Toon posts:

Tien redenen waarom Windows XP beter is dan Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
1. Windows Messenger
Windows Messenger biedt een eenvoudige manier voor real-time communicatie en samenwerking op uw computer. U kunt de on line status van uw contactpersonen bekijken en kiezen of u met hen via tekstberichten, spraak of video wilt communiceren. De prestaties zijn uitstekend en de kwaliteit is nog nooit zo goed geweest.
2. Extern bureaublad
Met de functie Extern bureaublad kunt u een virtuele sessie starten, waardoor u vanaf een andere computer met Windows 95 of hoger gebruik kunt maken van uw pc. Hiermee hebt u ook wanneer u niet in uw kantoor aanwezig bent toegang tot al uw gegevens en toepassingen.
3. Draadloze 802.1x-netwerkondersteuning
Draadloze 802.1x-netwerkondersteuning biedt ondersteuning voor toegangsbeveiliging en het verbeteren van de prestaties van draadloze netwerken.
4. Hulp op afstand
Met Hulp op afstand kunt u een vriend of IT-professional die ook over Windows XP beschikt, vragen om op afstand uw computer te besturen en de werking van een procedure te tonen of u te helpen bij het oplossen van een probleem.
5. Op beleid gebaseerd beheer van het bureaublad
Op beleid gebaseerd beheer van het bureaublad (Intellimirror® technologies) maakt groepsbeleid en zwervende gebruikersprofielen mogelijk, waardoor voor IT-beheerders het bureaublad- en gebruikersbeheer wordt vereenvoudigd.
6. Meertalige ondersteuning
Gemakkelijk documenten maken, lezen en bewerken in veel verschillende talen.
7. Dubbele weergave
Één bureaublad kan worden weergegeven op twee beeldschermen die van dezelfde beeldschermadapter gebruikmaken. Met name voor laptop-gebruikers is deze voorziening bijzonder handig.
8. Bestandssysteem coderen
De functie Bestandssysteem coderen biedt een hoge mate van beveiliging tegen hackers (inbrekers) en het stelen van gegevens, doordat bestanden op transparante wijze worden gecodeerd met een willekeurig gegenereerde sleutel.
9. Migratieprogramma voor gebruikersstatus
Het Migratieprogramma voor gebruikersstatus kan uw gegevens en instellingen voor u migreren van een oude naar een nieuwe computer.
10. Nieuw taakgebaseerd visueel ontwerp
Snel uw meest gebruikte taken openen dankzij een helder ontwerp en nieuwe visuele aanwijzingen.

Dit zijn DE 10 redenen waarom je voor Windows XP moet kiezen en niet voor Linux!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 02:18

DeTeraarist

#Boots2Asses

Mmmmmja... LoL :)

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:35
Ik kan je inderdaad geen ongelijk geven :)

Verwijderd

Microsoft infiltratie?

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zo uit de handleiding gekopieerd neem ik aan?
En wat wil je hier nu mee bereiken? Zijn dat tevens de 10 problemen die je hebt of zo? (oh nee, want dan had je je it-profressional op afstand wel geraadpleegt... ;))

Ik heb aan 2 reden genoeg om het lekker bij win98se te houden:
1) Voorlopig hoor ik alleen maar verhalen over niet werkende drivers (en vrijwel iedere fabrikant is bezig nieuwe XP drivers te maken, dat geeft ook al aan dat de 'oude' drivers niet goed werken)
2) win98se werkt prima, ik heb geen klachten en aangezien winXP niet radikaal vernieuwend is (itt win95 toendertijd) zie ik geen reden om voor iets anders te kiezen, windows XP of linux. (Maar je hebt natuurlijk mensen die meer hun PC installeren dan dat ze ermee aan het werk zijn en je hebt mensen die alltijd in het allernieuwste model auto willen rijden.)

Robin201: succes met je nieuwe speeltje

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het niet over Windows 98 SE, ik had het over Linux vs Windows XP...! Maar toch bedankt voor je nutteloze reply

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

die dude heeft helemaal gelijk.

an dat ik nouy drinken ben heeft er iet me te maken. het is gewoon zo dat Xp roels.

punt uit.

edit:
ik wil nog graag even de groeten doen aan oiedereen die ik kken. en al die linuxzeikerds moeten de tering krijgen.
/ dus. haha

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-06 23:51

darthdrinker

HELP!

1: ICQ vind ik beter, oftwel smaken verschillen, verder is het allemaal reclame praat.

2: Dat heet en share of een VPN.

3: Onzin voor thuisgebruikers en het gemiddelde midden en klein bedrijf.

4: PC-Anywhere doet al jaren hetzelfde.

5: Dit is een nieuwe feature? right....

6: zie 5

7: Beetje te specefiek om echt als voordeel te worden beschreven. Ook hier geld dat er andere oplossingen zijn voor andere systemen.

8: zie 5, het wordt een beetje oud maar dit is echt NIET nieuw.

9: Goh de eerste leuke nieuwe feature, alhoewel ik me niet kan voorstellen dat bijvoorbeeld mijn vader hier mee bezig gaat.

10: Ja dat heet jatten van apple, no offence maar de geleikenissen zijn sprekend.

