Toon posts:

bestanden uitwisslen van ip naar ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om direct naar elkaar (van IP naar IP) bestanden uit te wisselen?
Dat jij bijv. van mijn harde schijf bestanden kan ophalen als iemand toegang geeft?

Sander

Verwijderd

Ja hoor moet je ff een cross cable er tussen rossen en je ip nummertjes goed instellen subnet default instellen en dan nog ff je mappen delen en klaar is sander!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Je kan ook een ftp server installeren, dat is nog een stukje veiliger en kan ook over het internet.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 00:03 schreef Gerund het volgende:
Ja hoor moet je ff een cross cable er tussen rossen en je ip nummertjes goed instellen subnet default instellen en dan nog ff je mappen delen en klaar is sander!
je kan bij jezelf t netwerk nog niet eens fatsoenlijk krijgen, en dan ga je hier antwoord op geven.

Ik denk dat sander bedoelt via internet en niet via een thuis netwerk.

Sander wat jij wilt kan wel maar dat moet dan via een ftp servertje.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het kan ook met VPN. Maar hoe? Het kan, daar gaat het om... Dan moet je gewoon VEEL documentatie lezen. Dan kun je daarmee op een relatief veilige manier via een secure tunnel gewoon iemands Windows-share schijven onder een driveletter bij jezelf zetten (netwerkkoppeling maken)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Het woordje Windows en Secure gaat niet samen, dat weten we nou toch allemaal wel :P

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

File transfers via Windows Filesharing for Microsoft networks wil ook best goed. Voor de gein maar eens xSharez opzoeken en het subnet waar je zelf op zit, eens scannen. Durf te wedden dat je zo een paar computers (W9X) tegenkomt met de file en printersharing vol open.

Snel is et niet, maar et kan.

Ps noot aan iedereen hier: File en printersharing is een groot risico als je et aan laat over et internet.

Forget your fears...
...and want to know more...

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
windows filesharing is inderdaad gevaarlijk over internet. De oplossing daarvoor is simpel: gebruik voor windows filesharing het ipx protocol, dat gaat niet over het internet en zorg ervoor dat het tpc/ip-protocol niet is gebind aan de windows services (tabblad bindings van het protocol) zo kun je toch lokaal windows filesharing gebruiken zonder dat je het risico loopt dat heel de wereld er misbruik van kan maken.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 01:55 schreef RolandWitvoet het volgende:
windows filesharing is inderdaad gevaarlijk over internet. De oplossing daarvoor is simpel: gebruik voor windows filesharing het ipx protocol, dat gaat niet over het internet en zorg ervoor dat het tpc/ip-protocol niet is gebind aan de windows services (tabblad bindings van het protocol) zo kun je toch lokaal windows filesharing gebruiken zonder dat je het risico loopt dat heel de wereld er misbruik van kan maken.
Kun je dit ook in normaal nederlands neer zetten voor ons MxStream gebruikers? ;)

Ik bedoel, dit heb ik geprobeerd met een vriend van me in hetzelfde dorp, en het werkt dus niet. Zeker niet in spellen, waar ipx/spx veel wordt gebruikt.

Zonder programma's als Winproxy of Winroute of Wingate kom je nergens.

• r.e.n
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 01:55 schreef RolandWitvoet het volgende:
windows filesharing is inderdaad gevaarlijk over internet. De oplossing daarvoor is simpel: gebruik voor windows filesharing het ipx protocol...
of NETBEUI

• Aetje

Aetje

NETBEUI is inderdaat beter. Het is niet routeerbaar dus KAN het niet over het internet werken. IPX kan dat in principe nog wel...

Forget your fears...

• Aetje

Aetje

Op zaterdag 17 november 2001 02:34 schreef Jorden het volgende:

[..]

Kun je dit ook in normaal nederlands neer zetten voor ons MxStream gebruikers? ;)

Ik bedoel, dit heb ik geprobeerd met een vriend van me in hetzelfde dorp, en het werkt dus niet. Zeker niet in spellen, waar ipx/spx veel wordt gebruikt.

Zonder programma's als Winproxy of Winroute of Wingate kom je nergens.
Ik wil best het EEA even uitleggen, maar verduidelijk de vraag eerst ff. Wat hebben IPX/SPX games met filesharing te maken? En waarom komt proxysoftware ineens om de hoek kijken?

Forget your fears...

Pagina: 1