Proxy toe wijzen door dhcp server

Pagina: 1
Acties:

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:30
Ik heb een vraagje over iets waar ik niet helemaal uit komt en ook de gewenste info niet echt over kan vinden.
Ik heb hier thuis mijn Redhat 7.1 doos als dhcp server draaien.
Uiteraard krijgt hij alle benodigde adressen netjes aangewezen.
Alleen.... kan ik nu ook een proxy-server aangeven.
OS op de client kant is Windows XP en windows 9X.
Dus eigenlijk wil ik gewoon dat de dhcp ook het proxy adress voor de client geeft.
dhcp server is 192.168.0.2
proxy is 192.168.0.1 op poort 3128
Iemand een idee / link naar een goede faq

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Volgens mij kan dit niet. Proxy is namelijk een browser speciefieke setting. En geen algehele netwerk instelling.

Verwijderd

je kan het wel zo doen, dat de browser geen proxy ingesteld heeft, maar dat op poort 80 gewoon een transparante proxy zit.. dan hoef je niets in te stellen, maar je kan toch het plezier en genot van een proxy nuttigen :-)

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:30
Ik zou hem idd als transparante proxy kunnen instellen.
Had het alleen leuker gevonden als het via dhcp kan.

• buum
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:17

buum

Wie? Ik?

Wat ik mij net bedacht: je kunt Internet Explorer ook instellen met zo'n .pac file. Dat is de setting "Discover proxy automaticly" volgens mij, oid. Nu zul je zelf wel ff op zoek moeten gaan naar hoe dat werkt, maar da's misschien een idee

[off-topic]
Beetje laat, ik weet het :-)
[/off-topic]

Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!

Verwijderd

kan je m'n in je dns niet de naam proxy.domein.nl oid geven? dan kan je als je een andere proxy nodig hebt een ander ip adress in je zone file van je dns geven..en klaar is kees.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 21:46 schreef mgbruin het volgende:
Wat ik mij net bedacht: je kunt Internet Explorer ook instellen met zo'n .pac file. Dat is de setting "Discover proxy automaticly" volgens mij, oid. Nu zul je zelf wel ff op zoek moeten gaan naar hoe dat werkt, maar da's misschien een idee
iemand ervaring?
Pagina: 1