Sorry hoor maar bedenk zelf eens wat zou ik zeggen tegen billy boy.
Dit zijn dus voor mij geen redenen om over te stappen naar XP.
Ik draai nu zelf trouwens windows2000 en ben daar zeer tevreden over. :)

Aangezien je het over Linux had gelden een aantal dingen niet natuurlijk.
Ikzelf zie Linux zoiezo niet als vatbaar alternatief besturingssysteem voor client PC's.
Het is een mooi systeem om op je server te gooien maar niet op systemen waar MENSEN dagelijks mee moeten werken.
Niemand heeft me daar nog van weten te overtuigen. :)

Iemand doodmaken met een blije mus.....

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 04:14 schreef Robin201 het volgende:
Ik had het niet over Windows 98 SE, ik had het over Linux vs Windows XP...! Maar toch bedankt voor je nutteloze reply
Bo bo bo!!! Of je nou wel of geen gelijk heb... dit is wel een scherp antwoord. Ik denk inderdaad dat Linux nu een nog langere weg heeft om een geaccepteerd desktop OS te worden. Maar gelukkig ligt de basis van Linux in de serversystemen.

• Ron242
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 14:35
Ehrm sorry dat ik het zeg maar waarom is XP 14 * duur als linux??

• RolandWitvoet
  • Niet online
ow sorry, ik wist niet dat win98 niet genoemd mocht worden... :+

Meneer robin201 is trouwens een echte kenner:

[topic=323068] (nog wel van vandaag gepost ook, heb jij uberhaupt ooit linux in je handen gehad? waarschijnlijk niet, want dan had je de puntjes 1 en 8 (en de rest waarschijlijk ook) nooit genoemd, dat heeft linux al lang. En punt 2 zit al in linux zo lang het bestaat! Sterker nog, de 'lokale desktop' is een "extern bureaublad TM" die toevallig op de machine zelf gedraait wordt.)

[topic=321047]

[topic=321036]

Nee, bij jou ga ik mijn volgende OS kopen... NOT

Sorry dat ik hier "FTP" noem, daar ging het hier niet over... aan de andere kant had Robin201 het ook niet over FTP toen je vroeg hoe FTP onder XP werkt, dus staan we weer gelijk ;)

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 04:41 schreef RolandWitvoet het volgende:

[topic=323068] (nog wel van vandaag gepost ook, heb jij uberhaupt ooit linux in je handen gehad? waarschijnlijk niet, want dan had je de puntjes 1 en 8 (en de rest waarschijlijk ook) nooit genoemd, dat heeft linux al lang. En punt 2 zit al in linux zo lang het bestaat! Sterker nog, de 'lokale desktop' is een "extern bureaublad TM" die toevallig op de machine zelf gedraait wordt.)

[topic=321047]

[topic=321036]

Sorry dat ik hier "FTP" noem, daar ging het hier niet over... aan de andere kant had Robin201 het ook niet over FTP toen je vroeg hoe FTP onder XP werkt, dus staan we weer gelijk ;)
Het gaat hier over alles behalve Windows, niet over oude topics van andere onderwerpen.
Lees de colum "LEES" eens door zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Leuk om te lezen, maar ik deel mijn account met nog iemand...!

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

hey robin,

ik ben dan wel geen linux fanaat ofzo en ik draai braaf windows
maar wat jij hier doet is gewoonweg een m$ praatje houden en de reclame folder copy-pasten....

damn wat een hoop gezwets...

een hele hoop functies die jij opnoem zaten al in windows

en dan heb ik het over verschillende versies

Roaming Profiles (zwervende profielen) is al mogelijk met een nt4 domein en daar hebe je absoluut geen windows xp voor nodig

sterker nog er is nog geen windows xp server versie dus die functie zou volgens jou pas kunnen als windows xp server uit is en dan alleen kunnen werken met windows xp pro + server in een domein...

WAKE UP MAN! :)

/edit
damn ik had ff zun profile eerder moeten opvragen
hijs pas sinds 16okt geregistreerd en heeft al ~170 posts
hmmm... wat klopt er niet :) :7

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 04:19 schreef Obi het volgende:
die dude heeft helemaal gelijk.

an dat ik nouy drinken ben heeft er iet me te maken. het is gewoon zo dat Xp roels.

punt uit.

edit:
ik wil nog graag even de groeten doen aan oiedereen die ik kken. en al die linuxzeikerds moeten de tering krijgen.
/ dus. haha
obi roelzzzzzz!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 04:41 schreef RolandWitvoet het volgende:

[topic=321047]

[topic=321036]

Waar lul je over Witvoet!??
Je loopt de boel alleen maar op te stangen, je ziet toch dat meerdere users Robin gebruiken.
Of ben je **** ofzo
UTFS en dan kan je het gewoon le-zen.

• Bergen
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Op zaterdag 17 november 2001 04:37 schreef Ron242 het volgende:
Ehrm sorry dat ik het zeg maar waarom is XP 14 * duur als linux??
Hoe bedoel je dat? Je kunt helemaal niet uitrekenen hoeveel keer XP duurder is dan Linux. Je kunt namelijk niet delen door 0 want Linux is gratis.

