Toon posts:

Mijn NIC (3Com® of Realtek) Is traag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dus thuis de volgende systeemen staan:
* Server = PIII 500Mhz/512Mb/160Gb/3com NIC 10/100
* Workstation I = AMD 1.53Ghz/512Mb/40Gb/3com NIC 10/100
* Workstation II= AMD 900Mhz/256Mb/20Gb/realtek 10/100
* WorkstationIII= P200Mhz/32Mb/1.8Gb/realtek
Op de server draai W2k Advanced server en op alle andere sytemen draait Windows ME (op workstatio I draait ook nog WIN XP).

Nu heb ik dat hele zootje dus aan elkaar geknoopt met een edimax 10/100Mbit Switch, geen probleem zou je zeggen!
Maar wat is nu het geval als ik met een WinME syteem wat van de server aftrek is: Eerst gaat het gewoon "snel 60% van de totale bandbreedte maar na 10 sec zakt ie naar beneden tot +/- 4% niet echt relax zou ik zo zeggen.
Ik ben echt al heel lang aan het ku**en en weet iemand er een oplossing op?

[edit johnny] ik heb maar effe een oude topicstart van je erin geedit... wel zo handig zeg maar :P
Oh ja Devil_2000, dat kan ik zelf wel verzinnen hoor.

Verwijderd

Je blijft bezig he?

Verwijderd

Denk je dat je als je 60 topix opent, je sneller antwoord krijgt?
Misschien heb je gelijk.

Maar je krijgt ook sneller een ban...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 00:38 schreef Cheatah het volgende:
Denk je dat je als je 60 topix opent, je sneller antwoord krijgt?
Misschien heb je gelijk.

Maar je krijgt ook sneller een ban...
Ik heb nu Maar 1 topic open ja 1 is dat nu zoveel gevraagt.

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 00:30 schreef johnny appleseed het volgende:

Oh ja Devil_2000, dat kan ik zelf wel verzinnen hoor.
Ja dat zal wel, ik plaats een reactie met OW2 omdat de info die er nu staat er eerst niet stond en ik dus dacht dat meneer weer bezig was ;)

Maar goed, ff ontopic.
Hoe heb jij het duplex gedeelte ingesteld dan van de pc's ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 00:41 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

Ja dat zal wel, ik plaats een reactie met OW2 omdat de info die er nu staat er eerst niet stond en ik dus dacht dat meneer weer bezig was ;)

Maar goed, ff ontopic.
Staan allemaal op auto.

Ik aanbid je je ben de eerste die mij probeerd te helpen. dank U :)

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 00:41 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

Maar goed, ff ontopic.
Je post een topic in SU over deze persoon, maar je gaat hem vervolgens wel helpen... Beetje vreemd, niet? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 00:47 schreef Silverstar het volgende:

[..]

Je post een topic in SU over deze persoon, maar je gaat hem vervolgens wel helpen... Beetje vreemd, niet? :?
ja als jij dat nu ook gewoon doet heb repect voor deze helpende hand!

Verwijderd

Is goed :), als je de auto settings nu veranderd in 100 Mbit Full-Duplex misschien helpt dat wat.
Je hebt een Switch dus die moet in principe Full duplex aankunnen, probeer als dat niet wil 100 Mbit half duplex eens.

[me=7024] gaat nu slapen, lees morgen de rest

Suc6! ;)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op zaterdag 17 november 2001 00:48 schreef Gerund het volgende:

[..]
Waar moet die autosence dan op staan 3Com® is toch full duplex met busmastering

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op zaterdag 17 november 2001 00:53 schreef Gerund het volgende:
[quote]Op zaterdag 17 november 2001 00:48 schreef Gerund het volgende:

[..]
ben bezig ren naar boven om die server op full duplex te zetten!

Verwijderd

Topicstarter
als ik op die server mijn duplex settings ga veranderen dan krijg ik een mooi blauw scherm met een mem dump heel fijn!

heb ik ook last van als ik ineens mijn local network disable |:(

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Kijk dan eens of er nieuwe drivers zijn voor je realtek kaartje, ik had daar ook last van.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Op zaterdag 17 november 2001 00:58 schreef Gerund het volgende:
als ik op die server mijn duplex settings ga veranderen dan krijg ik een mooi blauw scherm met een mem dump heel fijn!

heb ik ook last van als ik ineens mijn local network disable |:(
Dan heb je ieder geval al 1 mogelijk oorzaak gevonden.. een systeem wat niet helemaal happy is met z'n drivers en/of hardware.
Oplossing: Swap je NIC 's naar een ander slot toe en breng ff een bezoekje aan 3com support..

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Verwijderd

Topicstarter
Het is allemaal 3com® dat is het gekke van heel het verhaal! ik heb dus eerst realtek gehad en nu heb ik vandaag 3com® erin geprik en het probleem is nog steeds hetzelfde! RRRaar

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb precies hetzelfde probleem....

[topic=322403/1/25]

Ik snap er dus ook geen reet van.
Dus plz mensen, help ons!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 01:07 schreef JJay het volgende:

[..]

Dan heb je ieder geval al 1 mogelijk oorzaak gevonden.. een systeem wat niet helemaal happy is met z'n drivers en/of hardware.
Oplossing: Swap je NIC 's naar een ander slot toe en breng ff een bezoekje aan 3com support..
Ja welk slot dan hij zit nu in pci slot 1 dacht ik dat is een shared dus niet echt lekker!

Ik prik hem morgen wel ff in 4 ofzo kijken wat ie dan doet maarja dat vind ik niet zo'n groot probleem. de trage snelheid tussen Windows ME® en Windows ME® vind ik minder leuk met kaartjes van Fl 125.00 stuk!!!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Settings zijn

ip 10.0.0.X
Subnet (default)255.255.255.0
DNS 10.0.0.100
Domain :GERUND

Is toch niets mis mee.

