Ruis op 1e speaker uitgang SB live value

Pagina: 1
Acties:

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
Hey,

Ik heb net ontdekt dat er zeer veel ruis uit mijn SB live value komt. Het geluid gaat van mijn SB naar mijn Technics versterker en als ik die helemaal opdraai terwijl ik op de computer geen geluiden afspeel hoor ik een harde ruis (deze is ook te horen op een lager volume hoor maar dat hoor ik zelf niet meer...). Ik heb alle ingangen al gecontrolleerd (mic, aux, cd enz...).

Nu heb ik ontdekt dat als ik de officiele Creative SB Live drivers installeer ook kan kiezen voor een vierspeaker opzet. Nu heb ik mijn versterker dus aan gesloten op de uitgang voor de achter speakers op mijn geluidskaart en wat blijkt: ruis weg! Alleen nu denkt mijn computer dat hij al het geluid naar vier speakers stuurt dus niet echt ideaal...maarja van de ruis heb ik nu geen last!

Heeft iemand enig idee waar de ruis dan vandaan komt op de speaker uitgang voor de front speakers? Ik gebruik w2k, van alles de nieuwste drivers.

Thanx,

Techknow

• Techknow
Ik ben er nu achter dat als ik audio cd's afspeel via mijn computer er geen geluid uit de tweede speaker uitgang komt dus het vier speaker verhaal is niet de oplossing...

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
die cd uitgang kun je regelen met surround mixer

• Techknow
Ik heb even lopen klooien maar hoe krijg ik cd-geluid (zit intern via aux) dan op vier speakers zodat ik ernaar door achter kanaal kan luistern?

• Techknow
Niemand? Iemand? Please help!!

Verwijderd

Ik weet het ook niet, bij mij ruist die SB lIve ook als de pest..

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Mijn Value ook als ik hardwarmatig me volume aanpas. ;(

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1