• Obi

Obi

Op zaterdag 17 november 2001 04:09 schreef RolandWitvoet het volgende:
Zo uit de handleiding gekopieerd neem ik aan?
En wat wil je hier nu mee bereiken? Zijn dat tevens de 10 problemen die je hebt of zo? (oh nee, want dan had je je it-profressional op afstand wel geraadpleegt... ;))

Ik heb aan 2 reden genoeg om het lekker bij win98se te houden:
1) Voorlopig hoor ik alleen maar verhalen over niet werkende drivers (en vrijwel iedere fabrikant is bezig nieuwe XP drivers te maken, dat geeft ook al aan dat de 'oude' drivers niet goed werken)
ik hoefde niet ees een driver te installen man met XP. alles werkte,

heb wel eve wat drivers gedownload, maar dan nog. zegmaar. in ieder geval werkt alles perfect. utime van drie weken nu. en jij met win98? net zo veel?
2) win98se werkt prima, ik heb geen klachten en aangezien winXP niet radikaal vernieuwend is (itt win95 toendertijd) zie ik geen reden om voor iets anders te kiezen, windows XP of linux. (Maar je hebt natuurlijk mensen die meer hun PC installeren dan dat ze ermee aan het werk zijn en je hebt mensen die alltijd in het allernieuwste model auto willen rijden.)
je hebt ook mense nd die in een trabant blijven rijden omdat ze niet vbeter weten.
Robin201: succes met je nieuwe speeltje
dank je maar ik heet obi. en jij? kabouter witvoets! uch

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op zaterdag 17 november 2001 03:51 schreef Robin201 het volgende:
1. Windows Messenger
Windows Messenger biedt een eenvoudige manier voor real-time communicatie en samenwerking op uw computer. U kunt de on line status van uw contactpersonen bekijken
WHAT??? Kun je zomaar de online status van iemand zien?? KICK ASS, dat heb ik altijd al willen kunnen zien!!!! |:( Dude dat was er volgens mij al toen jij nog in 't ei zat. Enneh je kunt natuurlijk ook gewoon lekker zo'n Linux-ICQ-versie installen.
en kiezen of u met hen via tekstberichten, spraak of video wilt communiceren. De prestaties zijn uitstekend en de kwaliteit is nog nooit zo goed geweest.
Alsof je dat video-iets gaat gebruiken.. Vast wel..
2. Extern bureaublad
Met de functie Extern bureaublad kunt u een virtuele sessie starten, waardoor u vanaf een andere computer met Windows 95 of hoger gebruik kunt maken van uw pc. Hiermee hebt u ook wanneer u niet in uw kantoor aanwezig bent toegang tot al uw gegevens en toepassingen.
Zoals gezegd.. daar hadden we al een hele serie programma's voor: PC Anyware, Remote Administrator, VNC, ga maar door.. Onder Linux kon dit overigens al jaren.
Draadloze 802.1x-netwerkondersteuning biedt ondersteuning voor toegangsbeveiliging en het verbeteren van de prestaties van draadloze netwerken.
Heb jij een draadloos netwerk dan? Heeft iemand hier uberhaupt een draadloos netwerk? Guess not dus dat boeit niet. En dat zal binnenkort ook wel via Linux kunnen (als het er niet al is)
4. Hulp op afstand
Met Hulp op afstand kunt u een vriend of IT-professional die ook over Windows XP beschikt, vragen om op afstand uw computer te besturen en de werking van een procedure te tonen of u te helpen bij het oplossen van een probleem.
Ik ga wel aardig iemand op afstand aan mijn computer laten zitten prutsen... In Linux kon dat trouwens al jaren.
Op beleid gebaseerd beheer van het bureaublad (Intellimirror® technologies) maakt groepsbeleid en zwervende gebruikersprofielen mogelijk, waardoor voor IT-beheerders het bureaublad- en gebruikersbeheer wordt vereenvoudigd.
Useful.. zwervende profielen heb je onder NT toch ook gewoon? Die optie kun je tenminste op NT Server ergens aanvinken. Zal ook wel in Linux zitten. Maar geen mens (lees: thuisgebruiker, bedrijven gaan toch geen XP draaien) die dat gebruikt natuurlijk. En ja ik houd het referentiekader in m'n achterhoofd.
Hahahaha dat ga je vast wel gebruiken.
7. Dubbele weergave
Één bureaublad kan worden weergegeven op twee beeldschermen die van dezelfde beeldschermadapter gebruikmaken. Met name voor laptop-gebruikers is deze voorziening bijzonder handig.
Hadden we daar niet een VGA-splitter voor? Die optie bestaat toch inmiddels overigens ook al jaren? Ik kan hier in Win2K ook gewoon m'n videokaart op Clone zetten en dan zie ik m'n windows-beeld ook op m'n TV. Leuk om films te bekijken.
De functie Bestandssysteem coderen biedt een hoge mate van beveiliging tegen hackers (inbrekers) en het stelen van gegevens, doordat bestanden op transparante wijze worden gecodeerd met een willekeurig gegenereerde sleutel.
Daar hadden we PGP toch al voor? Onder Linux is dit ook niets nieuws..
Het Migratieprogramma voor gebruikersstatus kan uw gegevens en instellingen voor u migreren van een oude naar een nieuwe computer.
Te hilarisch om op te reageren eigenlijk.. maargoed.. Het kopieren zal wel meer tijd in beslag nemen dan het handmatig instellen van de andere pc. En wat ga je dan allemaal wel niet veranderen? De kleur van je startmenu enzo? :P Useful..
Snel uw meest gebruikte taken openen dankzij een helder ontwerp en nieuwe visuele aanwijzingen.
Dus als ik m'n PC aanzet (hoe vaak doe ik dat? Deze pc staat nu 3 dagen en 6 uur aan..) wordt automatisch bijvoorbeeld Outlook, Excel en 3D Studio gestart ofzo? Hmm poehee dat scheelt je al gauw 3 muisklikken!
Dit zijn DE 10 redenen waarom je voor Windows XP moet kiezen en niet voor Linux!
Grapjurk..

