De 815E chipset kan niet meer geheugen aan dan 512 mb. Is het zo dat de Asus Cusl2 niet goed werkt als alle geheugenbanken vol zijn. IK wil alle geheugen banken vullen met in totaal +/- 450 mb. Gaat dit problemen geven?
Als alle 3 de banken vol zijn kun je geloof ik niet officieel op 133MHz draaien.
Hoe kom je eigenlijk aan 450MB
Hoe kom je eigenlijk aan 450MB
edit:
64, 128 en 256 MB, maar het blijft vreemd...
)
64, 128 en 256 MB, maar het blijft vreemd...
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Je moet ook geen slecht geheugen kopen. Betaal gewoon een tientje meer, dan heb je A-merk (=kwaliteit) en kun je misschien ook nog een beetje je FSB tweaken
Verwijderd
ik heb hier alledrie de banken vol, met 2*128 en 1*256, en alles loopt perfect op 155mhz bus.
Wat ik wel raar vind is dat ik eerst een fsb haalde van 160, met het geheugen dan op 120, en na een biosupdate haalde ik een fsb van 170!!!!
Wat ik wel raar vind is dat ik eerst een fsb haalde van 160, met het geheugen dan op 120, en na een biosupdate haalde ik een fsb van 170!!!!
Er zit een verschil tussen geheugen banken en geheugen slots. De slots zijn de dingen op het moederbord (waar er op de CUSL2 3 van zitten), en iedere slot kan maximaal 2 banken geheugen vullen. Het aantal banken dat een DIMM vult hangt af van het aantal chippies op de DIMM zelf: sommige vullen 1 bank (single sided DIMMs), andere vullen 2 banken (double sided DIMMs).
De Intel 815 chipset ondersteunt maximaal 4 banken op 133MHz. Je kunt dus prima 3 slots vol hebben met 133 MHz geheugen, zolang er niet meer dan 4 banken vol zijn.
Welke banken gevuld zijn kun je zien als je de computer op start, op het overzichtje na het POST scherm.
De Intel 815 chipset ondersteunt maximaal 4 banken op 133MHz. Je kunt dus prima 3 slots vol hebben met 133 MHz geheugen, zolang er niet meer dan 4 banken vol zijn.
Welke banken gevuld zijn kun je zien als je de computer op start, op het overzichtje na het POST scherm.
Pagina: 1