Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Geen inspiratie
Op vrijdag 16 november 2001 23:10 schreef Rick2001 het volgende:
Ziet er goed uit.
Dank jullie...Op vrijdag 16 november 2001 23:23 schreef martijn12345 het volgende:
naajs
* Demo heeft nu al het gevoel dat hij niet voor niets de hele avond gefreesd heeft... De tweakers vormen echt een grote familie...
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
ben benieuwd hoe de resultaten zullen zijn qua koelen.
39
Anders ik wel!Op vrijdag 16 november 2001 23:32 schreef Homedisc het volgende:
Zeer mooi gedaan!
ben benieuwd hoe de resultaten zullen zijn qua koelen.
Verwijderd
Verwijderd
/me moet opeens denken aan iemand die laatst zijn poging postte om die kanaaltjes te maken door gaatjes te boren en hoe verschrikkelijk mislukt dat wel niet was
Al snap ik nog steeds niet helemaal waarom jullie al die moeite doen als je voor 100 piek ook een kant & klaar blokje kunt kopen
Dit heeft mij (manuren niet meegerekend, hoef mezelf niet te betalen) ongeveer 25 gulden gekost aan koper, als ik danger den spulletjes had gekocht, was ik 10 keer zoveel kwijt geweest...Op vrijdag 16 november 2001 23:38 schreef PsyFlux het volgende:
Errug mooi!
* Demo moet opeens denken aan iemand die laatst zijn poging postte om die kanaaltjes te maken door gaatjes te boren en hoe verschrikkelijk mislukt dat wel niet was
Al snap ik nog steeds niet helemaal waarom jullie al die moeite doen als je voor 100 piek ook een kant & klaar blokje kunt kopen
En het is iets waar je trots op kan zijn
en factory-look
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Het beste van 2 wereldenOp zaterdag 17 november 2001 00:17 schreef botoo het volgende:
tweakerspirit
en factory-look
wanneer de koel-resultaten??
Eehm... als ik een rad en een pomp heb, en alles geïnstalleerdOp maandag 19 november 2001 13:03 schreef RonnieB82 het volgende:
heel nice!
wanneer de koel-resultaten??
* Demo denkt dat het nog wel een maandje ofzo duurt, gelukkig is het over ruim een maand kerstvakantie
BTWW, kijk eens voor een leuke vrij goedkope maar toch zwar pomp in de conrad gids staan er een stuk of 2 drie die er interressant uitzien...
Breek je nek voorzichtig
Ik moet he morgen afmaken.
p.s. De prezeise benaming weet ik niet van die freesbank, Het lijk een beetje op een kolomboor.
Let wel op dat je geen 50%ED neemt, die moet je de helft van de tijd stil hebben staan.[b]Op maandag 19 november 2001 14:12 schreef
[...]
BTWW, kijk eens voor een leuke vrij goedkope maar toch zwar pomp in de conrad gids staan er een stuk of 2 drie die er interressant uitzien...
Was laatst ook iemand die hem kon weggooien.(of iets nuttigers.....)
Ontwerp is door mijzelf gemaaktOp maandag 19 november 2001 14:12 schreef The_PyroPath het volgende:
Ik ga binnekort ook met mn pa, achter de CNC freesbank staan en eens lekker rommelen, hoe ben je aan het ontwerp gekomen? ik ga waarschijnlijk een aantal concepten bedenken en tekenen, deze hier posten en kijken wat de mensen er hier van vinden. De 3 interressantste maken we dan in het echt en ga ik ze testen, zitten jouw aansluitingen aan de bovenkant? Ik vraag me namelijk af op dat hinderlijk is voor de weerstand e.d.
Maareh, als je met een CNC bezig gaat, zou ik ipv 1 kanaal van 10 mm 2 kanalen van 5 mm nemen, met een schotje ertussen... dan wordt je contactoppervlak bijna 2 keer zo groot
Een hele groto ofzo of een kleinere boorachtig ding.
Behoorlijk groot meestal... reken op een apparaat van 2 * 2 * 2 meter oidOp maandag 19 november 2001 21:35 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Hoe ziet een cnc frees er ongveer uit.
Een hele groto ofzo of een kleinere boorachtig ding.
100 % mee eens. Wat is er mooier dan je eigen blokje. Zelfgemaakt en zelf ontwordpen. En zeker al ie CNC isOp vrijdag 16 november 2001 23:50 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Dit heeft mij (manuren niet meegerekend, hoef mezelf niet te betalen) ongeveer 25 gulden gekost aan koper, als ik danger den spulletjes had gekocht, was ik 10 keer zoveel kwijt geweest...