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

[blah]

Ahum... dit kan allemaal onder Linux & BSD.
Vooral puntjes 2,4 en 5 zijn al tijden mogelijk.

Dussssss even 10 nieuwe redenen verzinnen. :P

Edit: typo.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:50
Hij heeft ze dus niet verzonnen, maar die pipo's bij MS...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Dat was wel duidelijk. ;)
Tekst is typisch MS-Speak.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op zaterdag 17 november 2001 05:35 schreef Escobar het volgende:
Hij heeft ze dus niet verzonnen, maar die pipo's bij MS...
Inderdaad.. Twee opties:
. Hij werkt bij M$
. Hij krijgt dik betaald voor het posten van deze humor

Want wees eerlijk: Hij heeft veel humor op deze manier. Iedereen lacht hem tenminste uit :) En terecht natuurlijk.. Zou M$ al spijt hebben van de opdracht om dit te laten plaatsen?

• Obi

Obi

Op zaterdag 17 november 2001 05:31 schreef NiPeng het volgende:

[..]
Edit: typo.
Edit: pipo

• RolandWitvoet
  • Niet online
Dat is toch niet mijn probleem?!?

All I see is een robin201 die vraagt wat het verschil is tussen Redhat en Suse en niet weet wat FTP is (anders vraag je toch niet hoe je met ftp een andere computer kunt besturen:?) en vervolgens exact dezelfde robin201 die 10 redenen blaat (die kant nog wal raken, situaties verschillen, mensen verschillen en de redenen op zich zijn ook nog eens fout) waarom je windowsXP moet kiezen en niet Linux. (Wat ik kies bepaal ik zelf wel)

Vertel die andere robin201's maar dat ze een ander account moeten gebruiken (of gebruik zelf een ander account), anders moet je niet klagen dat de stommiteiten van die anderen ook jou aangerekend worden.

En voor Obi ter info: Mijn win98 uptime van mijn desktop is laag, maar dat komt vooral doordat mijn videokaart-fan kaduuk is (en die @#$fannetjes nergens te koop blijke te zijn 3Dgames gaan nog prima, maar van scrollen in windows krijgt hij het te warm, ik snap het ook niet helemaal). En als ik dat systeem niet gebruik staat hij uit.. Ik heb niet het idee dat hij vaak crashed (eens in de 12 uur heavy use of zo) zoals ik al zei, ik heb geen klachten. Meestal zet ik hem 's middags aan en 's nachts weer uit, zonder enige crash tussendoor. en mocht hij een keer crashen dan is hij binnen een minuut weer up.
Mijn laptop op win98 draait inmiddels al 3 dagen continue, maar daar doe ik maar weinig mee, thuis staat hij alleen maar aan om met mijn desktop bij de bestanden te kunnen en tijdens het vervoer zet ik hem uit. Mijn linuxPC (niet tegen chello zeggen dat ik mijn verbinding deel en een ftp-server draai hoor ;)) staat aan sinds januari 2000 en is in al die tijd maar 1 keer gereset toen een blikseminslag (nou ja, een terugslag eigenlijk, de bliksem sloeg 100 meter verderop in) één van de twee netwerkkaarten heeft vernield. Maar dat is alleen maar een router en fileserver, die wordt ook niet veel misbruikt en het is dus niet zo gek dat hij zo lang up blijft.

edit:
wtf?!?! staat er ineens een breicht onderin mijn bericht gequote!?! dat had ik er toch echt niet ingezet hoor

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 15:05

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Nr. 11.
Als er in windows "iets" mis gaat kun je een ander(microsoft) de schuld geven.
Bij Linux is het je eigen schuld.

No news is bad news.

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 05:15 schreef GerbenW het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Je kunt helemaal niet uitrekenen hoeveel keer XP duurder is dan Linux. Je kunt namelijk niet delen door 0 want Linux is gratis.
nou.. je kan de factor waar je mee moet vermenigvuldigen wel een naam geven :)
oneindig*0 zou best 14 kunnen zijn, het is namelijk niet gedefinieerd. 8-)

maaruh.. ff op de topic.
ik zie nog steeds geen reden om voor XP te kiezen.
ik heb momenteel win2k draaien en binnekort maak ik daar een dualboot van met Linux RedHat 7.2

en een van de grootste voordelen van linux: je hoeft de windows toetsen niet uit je toetsenbord te slopen.. ze werken gewoon niet. (ja.. ik ros er alleen per ongeluk op.. )

