Toon posts:

IP-adres DHCP server casema/wanadoo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand het ip-adres van deze dhcp-server dit omdat ik graag kabelinternet op een nt4 doos zou willen hebben?

Of is er misschien een mogelijkheid om er achter te komen?
Ook zie ik als ik de kabel aan m'n 98 doos hangt en dan bij winipcfg advanced kijk dat het adres 255.255.255.255 is maar dit is een ongeldig adres omdat ip-adressen nooit met 255 mogen beginnen en eindigen

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

jah ram em op je win9x bak in voer WINIPCFG uit..
daar staat i heeeeel mooi bij :)

/edit

Ook zie ik als ik de kabel aan m'n 98 doos hangt en dan bij winipcfg advanced kijk dat het adres 255.255.255.255 is maar dit is een ongeldig adres omdat ip-adressen nooit met 255 mogen beginnen en eindigen

dan weet ik het ook nie meer
/edit

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Op zaterdag 17 november 2001 00:30 schreef ThaHandy het volgende:
jah ram em op je win9x bak in voer WINIPCFG uit..
daar staat i heeeeel mooi bij :)

/edit

dan weet ik het ook nie meer
/edit
Ooit van een broadcast gehoord? Waarschijnlijk niet.. Bij een DHCP-lease wordt een pakketje het net opgegooid met als doeladres 255.255.255.255. De DHCP-server pikt dat pakketje op van 't net en stuurt een pakketje terug met een mooi fris IP-adres. Daarom staat er als adres voor je DHCP-server dat adres. Anyway, daarom is 255 ook gereserveerd en mag die niet worden gebruikt.

Anyway, ff on-topic: staat het adres niet gewoon op hun site?? Vast wel..

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als ik bij mij kijk via winipcfg staat er ook bij DHCP server 255.255.255.255 en aansluiting werkt zonder problemen, zal dus wel kloppen......

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost alleen op en niet zo nette manier.

Heb de pppoe adapter een statisch ip-adres gegeven en elke keer als er verbinding wordt gemaakt geeft NTS een foutmelding en zegt dat hij het ip-adres gewijzigd heeft.\

Niet netjes wel effectief.