Toon posts:

Vergelijk Sony Clie PEG-S300 met Palms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er nu over na te denken om een PalmOS PDA te kopen en ik zit nu een beetje te twijfelen. Ik zat er over te denken om een m500 te kopen maar nu opeens de S300 zo goedkoop is zit ik daar toch ook ernstig over te twijfelen.

Nu is er genoeg te vinden op dit forum over de Palms maar ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze low-end CLie (en liever nog die deze kunnen vergelijken met de m500).

Verwijderd

Er is weinig verschil qua functionaliteit tussen beide, behalve dat de m500 er veel strakker uit ziet maar dat is een kwestie van smaak. Ze hebben beide geheugenuitbreidings mogelijkheden dus dan moet je maar kijken of je liever Memorystick of SD Card gebruikt.

Als je die Clié mooi vindt zou ik het niet laten gezien het grote prijsverschil.

Meer info:
www.palm.com/products/palmm500

www.sony-europe.com

Verwijderd

leuk als je een Palm koopt krijg je een 16 MB SD card erbij. GRATIS.
Nieuwe MMC/SD van 32 MB kost je 100 piek.
Een memory stick voor Sony heb je zeker wel nodig en kost 150 piek voor 32 mb.
EN.. support van Palm produkten is OVERAL! Sony niet.

Verwijderd

Volgens mij zit er standaard een SD Card bij die Palm. Maar er is nu een actie waarbij je nog een extra gratis SD Card krijgt, zie www.palm.com/nl.

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Bij de Sony zit een 8MB memorystick. En support? Wat bedoel je eigenlijk. Sony draait gewoon PalmOS dus je kunt alle Palm progjes draaien.

Nog een tip: vergelijk het scherm van de Sony met de Palm. De kwaliteit van de Sony is veel beter. Dat heb ik ook Palm-eigenaren in mijn omgeving horen toegeven.

• Bigs
  • Niet online
Die Sony is erg :9~ , vooral als je ook naar de prijs kijkt. Ik heb die ook bijna gekocht, totdat ik besloot toch maar geen Palm te kopen.

Verwijderd

overall, wat je allemaal voor de Palm kan krijgen aan extra's die niet te krijgen zijn voor de Sony.
Verder... prijs van de Sony....

btw. ik vergelijk de Clie 770 met de Palm M505....

• Dries Arnolds
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Extra's...

- Luizige camera (is er ook voor de Sony, hoewel een stuk duurder)
- Telefoon-module (blerk
- Tasjes en beschermhoesjes (Zijn er ook voor de Sony, maar idd duurder
- verder? zoveel nuttige hardware-extra's ken ik niet voor de Palm.

• Bigs
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 18:34 schreef DasH het volgende:
- Tasjes en beschermhoesjes (Zijn er ook voor de Sony, maar idd duurder
Bij de Sony word standaard een hele mooie meegeleverd, kan het alleen ff niet goed beschrijven :)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:21

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Als je het geld hebt moet je voor een sony gaan met kleuren 320x320 scherm. Dat is echt geweldig. De versie met kleur is de peg-N610c en die met mp3player + same specs n760

http://www.sonystyle.com/micros/clie/comparison/index.html

505 is ook altijd nog een goede keus.

Verwijderd

geld is niet het probleem, ik was in de markt voor een HP Jornada 720 (ja, zo'n palmtop met toetsenbord, kleurenscherm, 56k modem en nog veel meer) die was 2600 piek.... maar toen dacht ik aan gebruik... meenemen als ik geen tas bij me heb. Dus terug naar Palm kijken, vergelijken met de Sony. Kom ik toch bij de Palm terecht.
Ik was overigens Psion 5mx'er...

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Als geld echt geen probleem is? Inderdaad, die Sony met 320x320 scherm. Het is niet alleen een speeltje maar het is ook gewoon goed bruikbaar; de hoeveelheid informatie die je op je scherm kwijt kan word bijna 2x zo veel. Okee misschien niet, maar alles word wel een stuk leesbaarder als je er meer op propt... en bij mij maakt dat echt superveel uit.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

scherm is en blijft te klein voor veel info,
dus zal toch niet overgaan op 2x zoveel tekst op scherm.
Een Palm/Sony is gewoon een uitgebreide agenda, meer niet.
Als ik moet werken, neem ik wel een Psion5mx of laptop mee.
filmpjes kijken? Op zo'n klein scherm? no thanks, een oogoperatie kost nogal veel!

Maar goed, ik heb m'n Palm nu binnen en kan zeggen dat ie erg cool, eh.. KOEL aanvoelt!8-) M505 is voor en achter aluminium. De Sony voelde dan echt goedkoper aan. (plastic back)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:21

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Mooizo!
Veel plezier er mee.

suc6.

Verwijderd

WERKT SUPER!
heerlijk! natuurlijk de VOlkskrant, Tweakers.net, Spits en palm news op avantgo gezet!

• Acolyte57

Acolyte57

Op maandag 19 november 2001 12:37 schreef humpy het volgende:
scherm is en blijft te klein voor veel info,
dus zal toch niet overgaan op 2x zoveel tekst op scherm.
Even van de pimlico site geript:

Afbeeldingslocatie: http://www.pimlicosoftware.com/resolutioncompare.jpg

Zie linker-boven vakje van de PDAs. Dat is hoe vol mijn agenda dagelijks is. Zie je het verschil in de hoeveelheid tekst met een 320x320 scherm?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

JA, alleen worden de letters dan zo klein dat het de leesbaarheid niet meer bevorderd...
Mooi is het wel, ik zou dan ook gewoon de standaard hoeveelheid tekst erop laten.

Verwijderd

wel mooie niet blokkerige letters natuurlijk op de Sony

• Acolyte57

Acolyte57

Op dinsdag 20 november 2001 16:37 schreef humpy het volgende:
JA, alleen worden de letters dan zo klein dat het de leesbaarheid niet meer bevorderd...
Mjah, ik heb het zien draaien toen ik in de US was en ik vond het goed leesbaar hoor. Maar goed, het is inderdaad niet nuttig als je het niet kan lezen :)

Pagina: 1