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Hum, het is nogal obvious dat hier onzin gekletst wordt, maar ik moet toch maar ff reageren ;) .
1. Windows Messenger
Vergeet vooral even niet te vermelden dat er karrevrachten andere messengers zijn waarin je ook 'real-time kunt communiceren' :D . Bovendien krijg je bij de meeste Linux distributie de keuze uit meerdere varianten.
2. Extern bureaublad
Goh, in MS Windows kan je nu ook eindelijk ook remote werken :D
Ik weet dit niet, maar het lijkt mij heel sterk dat dit niet ook al beschikbaar is voor Linux. In ieder geval zijn de nieuwste standaarden vaak eerder verkrijgbaar voor Linux dan in MS Windows. Dat komt omdat er niet 1 bedrijf aan werky :P . Neem maar eens IPv6.
4. Hulp op afstand
Gaaaaap .
Zullen we maar niet het gebruikers-beheer op Unix varianten met MS Windows gaan vergelijken? Heb je weleens een 'IT-beheerder' horen praten over de frustraties met MS Windows 2000 op dit gebied?
6. Meertalige ondersteuning. Gemakkelijk documenten maken, lezen en bewerken in veel verschillende talen.
Now that's something new! :D . Meertalige ondersteuning is beschikbaar op heel veel platformen en tegenwoordig ook mbv Unicode. Een Java applicatie (jaja, platform onafhankelijk dus) kan zonder enige moeite of voorziening zelfs met bijvoorbeeld chinese tekens omgaan. Gewoon even een andere ResourceBundle maken.
Stel je hebt een boekenkast met dure boeken en een flut-beveiliging van je huis. Je kunt dan uiteraard de tekst van je boeken gaan coderen zodat een dief er pas na wat moeite iets mee kan. Je ook zorgen dat een dief het huis niet meer in kan komen. Oplappen noem ik dit. Cryptografie is overigens niets nieuws. Dat dit nu ook al geintegreerd is in MS Windows is geintegreerd is wel nieuw. Het zal vast even goed beveiligd zijn als het Windows Media formaat :D .
Tja. als instellingen in een obscure database staan waarmee je niets kan doen (registry dus) krijg je deze moeilijkheden.
Die persoonlijke menu's zijn zo handig! Regelmatig vragen mensen me hoe ze die uit moeten zetten.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik neem niet de tijd om uit te typen waarom vrijwel alles (!) wat hierin staat ook beschikbaar is onder Linux ... en trouwens, dat heeft mbravenboer voor mij al heel goed gedaan...

En daarbij, de helft van deze functies is *of* niet veel gebruikt *of* al jaren aanwezig *of* compleet nutteloos 8-)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Gadverdamme, ben je soms ingehuurd door Microsoft ofzo :?

(Windows Messenger biedt een eenvoudige manier voor real-time communicatie en samenwerking op uw computer. U kunt de on line status van uw contactpersonen bekijken en kiezen of u met hen via tekstberichten, spraak of video wilt communiceren. De prestaties zijn uitstekend en de kwaliteit is nog nooit zo goed geweest. ) Dat willen we ook echt he :r

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 21:01

WouterG

Dit is geen ondertitel

En daar komt nog bij dat WinXP bij mij een stuk minder stabiel is als linux. Ik heb nu in de 4 dagen dat ik XP draai al 4 keer een spontane reboot gehad. Heel irritant als je bezig bent met stageverslag.
Maar wat wel heel fijn is is dat XP weet dat het fout is gegaan. Hij vraagt nog om een foutrapport door te sturen ook. Echt leuk |:(

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zaterdag 17 november 2001 09:44 schreef TomcatX het volgende:
...
Maar wat wel heel fijn is is dat XP weet dat het fout is gegaan. Hij vraagt nog om een foutrapport door te sturen ook. Echt leuk |:(
inderdaad, als het OS nou eens goede informatie gaf over wat er eigenlijk fout ging, konden we er zelf nog wat aan doen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 21:01

WouterG

Dit is geen ondertitel

En waarom post je het eigenlijk in non windhoos operating systems? Die reclamepraat hebben we hier niet nodig.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:43
Op zaterdag 17 november 2001 04:21 schreef darthdrinker het volgende:
1: ICQ vind ik beter, oftwel smaken verschillen, verder is het allemaal reclame praat.

2: Dat heet en share of een VPN.

3: Onzin voor thuisgebruikers en het gemiddelde midden en klein bedrijf.

4: PC-Anywhere doet al jaren hetzelfde.

5: Dit is een nieuwe feature? right....

6: zie 5

7: Beetje te specefiek om echt als voordeel te worden beschreven. Ook hier geld dat er andere oplossingen zijn voor andere systemen.

8: zie 5, het wordt een beetje oud maar dit is echt NIET nieuw.

9: Goh de eerste leuke nieuwe feature, alhoewel ik me niet kan voorstellen dat bijvoorbeeld mijn vader hier mee bezig gaat.

10: Ja dat heet jatten van apple, no offence maar de geleikenissen zijn sprekend.

Sorry hoor maar bedenk zelf eens wat zou ik zeggen tegen billy boy.
Dit zijn dus voor mij geen redenen om over te stappen naar XP.
Ik draai nu zelf trouwens windows2000 en ben daar zeer tevreden over. :)
Sluit ik me helemaal bij aan. Ik ben van XP ook weer terug naar 2000 en dat bevalt mij stukken beter.

