twee i-netverbindingen via proxy combineren?

Pagina: 1
Acties:

• klaasvaag
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik zit op een LAN, met een standaard internetverbinding van 2mbit/s Up en Down.
Sinds een tijdje wordt er geexperimenteerd met een ADSL verbinding 5mbit/s down en 1mbit/s up.
Aangezien ik de upstream van de ADSL verbinding te langzaam vind, zit ik nog op de andere verbinding.
Als ik mijn netwerkinstellingen normaal instel(gewoon ip enzo instellen) Ga ik via de 2mbit lijn het internet op. Via een proxyserver kan ik de andere verbinding gebruiken.
Weet iemand of er een manier is om deze twee verbinding beide tegelijkertijd te gebruiken?? of bijvoorbeeld de downstream van de ene en de de upstream van de andere... please?? iemand??

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2025
Hmmm lijkt me lastig. ik denk dat het niet mogelijk is om tegelijkertijd in 1 programma beide lijnen te gebruiken, maar ik denk dat het wel mogelijk is om

IE te gebruiken met je 2mbit lijn
netscape in te stellen via proxy met je ADSL lijn

dus 2 programma's met 1 proxy instellingen en de ander niet

just my 2 cents...

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je zou de proxy (de server zelf) zo in kunnen stellen dat ie verschillende gateways gebruikt voor zijn dataverkeer.

• xtra
  • Laatst online: 19-11-2025
Volgens mij werkt dit niet. De server die je benadert kan niet weten dat je je data via een andere verbinding terug wilt hebben.
Je kunt waarschijnlijk wel de programma's waar je veel data verstuurt zoals bijv. ftp en e-mail via de snellere verbinding laten gaan.

• klaasvaag
Ik zou graag mijn ftp via de ene verbinding, en de rest via een andere verbinding willen laten lopen, via de adsl dus. Het probleem is voornamelijk dat ik geen toegang heb tot de ingestelde proxyserver. Ik ben client op dit netwerk. Iemand een idee voor de ftp?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In de ene applicatie stel je proxy1 in, en in de andere applicatie proxy2 ...

Tijd voor een nieuwe sig..

• klaasvaag
dan moet ik nog altijd een ftpserver hebben waarbij je een proxy kan instellen.. iemand een opmerking waar ik wel wat mee kan??

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 15:52
Ik schaam mij.... kan niet lezen
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

My weblog

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien dat je je sitautie c.q. vraag dan wat kan verduidelijken, want ik had echt niet begrepen dat je het over een FTP *server* had i.p.v. een FTP *client* :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• klaasvaag
Ok, misschien een beetje onduidelijk geweest.. Sorry hiervoor. Hier een poging om de situatie duidelijk te maken.

Er is hier op dit netwerk, waar ik een user van ben de keuze tussen twee internet verbindingen.. 1 standaard, met 2 mbit/s up en down, en een ADSL op 5/1 die met een proxyscript in te stellen is in bijv. IE. de upload van 1mbit/s vind ik een beetje langzaam. De download van 5mbit/s spreekt mij dan wel weer aan. De programma's waar ik de verbindingen voor gebruik zijn: Een ftp-server (veel upload en download); een browser(Internet Explorer); soms een ftp-client om movies te downloaden enzo; Verder ICQ, MSN en mIRC, deze laatste heeft ook regelmatig een aardige downloadsnelheid nodig.. Hiervoor zou de 2 mbit wel genoeg zijn. Ik hoop dat ik zo iets duidelijker ben.. En dat ik dus ook een beter gericht antwoord kan krijgen..

Verwijderd

www.midpoint.com

ik heb op die manier 2 fast adsl lijnen gecombineerd. :)

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:28
Lijkt een beetje windows only. Is er ook voor linux zo'n proggie :?
Pagina: 1