Toon posts:

Waterkoeling setup idee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Owk omdat ik dus al besloten heb dat zo'n Koolance eigenlijk maar niks is , een Vapochill wel maar ik ben dan ook geen oliesjeik , heb ik na wat nadenken tot deze setup gekomen .

-Z4 waterblok voor Proc , Northbridge , GPU en voeding
-Autofrigo/AutoAircopomp om water te koelen
-Alu reservoir van Z4
-1600 liter/uur pomp

Met de frigo gaat het reservoir daar in , met de Aircopomp koel ik eerst het water voor het het reservoir in gaat , of laat ik dat gewoon weg en maak een "closed" systeem . Op deze manier kan ik zo'n lompe radiator en bijbehorende fan's vermijden , bak wordt ook dik geisoleerd .

Wat denken m'n medetweakers van dit idee ?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10

chromeeh

the Gnome

Hmmmm..... Het zou kunnen werken....
Gewoon proberen zou ik zeggen >:)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 16:46
- let op dat die frigo de hitte van je CPU kan trekken. Een hete TB stookt al gauw 150 W ...

- let op de warmteoverdracht tussen de frigo en het water. Als je je reservoir gewoon in die frigo zet, ga je dat niet kunnen koelen. Beste zou zijn als het water rechtstreeks over de koelelementen loopt.

- een aircopomp uit een auto werkt volgens mij niet op stroom, maar is met de motor verbonden. Als die toch op stroom werkt, gaat die héél véél stroom trekken. Het koelvermogen zal waarschijnlijk ook totale overkill zijn, zelfs voor een dual TB 1.4 @ 1.8 of zo :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat frigotje leek me het interessants , dan daar een beetje water in doen en daar het reservoir in rammen . Aircopomp 2e idee maar ni naar gekeken

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
1600L/u heb je niet nodig. Ik heb ooit een goedkoop 300L/U pompje vervangen voor een SICCE 1300L/U en merkte geen verschil in temperatuur. Begrijp ik dat je het water actief wilt coolen (airco) of alleen met een radiator + fan ?

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Radiator+fan doe ik niet , ik wil 0% fans . Actief koelen met frigo of airco is m'n idee . En dan zal ik maar een 300liter/uur pompje nemen :) . Heb wel een vette radiator op een impreza gezien vandaag , pas perfect bovenin je case en ze koelen er de boite mee , kost enkel 5000 BEF ...

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
Op zaterdag 17 november 2001 12:52 schreef subsonik het volgende:
Het koelvermogen zal waarschijnlijk ook totale overkill zijn, zelfs voor een dual TB 1.4 @ 1.8 of zo :)
Je CPU kan toch nooit te koud zijn? >:)
Daarom hebben we ook "allemaal" waterkoeling. En sommige zelfs peltiers.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Op zaterdag 17 november 2001 19:11 schreef real_raichu70 het volgende:
Radiator+fan doe ik niet , ik wil 0% fans . Actief koelen met frigo of airco is m'n idee . En dan zal ik maar een 300liter/uur pompje nemen :) . Heb wel een vette radiator op een impreza gezien vandaag , pas perfect bovenin je case en ze koelen er de boite mee , kost enkel 5000 BEF ...
Ben je misschien een Belg ?? :-)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik ben een Turk die in afghanistan woont en geboren is te Maleisië , maar ik spreek toevallig wel vlaams :)
Pagina: 1