Verder citeer ik de signature van DR:
De echte tweaker gebruikt Win2k... de wannebe tweakers WinXp

Ik vind het erg zielig, hoor, robin201, dat je hier je nieuwe typcursus gaat testen in voordeel van M$.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• goodfella
  • Laatst online: 15-08 07:59
Linux rulez
Xp is oke

dus wat doen we dan
Mandrake 8.1 en Vmware.

gewoon het beste van beide OS-en eruit halen :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Voor elk OS geldt: er zijn voordelen en nadelen (hoewel bij sommige OS-en de voordelen ver te zoeken zijn ;)), en daarom ben ik blij met Win98SE, NT4, 2K, XP (zonder Teletubbie-knoppen) en ook met Linux :)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 09:45 schreef TomcatX het volgende:
En waarom post je het eigenlijk in non windhoos operating systems? Die reclamepraat hebben we hier niet nodig.
ja inderdaad... deze kan beter naar WOS, daar zitten volgens mij allemaal mensen die 100% balen van alle bugs (ehm... 'features') van XP en misschien maakt dit ze een beetje blij ;)

maar ff serieus nou: ik vind dit maar een zielig reclamepraatje dat absoluut nergens op slaat... als je wat meer verstand van linux zou hebben zou je dat ook wel inzien, maarja

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Fatamorgana
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Als er maar 10 redenen zijn...

Misschien als je het gaat omdraaien en een topic start met het x aantal redenen om juist Linux te gebruiken zouden dat er misschien wel veel meer zijn ;)

Tja, ik moet bekennen dat ik ook nog Windows gebruik... Ik schaam me diep. :'(

Verwijderd

Windows XP roelt gewoon zwaar

• flat
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 10:15 schreef TheOneAndOnlyDrE het volgende:
Windows XP roelt gewoon zwaar
roel is de naam van mijn neefje, en verder is 't geen werkwoord hoor :D
verder vind ik je argumenten écht geweldig

--Roy Goodman

• dmdfluffy
  • Laatst online: 29-07 09:35
Op zaterdag 17 november 2001 05:15 schreef GerbenW het volgende:

[..]

Je kunt wel delen door 0 hoor, als je iets deelt door 0 is de uitkomst 1. Vraag mij niet waarom, ik heb het ook maar zo geleerd tijdens de wiskunde lessen ;)

Anyways, ik zie niet bepaald nieuwe dingen in je lijstje staan die al niet beschikbaar waren voor andere os-en. Wel mooi gekopieerd en geplakt trouwens >:)

• flat
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 10:24 schreef dmdfluffy het volgende:

[..]

Je kunt wel delen door 0 hoor, als je iets deelt door 0 is de uitkomst 1. Vraag mij niet waarom, ik heb het ook maar zo geleerd tijdens de wiskunde lessen ;)
nee, hoor... want volgens geldt het volgende dus:
2/0 = 1
1*0 = 2
0 = 2

en we weten allemaal dat 0 != 2 dus 2/0 != 1
voor 0/0 zou 't volgens mij wel kunnen, maar da's nu niet van toepassing, want MS software is (officieel) niet gratis

--Roy Goodman

• MOL
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Wat een brakke 10 redenen. Zo'n beetje alles wat daar gegeven staat kan ook met Linux. Windows XP is goed, maar niet cutting edge technologie. Het is nu eenmaal van Microsoft. Daar gaat alles wat trager. Neem nu het startmenu. Na de introductie van Win95 is het pas in 2001 weer echt verbeterd.

• dmdfluffy
  • Laatst online: 29-07 09:35
Op zaterdag 17 november 2001 10:31 schreef Flat© het volgende:

[..]

nee, hoor... want volgens geldt het volgende dus:
2/0=1
1*0=2
0=2

nou weten we allemaal dat 0 != 2, dus 2/0 != 1
Je moet er ff wat wiskunde boeken op na slaan want ik kan het je in elk geval niet uitleggen (zoals ik eerder zei)
2/0 = 1
1*0 = 0
Ik weet dat het heel erg vaag is, maar het is echt zo. Zoek maar op en je zult zien dat ik gelijk heb.

• Fatamorgana
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op zaterdag 17 november 2001 10:24 schreef dmdfluffy het volgende:
Ik heb andere lessen gehad dan, bij mij was delen door nul gelijk aan oneindig of zo iets...

• Termi
  • Laatst online: 18-08 22:27
1. Windows messanger :). Kun je ook al gewoon downloaden en Explorer ook!
2. Er was toch eens zo'n proggie dat hete toch nvn :?
3. Oke leuk draadloos, maar hoeveel mensen hebben dat nauw ?
4. Daz wel handig voor de mensen die niet weten.... (plus punt!)
5. Is dit niet al in w2k gedaan
6. Dat kon de pc toch al >:)
7. heheh het 2de pluspunt
8. Ze zouden maar eens de sleutel kwijt zijn ! :)
9. Dat is toch gewoon het zelfde als er overheen installeeren?
10. Dat was al zo.

