Multiplier is meestal locked... dus.... 
edit: behalve natuurlijk voor mensen met potloden
edit: behalve natuurlijk voor mensen met potloden
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Mocht ie unlocked zijn, dan is de performance meestal hoger op de zelfde snelheid als je de FSB hoger hebt staan.
Maarja, met een locked CPU heb je daar niets aan
Maarja, met een locked CPU heb je daar niets aan
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Unlocken dus
, ligt eraan welke proc je hebt.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
meestal heeft een FSB-verhoging meer effect omdat je dan ook je geheugen een mobo enzo sneller laat lopen. met multiplier laat je alleen je proc. sneller lopen. FSB is dus wel leuker, maar je geheugen en de rest moeten dit wel trekken natuurlijk anders heb je er geen zak aan (instabiel systeem).
Ik krijg deze week 2 x crucial ddr binnen, en ik heb een AMD Athlon 1,4 dus moet ik deze nou unlocken???
Die 1400er is unlocked. No need to unlock.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Kdenk probeer ook us me FSB hoger te zetten, duz gedaan. Wel op oude PC, en zie bij opstarten nu 533 Mhz (FSB=133) i.p.v. 400 Mhz (FSB=100) maar er staat XP-Pro op en die start dan alleen op in veilige modus, enig idee hoe ik dit kan oplossen? B.T.W. ik denk dat ik toch eens naar wat koeling moet gaan kijken want hij werd na een uurtje met koe wel een beetje erg warm volgens mij, hij resette automatisch. Duz iemand nog een tip waar ik naar zou kunnen kijken, Thanx
B.T.W. start ook niet normaal op op 448 Mhz (FSB=112)
B.T.W. start ook niet normaal op op 448 Mhz (FSB=112)
denk ook over een thunderbird 1400 ayhja en die is dus standaard 'unlocked', maar hoe zit dat dan met de voltage-lock? moest anders toch de L7-bruggen verbinden om de Vcore te verhogen?
Chill ff..Op zaterdag 17 november 2001 01:13 schreef zimbab het volgende:
dat vroeg ik niet
Welke voltage lock? Je kan vrij een voltage instellen tot en met 1,85V. Als je daar boven wilt gaan zitten heb je 1. goeie koeling nodig en 2. moet je voltage mod doen.Op zaterdag 17 november 2001 01:09 schreef zimbab het volgende:
denk ook over een thunderbird 1400 ayhja en die is dus standaard 'unlocked', maar hoe zit dat dan met de voltage-lock? moest anders toch de L7-bruggen verbinden om de Vcore te verhogen?
Daarvoor verwijs ik je door naar de search.
Verwijderd
dat voltage kan je tot 1.85 vrij instellen tegenwoordig. Vroeger kon dat niet en moest je de L7 verbinden, maar dat is dus nu niet meer nodigOp zaterdag 17 november 2001 01:09 schreef zimbab het volgende:
Pagina: 1