Vraagje(s) over oude videorecorder

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik heb van iemand een oude Philips VR-200 (VHS) video gehad, en het probleem is dat als ik een band afdraai,
dan krijg ik alleen zwart/wit beeld vol sneeuw, strepen, knipperen enz.

K heb em opengemaakt, er is verder nog nooit mee gerommeld, bandtransport is helemaal goed.

Dus dan is waarschijnlijk de koppentrommel versleten?
---

Nou had ik zelf al precies zo'n zelfde videorecorder... alleen daarvan is het display kapot.
Ik heb net even de printplaatjes verwisseld waar het display op gemonteerd zit, maar het probleem blijft bij de zelfde recorder dus daar ligt het niet aan.

Om nou weer een goede te maken, kan ik dan gewoon die grote printplaat omwisselen met de andere zelfde recorder?
Zit nl. gewoon klikbaar bevestigd en aangesloten met een aantal witte plastic connectors :)

In principe zou ik ook de koppentrommels om kunnen wisselen, maar van horen zeggen weet ik dat dat (vooral bij dit model) een kl*tewerk is.... en het loopwerk van de recorder met de slechte trommel doet het wel, alleen er komen ontzettend ongezonde piep en kraakgeluiden uit (hoort niet)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Waarom niet? Het enige wat je waarschijnlijk zou moeten doen na het overzetten is hier en daar een potmetertje tunen. Ik zou daar niet te drastisch aan draaien (kleine tikjes).
Ik hoor wel of `t gelukt is.

Succez

p.s. Waarom niet eerst proberen om die koppen te stellen, na een flinke tik bv bij transport kan de kop ook verschuiven.

Verwijderd

Kweenie maar heb je toevallig ook al geprobeert om de koppen schoon te maken. Wil ook nog weleens helpe :+

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Heb ik al naar gekeken,
ik heb de ene recorder gekregen van een goede kennis omdat ie van de ene op de andere dag steeds slechter beeld gaf.
Maar hij heeft zelf al met wattenstaafjes en alcohol zitten rommelen op de koppentrommel, waardoor het nog erger is geworden.
Het bandtransport ziet er verder precies hetzelfde uit als bij mijn eigen recorder, speelt gewoon goed en band wordt ook niet beschadigd oid.
Hij maakt alleen ten opzichte van mijn eigen recorder wel heel veel herrie, piepende geluidjes tijdens play, gezoem tijdens het snelspoelen enzo.... Dus daarom heb ik liever het goede loopwerk van mezelf + het tuner gedeelte van die van mijn kennis.

Ik weet verder vrijwel niks van electronica, potmeters afregelen ik zou niet weten hoe ... :D
het enige wat ik verder logisch kan bedenken is dat het vast wel mogelijk zou zijn om bepaalde delen te vervangen.

Ik zal het in elk geval morgen maar eens proberen, kapot is het toch al :P

* dreeke gaat eerst even slapen :z

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
even een screenshot gemaakt met capture kaart, zo ziet het er dus uit, maar dan knipperend en het scrollt langzaam de hele tijd omhoog...

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/abulder/lelijkbeeld.jpg

Het lijkt btw hoe langer hij staat te spelen des te minder slecht het beeld wordt, dus ik laat em eerst nog even een paar uur draaien, kan altijd nog zijn dat er gewoon heel veel stof en vuil op de trommel zit

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Hij doet het weer ;)

de hele printplaat + voeding overgezet uit 2de video

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 03:33 schreef dreeke het volgende:
Hij doet het weer ;)

de hele printplaat + voeding overgezet uit 2de video
hij's fijn ;)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zaterdag 17 november 2001 02:29 schreef TheHaguez het volgende:
Waarom niet? Het enige wat je waarschijnlijk zou moeten doen na het overzetten is hier en daar een potmetertje tunen. Ik zou daar niet te drastisch aan draaien (kleine tikjes).
Ik hoor wel of `t gelukt is.

Succez

p.s. Waarom niet eerst proberen om die koppen te stellen, na een flinke tik bv bij transport kan de kop ook verschuiven.
Zo makkelijk is dat dus echt niet.. De koppen worden ingeregld dmv hele precieze meet-apparatuur.. Je denk te simpel ben ik bang.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Ehm.. tsja, het werkt weer. maaareh.. had je dat ding niet gewoon op NTSC staan? Het beeld wat je hier postte+de omschrijving passen nl. bij NTCS weergave op een PAL toestel.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 14:26 schreef hezik het volgende:
Ehm.. tsja, het werkt weer. maaareh.. had je dat ding niet gewoon op NTSC staan? Het beeld wat je hier postte+de omschrijving passen nl. bij NTCS weergave op een PAL toestel.
ik ben niet zo slim maar ook niet helemaal |:( hoor ...

dat ding is gewoon een simpele klik en klak bouwpakket VCR, een duizend in 1 dozijn en ik heb 2 exact dezelfde hier staan waarvan 1 wel goed en de andere met dat kutbeeld....

Trommels verstellen en het loopwerk verschroeven heeft echt geen nut, aangezien het nog nooit aangepast is en precies hetzelfe zit als bij de andere video.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 14:22 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Zo makkelijk is dat dus echt niet.. De koppen worden ingeregld dmv hele precieze meet-apparatuur.. Je denk te simpel ben ik bang.
het is al gelukt hoor, het gaat hier om 2 exact dezelfde recorders, dus zijn van binnen ook gewoon hetzelfde

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
sorry voor 3 posts onder elkaar :)

Maar misschien dat iemand dit weet.... bij de "goede" video die ik nu heb is de aandrukrol een beetje versleten, en daardoor speelt ie niet goed E-240 banden (die zijn dunner)

Nou wil ik de aandrukrol uit die andere halen, maar ik weet niet hoe ik die los kan maken :(
zit vast dmv van een of ander ringetje aan de bovenkant...

Pagina: 1