DUz totaal 2 plus punten!!!!!! :(. Duz ga voor w2k :D

• flat
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 10:35 schreef dmdfluffy het volgende:
Je moet er ff wat wiskunde boeken op na slaan want ik kan het je in elk geval niet uitleggen (zoals ik eerder zei)
2/0 = 1
1*0 = 0
Ik weet dat het heel erg vaag is, maar het is echt zo. Zoek maar op en je zult zien dat ik gelijk heb.
sorry, 't is nog een beetje vroeg... maar ik bedoelde het volgende

2/0 = 1
1*0 = 0
0 = 2

--Roy Goodman

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
[ff-off-topic-verder-blaten]

2/0=kan niet.
2*0=0

Dus ik weet niet wat jullie bedoelen, mah goed.

Wat wel 1 is: 2^0

das heel wat anders....
[/ff-off-topic-verder-blaten]

En verder mag dit sux/rulez topic wel dicht inmiddels...

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Ik zou je een heel andere vraag stellen:

Waarom zou je niet voor linux kiezen?

Voor de rest al die 10 redenen die hierboven genoemd worden dat is een en al lulkoek want dat kan ook allemaal onder linux.

Verzin een echte reden. >:)

En niet M$ :( napraten!

En ik heb ook met XP gewerk ja. Maar het eerste was even kijken hoeveel geheugen het wel niet inneemt. 390 MB intern geheugen :( :( Kun je nagaan dat ik daar niet vrolijk van werd nu trouwens helemaal niet met die stijgende geheugenprijzen.

En dan nog maar een keer:

Verzin een echte reden. >:)

Nog even wat die Messenger was er al ten tijde van win98SE dus waar maak je je druk om.

Ik vind dit soort topics trouwens verdacht veel lijken op:

Linux vs. Windows --> alleen maar flamewar

Oke windows heeft zijn sterke kanten maar linux heeft ook hele sterke kanten. Dat geef ik toe.

Ik was gister met iemand aan het praten die geen verstand had van linux en er dus ook nog nooit mee gewerkt heeft. En die vertelde me dat linux niks was en nog steeds meer van dat geblaat... Ik heb hem vierkant uitgelachen en heb hem laten plaats nemen achter mijn eigen computer en sindsdien heeft hij zijn mening drastisch gewijzigd.

Ik vind het ook harstikke leuk als iemand met linux begint dat getuigd van doorzettingsvermogen en dat mag ik wel. En dat soort personen zal ik ook helpen als ze problemen hebben. Maar ga niet zo'n soort discussie opzetten als je geen verstand hebt van linux.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 17 november 2001 07:37 schreef Lamp het volgende:
en een van de grootste voordelen van linux: je hoeft de windows toetsen niet uit je toetsenbord te slopen.. ze werken gewoon niet. (ja.. ik ros er alleen per ongeluk op.. )
Ow ? Je kunt ze echt wel gebruiken hoor :)
Kijk hier maar eens..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Bart-01
  • Laatst online: 16-07 20:25
Op zaterdag 17 november 2001 04:52 schreef Robin201 het volgende:
Tja een account bij tweakers.net is zo duur dat je het moet delen :) .

Do as I say, don't do as I do.

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

de 10 echte redenen om winXP te gebruiken ipv linux ;)

1. simpele candy interface (is uit te schakelen)
2. nooit vastlopers
3. perfecte ondersteuning voor randapperatuur (joystick (Thrustmaster fox 2 pro drivers werken perfect)
4. werkt perfect met nieuwe videokaarten en drivers (voorral de det. drivers geven nooit problemen)
5. erg foolproof
6. alles start supersnel op
7. kan kiezen wat je wel of niet geinstaleerd wilt hebben (tijdens install)
8. emulatie mode voor oudere toepassingen
9. ultralage upgrade prijs
10. spekt de portemonee van Gates :)

Dit zijn de 10 echte reden om voor winXP te kiezen :)

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Even een kleine filosofie:

Leeftijd topicstarter: 13 (lees: een generatie NA de mik & klik generatie)
Gemoedstoestand: zwaar gefrustreerd (begint haar op piemeltje te krijgen, puistjes, ...)

De schat had zoveel over linux gehoord dat hij het ook eens op de PC wilde installeren (de PC van paps dus, waar al paps documenten op staan). De installatie verliep niet helemaal zoals gewenst (installatie niet in Nederlands, allemaal technisch gebrabbel), de installatie verliep zelfs compleet mis, (verkeerde partitie gewist ofzo) en de hele PC compleet verklooit. De snotneus krijgt er genadeloos van langs van pap. En dat was allemaal de schuld van linux!

(-1 Flame natuurlijk, maar dat was dit topic al, slotje!)

[edit: VOOR = NA]

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 17 november 2001 11:27 schreef wouzer het volgende:
Even een kleine filosofie:

Leeftijd topicstarter: 13 (lees: een generatie VOOR de mik & klik generatie)
* moto-moi leest dit 3 keer na..
eh.. Hij's van de generatie mik en klik,
* moto-moi is van de generatie voor mik en klik...

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• deavatar
  • Laatst online: 18-11-2025
Wat een lulsmoes over dat "account sharing", je komt er gewoon niet onder uit dat je de ballen verstand hebt van computers!

De enige manier die ik kan bedenken is dat jij de Robin201 account gekregen, of zelfs GEKOCHT hebt (aangezien jij niet helemaal snugger bent). De "echte" Robin201 moet wel veel geld gekregen hebben, want hij staat nu wel voor lul...

Kortom: Ik geloof geen zak van die lulsmoes |:(|:(|:(

• wouzer
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 11:32 schreef moto-moi het volgende:

[..]