En het is iets waar je trots op kan zijn
Moet je zeker doen, veel tekenen (van blokjes). Ik heb volgensmij wel 20 ontwerpen gemaakt. De laatste perfekt uitgewerkt en dan ben je er ook helemaal tevreden over.Op maandag 19 november 2001 14:12 schreef The_PyroPath het volgende:
Ik ga binnekort ook met mn pa, achter de CNC freesbank staan en eens lekker rommelen, hoe ben je aan het ontwerp gekomen? ik ga waarschijnlijk een aantal concepten bedenken en tekenen, deze hier posten en kijken wat de mensen er hier van vinden. De 3 interressantste maken we dan in het echt en ga ik ze testen, zitten jouw aansluitingen aan de bovenkant? Ik vraag me namelijk af op dat hinderlijk is voor de weerstand e.d.
De meeste mogen 100% als je ze 9 volt geeft. Hebben ze altijd nog meer druk als een aquarium exemplaar.Op maandag 19 november 2001 15:27 schreef Bredend het volgende:
[..]
Let wel op dat je geen 50%ED neemt, die moet je de helft van de tijd stil hebben staan.
Was laatst ook iemand die hem kon weggooien.(of iets nuttigers.....)
En ik wou ook nog ff zeggen dat ik het mooi werk vind Demoniac. That's te spiritOp maandag 19 november 2001 20:09 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Ontwerp is door mijzelf gemaakt
Maareh, als je met een CNC bezig gaat, zou ik ipv 1 kanaal van 10 mm 2 kanalen van 5 mm nemen, met een schotje ertussen... dan wordt je contactoppervlak bijna 2 keer zo groot
Verwijderd
Als ik me verveel heb ik geen freesbank klaarstaan om even wat blokjes te maken.
Zoals ik al gezegd heb, mijn vader heeft een metaalbewerkingsbedrijf (galgjewoordOp maandag 19 november 2001 22:43 schreef augustus het volgende:
Demoniac: hoe heb je ze gemaakt?
Als ik me verveel heb ik geen freesbank klaarstaan om even wat blokjes te maken.
Maar hoe verdeel ik het water dan over die gangetjes, als ik er dus 2 van 5 mm neem ipv 1 van 10 mm, want krijg je dan niet te veel last van wrijving?
Of bedoel je een kanaal heen/ een kanaal terug? Ik zelf dacht eraan om de inlet recht boven de CPU te maken waardoor het water daar het koelst is, dan spiraalsgewijs terug laten lopen en eruit via de zijkant (das makkelijk)
Is het trouwens een idee om aluminium blokje te maken op een koper plaatje te plaatsten (uiteraard zonder watercontact anders krijg je rotzooi!) Want een alublokje is een stuk goedkoper en makkelijker te krijgen dan CU, of is het een idee om eerst een zooi ALU dingen te maken en deze op een bepaalde manier te testen( dus zonder proc, want anders kan ik een dag niet Compen
Wie weet een goed manier om de koeling te testen? is de opwarming van water ( zonder radiator en met een klein reservoir) een goede maat voor warmte afvoer (mits bronwarmte en pomp snelheid gelijk blijven) wnat das een stuk makkelijker te doen dan iets anders meten of niet soms?
Breek je nek voorzichtig
Breek je nek voorzichtig
da's een gewone freesmachine.Op maandag 19 november 2001 14:41 schreef amd_ruluzzz het volgende:
p.s. De prezeise benaming weet ik niet van die freesbank, Het lijk een beetje op een kolomboor.
Met de boor hep je meer turbulentie en groter opp.
Met frees kan je meer gangen maken dus ook groter opp
Boor met plexi is natuurlijk wel mooi.....
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
op naar de huiskamerOp dinsdag 20 november 2001 20:08 schreef Bredend het volgende:
Heeft iemand wel een gekeken wat beter werkt? Frees of boor?
Met de boor hep je meer turbulentie en groter opp.
Met frees kan je meer gangen maken dus ook groter opp
Boor met plexi is natuurlijk wel mooi.....
100 post was dit
![]()
Dat had ok een speciale naam, Heb ik geweten maar nu niet meer.Op dinsdag 20 november 2001 18:07 schreef Clithopias het volgende:
[..]
da's een gewone freesmachine.
En ik weet nu als het goed is wat een cnc freesbank inhoud. Een computergestuurde freesbank toch.
Ik doe kromme aansluitingen er op, dus dat valt nog mee qua ruimte...Op woensdag 21 november 2001 16:01 schreef Straat het volgende:
kan je niet beter de inlaat en uitlaat van je GPU blokje aan de zijkant maken? Dat scheelt een hoop ruimte
Conventionele freesbank, bedoel je dat? Want zo noemt mijn pa het altijdOp woensdag 21 november 2001 16:09 schreef amd_ruluzzz het volgende:
[..]
Dat had ok een speciale naam, Heb ik geweten maar nu niet meer.
En ik weet nu als het goed is wat een cnc freesbank inhoud. Een computergestuurde freesbank toch.