Toon posts:

Temperatuur cpu/moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik wil graag weten wat een goeie temperatuur is voor een amd athlon xp 1800+?
En ik wil ook graag weten wat een goeie temperatuur is voor me moederbord, want die is meestal rond de 50 graden.
En me cpu is altijd rind de 40 graden.
Ik heb gehoord namelijk dat een moederbord rond de 30 ghraden moet zijn. Of komt dit door me snelle processor?!

Thnx, geforcy

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:12

Borry

prutsen is mijn leven

CPU 43, Mobo 38.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dit is dus nooit juist.
Je cpu temperatuur is ALTIJD hoger dan je mainboard temperatuur, mits je geen peltier gebruikt of koelwater gebruikt.
Als je mainboard temperatuur 40 graden zou zijn is het erg onwaarschijnlijk dat je cpu temperatuur dan maar 50 graden zou zijn. 10 graden verschil zou kunnen in IDLE toestand, maar niet in een FULL LOAD toestand.
Heb je MAINBOARD MONITOR al eens geinstalleerd ?

Welke mainboard heb je het over ?

En Borry, dit is dus geen FULL LOAD temperatuur. Wat jij opgeeft is een IDLE temperatuur. Draai maar eens een paar uur PRIME95.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 22:50 schreef Geforcy het volgende:
Hallo allemaal,

ik wil graag weten wat een goeie temperatuur is voor een amd athlon xp 1800+?
En ik wil ook graag weten wat een goeie temperatuur is voor me moederbord, want die is meestal rond de 50 graden.
En me cpu is altijd rind de 40 graden.
Ik heb gehoord namelijk dat een moederbord rond de 30 ghraden moet zijn. Of komt dit door me snelle processor?!

Thnx, geforcy
ik denk dat je de temp's verkeerd hebt
cpu:50,mb:40 niet?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Ik neem aan dat het met die temp van je proc wel goed zit... Heb P3 733 en die zit, met een beetje belasting al op 33 graden. dus dan denk ik dat het voor jou niet veel is 40 graden. mn main ligt rond de 20 graden... dussss

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
In me bios heb ik echt goed gekeken en er staat toch echt systemtemperature 50c en cpu 41c.
Ik denk ofzo dat me sensor ergens zit waar de hete lucht niet goed circuleert.. ik heb 3 koelers in mijn kast 1 vooraan onder....... 2 achter midden.... en nl 1 op me processor:) en mijn voeding

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dan kun je zelf toch ook wel bedenken dat dit niet klopt.
Als je al een goede luchtverplaatsing door je kast heen hebt kun je er dus vanuit gaan dat dit niet klopt.
Voel anders maar eens aan je mainboard. Dit zou bijna oplichten van een temperatuur van 50graden. >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Op vrijdag 16 november 2001 22:54 schreef Rick2001 het volgende:
Dit is dus nooit juist.
Je cpu temperatuur is ALTIJD hoger dan je mainboard temperatuur, mits je geen peltier gebruikt of koelwater gebruikt.
Als je mainboard temperatuur 40 graden zou zijn is het erg onwaarschijnlijk dat je cpu temperatuur dan maar 50 graden zou zijn. 10 graden verschil zou kunnen in IDLE toestand, maar niet in een FULL LOAD toestand.
Heb je MAINBOARD MONITOR al eens geinstalleerd ?

Welke mainboard heb je het over ?

En Borry, dit is dus geen FULL LOAD temperatuur. Wat jij opgeeft is een IDLE temperatuur. Draai maar eens een paar uur PRIME95.
Dit progje kende ik nog niet, zit na drie min al op 46/40 graden, maar mijn Zalman loopt wel op halve snelheid, zal het deze week eens grondig testen.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevoel dat het ook niet klopt....
Ik heb een aopen ak77 pro en ik wil weten waar de sensor voor de temp zit van de cpu en het moederboard. Weet iemand dit?!?!
nu hij de hele nacht heeft aangestana zonder wat te doen me computer is me cpu 40 en me mainboard 47.

De mzzls maar weer:), Geforcy

Verwijderd

haha, mijn athlon 1.4 is 48 idle en ongeveer 55 stressed, mijn mobo is wel koel, rond de 30 meestal.
Mijn cellie 1.2 is lekker 22 graden >:)

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Heb ff een testje laten lopen, 41 idle en 48 stressed.
Mobo is 32/37.Mijn zalman loopt nog steeds op halve snelheid.

Verwijderd

cpu 400@504 = 49
cpu 400@560 = 54 (kon dit alleen onder dos draaien, windows was nie stabiel)

mobo kan ik nie meten.

Verwijderd

Ik heb nu inderdaad hetzelfde probleem.

Sinds een maandje een Soltek sl75-drv2 (kt266a) met een athlon xp 1600.
Standaar is de temp. cpu 51C, mobo 34 C
Ik heb nu de fsb van 133 naar 140 gezet en zo een xp 1700 gecreeerd, maar proc. temp is nu idle 62 C en mobo 42 C !
(volgens bios)
Ik heb een SIlverado Noisecontrol CPU koeler, een aktieve koeler op mijn mobo,twee case fans en een blue orb voor mijn geforce,cpu en geforce ingesmeerd met arctic silver, dus meer koelen lijkt me geen optie meer.
Voor mijn proc maak ik me nog niet zo'n zorgen , maar wat kan een mobo aan?

gr,

Stephan

Verwijderd

Uuhm, zie specs voor temp CPU (nu momenteel 38 en mainbord 25) En dat terwijl ik demo van C&C III speel

Verwijderd

Het lijkt wel of niemand weet waar de sensoren zitten ik heb het nu ook al een aantal malen gevraagd op verschillende forums.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 16:36 schreef era.b het volgende:
Het lijkt wel of niemand weet waar de sensoren zitten ik heb het nu ook al een aantal malen gevraagd op verschillende forums.
En toen was het stil

Verwijderd

*BIGBUMP*

geen zin om nieuw topic te maken dan deze maar ff trappen,

magoed wat is een goed temp voor m'n systeem want ik zit er al een paar dagen mee

nu issie stressed 50-53 en idle 45-48
is dat redelijk voor mijn systeem? (check sig)

bedankt,

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Niks mis mee hoor, das normaal voor een athlon.

offtopic:
de mijne is 36 graden stressed :P

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Overbodige schop..

Als het boeltje stabiel is dan is de temperatuur werkelijk niks om je druk om te maken. Anders gooi je maar extra fans in je kast :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.