* moto-moi leest dit 3 keer na..
eh.. Hij's van de generatie mik en klik,
* moto-moi is van de generatie voor mik en klik...
Uhhja, ik bedoelde dan dus NA. :D

• TheDiver
  • Laatst online: 28-04 16:53
Breepee,

PC Anywhere is een trojan die je koopt en daarmee gelijk je PC openzet voor anderen. Enne.........hulp op afstand......is dit niet het zelfde........hoe vaak word er geen update uitgebracht(voor lekken) of een site gehacked.........van MS?

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
Op zaterdag 17 november 2001 11:53 schreef TheDiver het volgende:
Breepee,

PC Anywhere is een trojan die je koopt en daarmee gelijk je PC openzet voor anderen.
Tsjees wat een gedachte...

Dus als je FTP-server draait is dit ook een Trojan omdat je hem openzet???

Of je mailserver?

:z

• gridfox
  • Laatst online: 23-09-2023
Je weet niet eens waar je het over hebt. Alsof je deze keuze hiervan af zou laten hangen. Probeer eens gewenste software, aanschafkosten, hardware-eisen, beveiliging, etc.

Zielig arm slachtoffer van de propaganda machine van Microsoft. Is er niet een giro 555 om je te helpen?

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zaterdag 17 november 2001 11:53 schreef TheDiver het volgende:
Breepee,

PC Anywhere is een trojan die je koopt en daarmee gelijk je PC openzet voor anderen. Enne.........hulp op afstand......is dit niet het zelfde........hoe vaak word er geen update uitgebracht(voor lekken) of een site gehacked.........van MS?
pc anywhere een trojan,? vaag je kan er anders gewoon een account met aan password achter hangen hoor!,

moeten we het file/print sharing van MS dan ook maar onder de categorie trojan gooien? (je kan er immers mee op een andere pc komen... :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

1. Windows Messenger

2. Extern bureaublad

4. Hulp op afstand

7. Dubbele weergave

Jij lult echt heel erg enorm uit je nek:
Omdat je Linux niet met Windows kan vergelijken (dat veel mensen wel doen) Windows heeft een hele andere doelstelling dan Linux. WIndows heeft als doelstelling dat het Backwards OS moet zijn. Ofwel dat DOS programma's (16bit) op een 32bits besturingssysteem moet lopen.
EN ik kraak al je redenen af:

1. Windows Messenger:
Windows messemger is gewoon een mix van AOL, ICQ en Yahoo geweest. Omdat Microsoft dacht van dat willen wij ook. Hebben wij dus meer members. En wat doet Microsoft, ze integreren het gelijk ff :(

2. Extern bureaublad
Dit kon in Win2000 ook al, zelfs met NT4 (Terminal Service) Volgens mij kan het zelfs ook met Linux :9~

Draadloze 802.1x-netwerkondersteuning
Linux is hier vele mate beter in :)

4. Hulp op afstand
Dit is dezelfde functie als bij (2)

Dit zit al jaren bij Linux :P

Dat kan Linux ook. Zelfs meer talen dan M$

7. Dubbele weergave
Ik weet niet waar je het over hebt hier ho hee. Maar dit kan ook onder Linux. Mijn G400 deed het perfectos

Dat is al vele keren gebleken hehe :D

Waar is dit voor nodig :)
Als je veel gegevens hebt. Prop je dat echt niet in je adresboek ofzo hoor he. Maar gewoon in een SQL database ofzo :)

Deze optie sucks. Zelfs voor de meest proffesionele gebruikers vinden dit erg irritant :(

//

Ofwel. Waar zijn je tien redenen nu :?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb zo'n idee dat
• robin201 dit als anti-reclame bedoeld heeft <-- lijkt me sterk, maar kan
• er onder deze useraccount mensen lopen te kutten, gezien de recente posts van deze account.

Het kan geen toeval zijn dat er in SU al een draadje over 'm geopend is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Windows XP is ruk :r en valt in t niets vergeleken bij MacOS 10.1.1 laat die microsofties maar lekker verder dromen.. ik snap uberhaubt niet waarom je dit hier post... beetje non-windows users frustreren zeker |:( |:(

edit:

maar ff os erbij gezet :P

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
1. Windows Messenger
Windows Messenger biedt een eenvoudige manier voor real-time communicatie en samenwerking op uw computer. U kunt de on line status van uw contactpersonen bekijken en kiezen of u met hen via tekstberichten, spraak of video wilt communiceren. De prestaties zijn uitstekend en de kwaliteit is nog nooit zo goed geweest.
2. Extern bureaublad
4. Hulp op afstand
7. Dubbele weergave

Volgens mij heb jij nog nooit Linux geprobeerd I:(
Anders zou je weten dat deze dingen ook makkelijk met linux te bereiken zijn. Heb ff geen tijd om elk programmo ook bij naam te noemen (heb zo examen vaarbewijs)

* zeikstraal gebruikt slack 8.0 op servertje en winXP en slack 8.0 op workstation.
Ik kan je verzekeren dat de redenen om winxp erbij te nemen anders zijn.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik zie nergens een move message, maar ik zou zweren dat dit topic in de HK gestart is... nee dank u, daar hebben we hier geen behoefte aan.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.