kb\s

• Crazy D

Crazy D

Op zaterdag 17 november 2001 19:10 schreef pcvanvliet het volgende:
Maar is het dan niet zo dat jouw download snelheid lager is dan met kabel, haal hier heel geregeld snelheden boven de 200 kb\s
Dat heb ik hier nooit gehaald. Eerst was er quicknet (en later sonera) en 't allersnelste was 60kb/s (alleen in het begin van quicknet, en aan 't eind toen iedereen over moest naar chello, als ik 30kb/s haalde zat ik in m'n handjes te klappen (meestal om 3 uur 's nachts). Chello was hier nog brakker, 1 keer 50kb/s of zo, maar meestal nog minder dan met quicknet).
En chello hier is met een goeie verbinding 190kb/s max... dus dit is voor mij hier het snelste. En vooral die upstream van 50kb/s vind ik erg prettig :9

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Dus er is geen ADSL abonement, of iets anders, dat net zo snel met downloaden is als @home, maar ook een goeie upload snelheid bied?

• Crazy D

Crazy D

Mijn abbie zo 2-8mbit moeten zijn, alleen is het blijkbaar erg moeilijk de 2mbit cap eraf te halen (communicatie van Scarlet met bbned is verre van optimaal). Als die eraf is zou ik in de buurt moeten kunnen komen van @home snelheden, met nog steeds een lekkere upload :)
Of wachten op de sdsl verbindingen, 2mbit up en down is wel erg lekker :) (alleen vrij duur).

Exact expert nodig?

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 10:09
weet iemand inmiddels hoe het nu is??

is demon ADSL al sneller als @home?

zit er namelijk sterk aan te denken om over te stappen naar demon adsl (over sneller???-> wie?), aangezien @home de laatste tijd wel erg crappy is.

ik zie namelijk hele leuke getallen staan van downstream en upstream etc. maar wordt dat ook gehaadl, als ik zie staan 512 (down) en 256 (up)??

kan iemand me dit vertellen uit ervaring bijvoorbeeld?

ps...sorry voor het kicken van deze erg oude topic, maar het opnieuw openen van hetzelfde slaat ook nergens op natuurlijk.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

512 kbps (bits per second)= 64 kBps (bytes per second)
256 kbps (bits per second) = 32 kBps (bytes per second)

als je een ADSL verbinding wilt hebben die dicht bij je @home download snelheid wilt hebben moet je de (7800/8192)/512 varianten hebben.

8192 kbps = 1024 kBps (vaak wordt er 600~700 kB via speedtest gemeten)
512 kbps = 64 kBps (vaak wordt er 50~55 gehaald via speedtest)

hopelijk werpt er wat meer licht op de situatie.

[ Voor 1% gewijzigd door nIghtorius op 24-02-2003 00:42 . Reden: rekenvoutje :) ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Bartez
zeker wel, helaas.....dus niet echt een optie om @home te vervangen door adsl lijkt me... :(

damm....zitten we nog steeds aan @home vast met die rot verbinding...

of zijn er andere opties?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, de enige optie om niet op je downloadsnelheid in te leveren is inderdaad een 8Mbit abo, dan kun je idd zo'n 600K/s donw blijven halen, naast een 55K/s up... Enkel ben je dan wel 2x zo duur uit als met je huidige @home... Ik heb hier zelf ook @home en baal idd van de uplaod snelheid, enkel den ki kerover om met verkrachte eenden er maar een 2048/512 ADSL _bij_ te nemen... Puur voor upload dan dus... Gewoon met wat buren dan maar....

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ik denk dat je als je alkternatief zoek toch echt het beste zelf deze lijst kan bekijken :)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Bartez schreef op 24 February 2003 @ 10:09:
zeker wel, helaas.....dus niet echt een optie om @home te vervangen door adsl lijkt me... :(

damm....zitten we nog steeds aan @home vast met die rot verbinding...

of zijn er andere opties?
Damm wat een rot verbinding , een download van maar 600kbyte/s. Wat hebben sommige mensen het toch zwaar. 8)7

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 17 november 2001 @ 09:49:
zie topic.

@Home heeft standaard een verbinding van 3 of 4 Mbit/s downstream en 128 kbit/s upstream.

Wil je meer upstream, dan zul je inderdaad naar DSL moeten gaan. Echter, tenzij je een 8 Mbit/s down, 768 kbit/s up abbo wilt nemen voor meer dan €100, zul je je aan moeten passen aan een lagere downstream.

Kijk eens naar het 1024/512 (€ 55) of 2048/512 (€65) product van Demon. Als je niet boven de €100 wil gaan is een upload van 512 kbit/s (ong. 55 kbyte/s) het meest betaalbare denk ik.

Wel moet jouw centrale Versatel ondersteunen voor Demon DSL.

Edit: Crap! Ik zie nu pas dat ik op een heel oud topic zit te replyen :(

[ Voor 5% gewijzigd door maartena op 24-02-2003 23:43 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Bartez
topic is oud...reacties niet.....ennuh...@home mag dan wel snel zijn,,,,,maar alleen als het werkt...wat het dus NIET doet....ff voor de duidelijkheid, vandaar dat ik naar iets anders aan het uitkijken ben....

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 20:06
oud topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.