Trouwen in Windows XP is de snelheid Bizzar Snel Hoe kan dat Nu(windows 2k > Windows XP)

• JJay

JJay

Hit me!

Het slot wat gedeeld wordt met CNR/ISA whatever gebruiken is iets wat je beter kunt vermeiden, vooral als het om 3com kaartjes gaat die o-zo-graag busmaster willen zijn..
Verder, als jij naar boven moet rennen van je workstation naar je server, zóu het dan misschien (ik zeg het heel zachtjes..) aan je bekabeling kunnen liggen...?
Naast goede hardware is dit nog vele malen belangrijker .. (al weten sommige netwerk fabrikanten behoorlijke troep te produceren, UTP is een moeilijker product dan je denkt..)
Dat je goede kabels hebt geloof ik graag, maar blijkbaar ben je er ook mee door een fundering heen gegaan, ligt je kabel langs te trap oid.. keertje te hard trekken aan UTP, de kabel een verkeerd bochtje laten maken en je kabel verdient het niet meer om onder de noemer 'Cat. 5' te vallen..

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Verwijderd

Topicstarter
Net getest 700Mb in <2 Minuten

= 5.9Mb/sec is nog niet echt spannend maar beter als 0.6Mb/sec dan zou ik er meer als 19 Minuten over doen en dat doe ik ook in windows ME.

Dus mijn vraag is ligt dit nu gewoon aan windows ME of is er een setting fout.

Verwijderd

Topicstarter
Je wil echt niet weren hoeveel verschillende KM's kabel ik geprobeerd heb zelf 3com® kabel(je verzint het zo gek niet of ik heb het geprobeerd!)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 01:19 schreef JJay het volgende:
Het slot wat gedeeld wordt met CNR/ISA whatever gebruiken is iets wat je beter kunt vermeiden, vooral als het om 3com kaartjes gaat die o-zo-graag busmaster willen zijn..
Verder, als jij naar boven moet rennen van je workstation naar je server, zóu het dan misschien (ik zeg het heel zachtjes..) aan je bekabeling kunnen liggen...?
Naast goede hardware is dit nog vele malen belangrijker .. (al weten sommige netwerk fabrikanten behoorlijke troep te produceren, UTP is een moeilijker product dan je denkt..)
Dat je goede kabels hebt geloof ik graag, maar blijkbaar ben je er ook mee door een fundering heen gegaan, ligt je kabel langs te trap oid.. keertje te hard trekken aan UTP, de kabel een verkeerd bochtje laten maken en je kabel verdient het niet meer om onder de noemer 'Cat. 5' te vallen..
Die kabel die ik zelf gemaakt heb is perfect en is tevens ook nog eens eerst met plastic en dan nog een met folie ingewikkeld>

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op zaterdag 17 november 2001 00:30 schreef Gerund het volgende:
Ik dus thuis de volgende systeemen staan:
* Server = PIII 500Mhz/512Mb/160Gb/3com NIC 10/100
* Workstation I = AMD 1.53Ghz/512Mb/40Gb/3com NIC 10/100
* Workstation II= AMD 900Mhz/256Mb/20Gb/realtek 10/100
* WorkstationIII= P200Mhz/32Mb/1.8Gb/realtek
Op de server draai W2k Advanced server en op alle andere sytemen draait Windows ME (op workstatio I draait ook nog WIN XP).

Nu heb ik dat hele zootje dus aan elkaar geknoopt met een edimax 10/100Mbit Switch, geen probleem zou je zeggen!
Maar wat is nu het geval als ik met een WinME syteem wat van de server aftrek is: Eerst gaat het gewoon "snel 60% van de totale bandbreedte maar na 10 sec zakt ie naar beneden tot +/- 4% niet echt relax zou ik zo zeggen.
Ik ben echt al heel lang aan het ku**en en weet iemand er een oplossing op?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even het een en ander opsommen wat ik al gedaan heb:

*Andere UTP kabels
*Andere Netwerkkaartjes Realtek > 3Com®
*Andere subnet
*Duplex Setting

Dus als jullie nog iets weten wat er niet tussen staat heel graag. Ik zit eigenlijk te hopen op een regedit of een System.ini Edit ik denk dat daar het probleem zit.

• JJay

JJay

Hit me!

Op zaterdag 17 november 2001 01:27 schreef Gerund het volgende:

Die kabel die ik zelf gemaakt heb is perfect en is tevens ook nog eens eerst met plastic en dan nog een met folie ingewikkeld>
Ik *hoop* echt dat je dat als grapje bedoelt...?
UTP kabels zelf maken is een no-go als je maximale snelheden door je NICs heen wil janken... Patchcables, mucho beter..! Ook geen rare dingen zoals STP, FTP, maar gewoon standaard Cat 5 (eventueel Cat 5e als je niet op $$$ hoeft te letten..) van een goed merk (Belkin heeft mijn verkeur..)
Als je van je kabels eist dat er meer dan 48 mbit door heen gaat moet je al heel erg op je twisting letten, en de paren bijzonder kort afknippen als je de connector er op knijpt, en al helemaal geen onafgeschermde stukken hebben..

Overigens is 5.9 Mb/sec een mooie score .. :)

Verwijderd

WIN ME als serieus nos ??? Als je wat moet browesen op het internet gaat het tok wel, maar voor de rest ken ik geen brakker os als dat, sorry

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 16:25 schreef MASH_MAN het volgende:
WIN ME als serieus nos ??? Als je wat moet browesen op het internet gaat het tok wel, maar voor de rest ken ik geen brakker os als dat, sorry
ja gast dat is mijn GAME OS voor serious add kicking rammel ik in XP
Pagina: 1